بازیگر نقش ژینوس در سریال ورثه آقای نیکبخت

زهره مجابی (زاده ۲۵ بهمن ۱۳۳۸ قزوین)، بازیگر و نمایش‌نامه‌نویس ایرانی است. او در رشته بازیگری کارگردانی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرده‌است؛ و لیسانس ادبیات دراماتیک از دانشکده هنرهای دراماتیک (سینما تئاتر دانشگاه هنر) را دارد. او همسر رضا فیض نوروزی است.

۱۳۷۸ ورثه آقای نیکبخت (مرضیه برومند)

 

زهره مجابی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار زهره مجابی می‌توان به بازیگری در سریال کوچه اقاقیا، سریال مامور بدرقه و سریال دست بالای دست اشاره کرد.

زهره مجابی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1371 در فیلم ایلیا نقاش جوان به کارگردانی ابوالحسن داوودی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال کوچه اقاقیا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای زهره مجابی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون عمار دهقانی، رضا خندان، رضا کرم‌رضایی و رضا کیانیان را تجربه کرد.

زهره مجابی در سال 1383 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم زهره مجابی در این سال، بازیگری در سریال کوچه اقاقیا به کارگردانی رضا عطاران محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی زهره مجابی بازی در سریال کوچه اقاقیا بوده است. زهره مجابی سال 1383 سریال کوچه اقاقیا نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با رضا عطاران همکاری داشته است. زهره مجابی توانست با بازی در سریال کوچه اقاقیا تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر منوچهر نوذری، علی صادقی، رضا عطاران و شهاب عسگری بر تجارب او افزود.

زهره مجابی علاوه‌بر سریال کوچه اقاقیا، سال 1387 در سریال مامور بدرقه نیز بازی کرده است. زهره مجابی این‌بار با سعید سلطانی یعنی کارگردان سریال مامور بدرقه و هنرمندانی چون محسن تنابنده، سیروس گرجستانی، سید جواد رضویان و مهرانه مهین‌ترابی همکاری داشت.

در این سال‌ها زهره مجابی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران ناصر گیتی‌جاه با 4 مرتبه، رضا فیض‌نوروزی با 4 مرتبه، سروش خلیلی با 3 مرتبه، سیروس گرجستانی با 3 مرتبه و ملکه رنجبر با 3 مرتبه بیشترین همکاری را با زهره مجابی داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی زهره مجابی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. زهره مجابی را باید هم بازیگر سینما و هم بازیگر تلویزیون بدانیم چرا که 50% آثار وی سینمایی و 50% آثارش تلویزیونی است. در واقع زهره مجابی از مجموع 18 اثری که در کارنامه دارد، در 9 اثر در سینما با نام‌هایفیلم سه درجه تب، فیلم دایناسور، فیلم مجنون لیلی، فیلم عشق فیلم، فیلم عزیزم من کوک نیستم، فیلم مرد بارانی، فیلم بودن یا نبودن، فیلم مرد عوضی و فیلم ایلیا نقاش جوان به ایفای نقش پرداخته و در 9 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال دست بالای دست، سریال گمشده، سریال مامور بدرقه، سریال بوی گل‌های وحشی، سریال کوچه اقاقیا، سریال عباسقلی‌خان‌ دوم، سریال ورثه آقای نیکبخت، سریال خودرو تهران 11 و سریال آندروماک بازی کرده است.

 


فیلم‌شناسی 
سینمایی 
۳ درجه تب (۱۳۸۹)
دایناسور (۱۳۸۶)
مجنون لیلی (۱۳۸۶)
عشق فیلم (۱۳۸۱)
عزیزم من کوک نیستم (۱۳۸۰)
مرد بارانی (۱۳۷۸)
بودن یا نبودن (۱۳۷۷)
مرد عوضی (۱۳۷۶)
ایلیا، نقاش جوان (۱۳۷۰)
کارآگاه ۲ (۱۳۶۷)


تلویزیونی
۱۳۹۰ دست بالای دست (سید محسن یوسفی)
۱۳۸۹ گمشده (راما قویدل)
۱۳۸۷ مأمور بدرقه (سعید سلطانی)
۱۳۸۷ بلندگوهای افسانه‌ای (محمد رحمانیان)
۱۳۸۶ من و پوتی(سری سوم) (حمید قدکچیان)
۱۳۸۴ بوی گل‌های وحشی (حسینعلی لیالستانی)
۱۳۸۲ عباس قلی خان دوم (محمد اقتصاد)
۱۳۸۲ کوچه اقاقیا (رضا عطاران)
۱۳۸۲ کاکتوس(سری سوم) (محمدرضا هنرمند)
۱۳۸۱ دیوانه در شهر (غلامرضا رمضانی)
۱۳۸۰ رفوزه (مرضیه محبوب)
۱۳۸۰ روزهای آرزو (شاهرخ حمیدی مقدم)
۱۳۷۹ سرزمین آرزوها (حسین پهلوان نشان)
۱۳۷۹ کاکتوس(سری دوم) (محمدرضا هنرمند)
۱۳۷۸ ورثه آقای نیکبخت (مرضیه برومند)
۱۳۷۷ کاکتوس(سری اول) (محمدرضا هنرمند)
۱۳۷۵ تهران ۱۱–۵۹۵ ج ۴۸ (مرضیه برومند)
۱۳۷۴ پرده عجایب (داریوش مودبیان)
۱۳۷۴ آندروماک (احمد آسوده)
۱۳۶۴ طنزآوران جهان (داریوش مودبیان)(حسین فردرو)


جوایز و افتخارات 
نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر زن نقش مکمل دومین جشن بزرگ سینمای ایران (۱۳۷۷)

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 11

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir