معجون بیرجندی یا لوز یا کلوچه معجون یا کلوچه فریب چیست؟

معجون بیرجندی یا لوز یا کلوچه معجون یا کلوچه فریب نوعی شیرینی خوراکی ایرانی دارای مواد طبیعی محرک است که بیشتر در استان خراسان جنوبی(مخصوصا شهرهای خوسف ) یافت می‌شود. ترکیبات موجود در این کلوچه زیره و روغن ماری‌جوانا می‌باشد.  این کلوچه خوراکی، دارای ذائقه گرم، معطر و شیرین است و نوعی خوراکی محرک است.

ترکیبات 

  • هفت مغز
  • شکر
  • روغن اصلی شاهدانه

اثرات 

این ماده محرک است و مصرف‌کنندگان آن ممکن است رفتارهای متفاوتی از خود بروز دهند که به دلیل اختلال در حواس و تصمیم‌گیری است. اثرات مصرف این شیرینی مشابه با مصرف ماری‌جوانا بوده و شامل تفاوت در درک حواس، درک صداها، درک زمان، مکان و بُعد، خشکی دهان و افزایش اشتهاست.

کلوچه فریب

کلوچه فریب

روغن حشیش

روغن حشیش یا روغن حش رزینی مایع یا نیمه‌جامد است که از گیاه شاه‌دانه یا حشیش استخراج می‌شود و خالص‌ترین محصول مصرفی شاه‌دانه به‌شمار می‌رود. این مادهٔ توهم‌زا شکل متمرکزی از رزین‌ها و ترپن‌های حاوی تتراهیدروکانابینول زیاد، کانابیندول و سایر کانابینوییدهاست که باعث خاصیت روان‌گردانی محصولات گیاهکانابیس هستند. روغن حشیش روش‌های تهیهٔ متنوعی دارد اما اغلب با استفاده از حلال‌ها مانند اتانول یا بوتان تولید می‌شود.

روغن حشیش به شکل مایع، نیمه‌جامد چسبنده (کلوئیدی) و جامد شکننده نیز دیده می‌شود که بسته به فرایند تولید و درجهٔ حرارت آن، طیف وسیعی از رنگ‌های طلایی، زرد شفاف، قهوه‌ای مایل به سبز یا قرمز و سیاه را در بر می‌گیرد.

روغن حشیش معمولاً به روش‌های تدخین کردن، بخار کردن با وسیله‌های مخصوص مانند بانگ یا قُلقُلی یا از راه خوردن مصرف می‌شود. از این ماده گاهی در پختن یا تهیهٔ کیک و بستنی نیز استفاده می‌شود.

روغن حشیش کم و بیش همان اثرات حاصل از مصرف محصولات گیاه شاه‌دانه (ماری جوانا و حشیش) را با شدت بیشتری داراست اما به نظر می‌رسد ضرر دود حاصل از آن کمتر است. کربوکسیلیک اسیدهای کانابینویید (THCA و CBDA) موجود در آن دارای اثر آنتی‌بیوتیکی بر باکتری‌های گرم مثبت مانند استافیلوکوکوس اورئوس هستند، اما تأثیری بر باکتری‌های گرم منفی ندارند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.8 تعداد آرا: 246

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir