در این مطلب، زندگی شخصی و حرفه‌ای جیک جیلنهال را به طور کامل بررسی می‌کنیم. از آغاز بازیگری تا نقش‌آفرینی‌های ماندگار و جوایز معتبر، همه و همه را در این جا خواهید یافت. همچنین، به شایعات درباره زندگی خصوصی او و روابط عاشقانه‌اش خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا بیشتر با این بازیگر توانا آشنا شوید.

بیوگرافی جیک جیلنهال
بیوگرافی جیک جیلنهال
قد و وزن جیک جیلنهال
جیک جیلنهال
نام نام خانوادگی:جاکوب بنجامین جیلنهال
Jacob Benjamin Gyllenhaal
نام هنری:جیک جیلنهال
تاریخ تولد:۱۹ دسامبر ۱۹۸۰
۲۸ آذر ۱۳۵۹
سن:43 سال و 9 ماه
محل تولد:لس آنجلس، کالیفرنیا
قد:182 سانتیمتر
وزن:83 کیلوگرم
پدر:استیون جیلنهال
مادر:نائومی فونر
خواهر:ماگی جیلنهال
صفحه imdb:imdb
بیوگرافی جیک جیلنهال و همسرش

بیوگرافی جیک جیلنهال

جاکوب بنجامین جیلنهال (متولد ۱۹ دسامبر ۱۹۸۰) یک بازیگر آمریکایی است که در طول بیش از سی سال، به طور گسترده در صحنه تئاتر و جلوی دوربین کار کرده است.

جیک پسر کارگردان فیلم استیون جیلنهال و فیلمنامه‌نویس نائومی فونر و برادر کوچکتر بازیگر ماگی جیلنهال است. او در کودکی شروع به بازیگری کرد و اولین بازیگری خود را در سال ۱۹۹۱ در فیلم City Slickers انجام داد، پس از آن در فیلم‌های پدرش A Dangerous Woman (۱۹۹۳) و Homegrown (۱۹۹۸) نقش‌هایی داشت.

بازیگر جیک جیلنهال
بازیگر جیک جیلنهال

جیکوب بنیامین جیلنهال، در 19 دسامبر 1980 در لس آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده، به دنیا آمد. وی برادر بزرگ‌تر ماگی گیلن‌هال، بازیگر، است که با او در فیلم علمی تخیلی هیجان‌انگیز «دانی دارکو» (2001) همبازی بود.

خانواده جیک جیلنهال

پدر جیک جیلنهال، دارای تبار سوئدی و انگلیسی است و از نسل خانواده اشرافی سوئدی جیلنهال است. آخرین اجداد او که در سوئد متولد شده بود، پدربزرگ پدربزرگش، آندرس لئونارد گیلن‌هال بود.

مادرش یهودی است و در نیویورک در یک خانواده یهودی اشکنازی اهل روسیه و لهستان متولد شد. جیلنهال خود را یهودی می‌داند. در سیزدهمین سالگرد تولدش، جیلنهال یک «عمل مشابه بر میتصوا و بت میتصوا، بدون تشریفات معمول» انجام داد و در یک پناهگاه بی‌خانمان‌ها داوطلب شد زیرا والدینش می‌خواستند به او حس قدردانی برای سبک زندگی ممتازش را بدهند.

جیک جیلنهال دارای پدرخوانده و مادرخوانده‌های مشهوری است، از جمله بازیگر و کارگردان پل نیومن و بازیگر جیمی لی کرتیس. همچنین پدرخوانده و مادرخوانده‌های دیگری نیز دارد که اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها موجود نیست.

شروع بازیگری

در دوران کودکی، جیلنهال به دلیل ارتباط خانواده اش با هالیوود، مرتباً در معرض فیلمسازی بود. او اولین بازی خود را در نقش پسر بیلی کریستال در فیلم کمدی City Slickers در سال 1991 انجام داد. پدر و مادرش به او اجازه حضور در اردک‌های توانا (1992) را ندادند، زیرا مجبور بود به مدت دو ماه خانه را ترک کند.

در سال‌های بعد، والدین جیک جیلنهال به او اجازه دادند که برای نقش‌های مختلف تست بازیگری بدهد، اما اغلب او را از پذیرفتن این نقش‌ها منع می‌کردند. تنها چند بار به او اجازه داده شد تا در فیلم‌های پدرش بازی کند.

هنرپیشه جیک جیلنهال
هنرپیشه جیک جیلنهال

از جمله این فیلم‌ها می‌توان به “زن خطرناک” در سال 1993، “Bop Gun” در سال 1994 و “Homegrown” در سال 1998 اشاره کرد. همچنین، جیک و خواهرش، مگی، به همراه مادرشان در دو قسمت از برنامه آشپزی ایتالیایی “Molto Mario” حضور داشتند. قبل از سال آخر دبیرستان، تنها فیلم دیگری که جیلنهال در آن بازی کرد و توسط پدرش کارگردانی نشده بود، “Josh and S.A.M.” در سال 1993 بود.

والدین جیلنهال اصرار داشتند که او در تابستان کار کند تا بتواند هزینه‌های خود را تأمین کند. به همین دلیل، او به عنوان نجات‌غریق و کمک سرآشپز در یک رستوران خانوادگی کار کرد.

والدینش او را در زمینه هنری تشویق می‌کردند. جیلنهال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه هاروارد-وستلیک لس‌آنجلس، به دانشگاه کلمبیا رفت تا در رشته‌های ادیان شرقی و فلسفه تحصیل کند. اما پس از دو سال، برای تمرکز بر بازیگری از دانشگاه انصراف داد. اولین نقش اصلی او در فیلم «آسمان اکتبر» بود که با استقبال مثبت روبرو شد و عملکرد گی‌لنهال در این فیلم تحسین شد.

جیک جیلنهال وزن
جیک جیلنهال

موفقیت های جیک جیلنهال

جیک جیلنهال در سال 2005 نقش جک توئیست را در فیلم درام عاشقانه‌ی «بروکبک ماونتین» به کارگردانی انگ لی ایفا کرد. برای این نقش، جایزه‌ی BAFTA را دریافت کرد و نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد.

حرفهٔ وی با بازی در نقش‌های اصلی در فیلم‌های هیجانی مانند «زودیاک» (2007)، «عشق و دیگر داروها» (2010)، و «کد منبع» (2011) پیشرفت چشمگیری داشت.

با بازی در فیلم‌های هیجانی «زندانیان» (2013) و «دشمن» (2013) به کارگردانی دنیس ویله‌نوو، تحسین بیشتری به دست آورد. وی همچنین برای بازی‌هایش در نقش یک روزنامه‌نگار فریبکار در «نگهبان شب» (2014) و یک نویسندهٔ مشکل‌دار در «جانوران شب» (2016) نامزد دریافت جایزه‌ی BAFTA برای بهترین بازیگر مرد در یک نقش اصلی شد.

jake gyllenhaal
jake gyllenhaal

پرطرفدارترین فیلم گیلنهال تاکنون، «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (2019) از دنیای سینمایی مارول است که در آن نقش میستریو را بازی کرد.

پس از بازی در نقش مکمل در فیلم درام «حیات وحش» (2018)، گیلنهال در پروژه‌های اکشن یا هیجانی مانند «گناهکار» (2021)، «آمبولانس» (2022)، و «خانهٔ جاده» (2024) و همچنین سریال «معصوم فرض شده» (2024) بازی کرد.


توجه به تئاتر

جیلنهال علاوه بر بازیگری در فیلم، در صحنه تئاتر نیز فعالیت داشته است. او در نمایش‌های وست اند و برادوی، از جمله “این جوانی ماست”، “یکشنبه در پارک با جورج”، “صورت فلکی‌ها” و “دیوار دریا/یک زندگی” ایفای نقش کرده است. برای آخرین نمایش، نامزد جایزه تونی بهترین بازیگر مرد شد.

فیلم های جیک جیلنهال
فیلم های جیک جیلنهال

زیباترین مرد جهان

در سال ۲۰۰۶، مجله پیپل، جیلنهال را یکی از زیباترین افراد جهان معرفی کرد. او همچنین در همان سال به عنوان یکی از جذاب‌ترین مجردها انتخاب شد. در سال ۲۰۱۲، شلوم لایف، جیک جیلنهال را در رتبه ششم لیست ۵۰ مرد با استعداد، باهوش، خنده‌دار و جذاب قرار داد. در سال ۲۰۱۳، مجله امپایر، او را در رتبه ۳۵ جذاب‌ترین ستاره‌های سینما قرار داد. و در سال ۲۰۱۸، گلامور او را به عنوان یکی از جذاب‌ترین مردان سال انتخاب کرد.

سریال های جیک جیلنهال
جیک جیلنهال

خواهر جیک جیلنهال

خواهر جیک جیلنهال (مگی)، با پیتر سارسگارد، همبازی او در فیلم‌های «جرهد» و «تحویل»، ازدواج کرده است. در آذرماه 1385، جیک و خواهرش از آتش‌سوزی که مانکا اینورنس لاج، یک لژ و رستوران معروف در اینورنس، کالیفرنیا، را نابود کرد، جان سالم به در بردند.

این دو نفر از میان حدود یک دوجین مهمان بودند که پس از آتش‌سوزی که حدود ساعت 3 بامداد به دلیل سقوط یک درخت شعله‌ور شد، فرار کردند.

روابط جیک جیلنهال

جیک جیلنهال در سال 2002 پس از آنکه خواهرش مگی، که با کریستن دانست در فیلم «لبخند مونالیزا» بازی کرده بود، آنها را معرفی کرد، شروع به قرار گذاشتن با بازیگر کریستن دانست کرد؛ آنها سرانجام در سال 2004 با شرایط دوستانه از هم جدا شدند.

Kirsten Dunst
Kirsten Dunst

او از سال 2007 تا 2009 با ریز ویذر اسپون، همبازی خود در فیلم «تحویل»، رابطه داشت. او از اکتبر 2010 تا ژانویه 2011 با خواننده-ترانه‌سرا تیلور سویفت و از ژوئیه تا دسامبر 2013 با مدل آلیسا میلر رابطه داشت. جیلنهال از اواخر سال 2018 با مدل فرانسوی ژان کادیه رابطه دارد.

blank
تیلور سوئیفت

طرفدار حزب دموکرات

جیلنهال یک بار تبلیغاتی برای Rock the Vote فیلمبرداری کرد و به همراه خواهرش از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازدید کرد تا از دانشجویان بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2004 آمریکا رای دهند.

فرزند جیک جیلنهال
جیک جیلنهال

او همچنین برای جان کری، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات مبارزات انتخاباتی کرد. او گفته است: “وقتی بازیگران از سیاست حرف می زنند، من را ناامید می کند؛ من سیاسی هستم و در فیلم هایم انتخاب هایی می کنم که فکر می کنم سیاسی هستند. سعی می کنم با کاری که انجام می دهم چیزهایی بگویم. درست یا نادرست، بازیگران جوان همه قدرت را دارند. او در مصاحبه ای خاطرنشان کرد: «زمان غم انگیزی است که بازیگران سیاستمدار و سیاستمداران بازیگر هستند».

در انتخابات میان دوره ای 2018، جیلنهال از بتو ​​اورورک کاندیدای سنای ایالات متحده حمایت کرد. تایید او در قالب یک پست فیس بوک بود که شامل عکسی از او با پیراهن “BETO” و زیرنویسی بود که همچنین استیسی آبرامز، اندرو گیلوم، کیرستن سینما و جکی روزن را در انتخابات سنا یا فرمانداری مربوطه آنها تایید کرد.

فعال محیط زیستی

جیلنهال به طور منظم در مورد حفظ محیط زیست فعالیت می‌کند و در مصاحبه‌ای گفت که سالانه 400 دلار برای کاشت درخت در جنگلی در موزامبیک هزینه می‌کند، تا حدی برای حمایت از برنامه «جنگل‌های آینده». پس از فیلمبرداری «روز بعد از فردا»، او برای ترویج آگاهی از تغییرات آب و هوا به قطب شمال سفر کرد. او فعال محیط زیست گرتا تونبرگ را یک شخصیت الهام‌بخش توصیف کرده است.

فیلم های شاخص جیک

تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های جیلنهال، با توجه به سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، عبارتند از: آسمان اکتبر (1999)، دانی دارکو (2001)، دوست‌داشتنی و شگفت‌انگیز (2002)، کوه بروکبک (2005)، زودیاک (2007)، کد منبع (2011) ، پایان دیده بان (2012)، نایت خزنده (2014) و قویتر (2017). او جوایز متعددی از جمله یک جایزه فیلم بفتا، یک جایزه مستقل روح، و نامزدی یک جایزه اسکار، دو جایزه گلدن گلوب، سه جایزه انجمن بازیگران نمایشگر و سه جایزه تونی دریافت کرده است.

جیک جیلنهال فیلم ها
جیک جیلنهال فیلم ها

اینستاگرام جیک جیلنهال

با کلیک بر روی لینک زیر میتوانید صفحه جیک جیلنهال را در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشاهده کنید:

https://www.instagram.com/jakegyllenhaal

اینستاگرام جیک جیلنهال
اینستاگرام جیک جیلنهال
جیک جیلنهال بازیگر
جیک جیلنهال بازیگر

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir