در ایران، 350 هزار آیفون خاموش شد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، وزیر ارتباطات ایران اقای محمدجواد آذری جهرمی با توجه به اقدام کمپانی امریکایی اپل در تحریم اپلیکیشن های ایرانی، گفت: تا پیش از این اقدام، روند رو به رشدی را در استفاده از گوشی‌های آیفون در کشور شاهد بودیم. پیش از این، مطابق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روزانه ۷ هزار گوشی آیفون در شبکه ارتباطی کشور وارد و رجیستر می‌شد.

اما مطابق با بررسی‌های انجام شده کنونی، طبق ۵ روز متوالی نه تنها تعداد ۷ هزار گوشی به صورت روزانه در شبکه وارد نشد، بلکه روزانه ۷۰ هزار گوشی فعال داخل شبکه نیز، خاموش شده است.
وی در پایان گفت: درحال حاضر، خاموش شدن گوشی‌های این شرکت در شبکه، نشان از توسعه اپلیکیشن‌های ایرانی دارد و اپل در حال از دست دادن بازار خود در ایران است.

گفتنی است پس از لغو یک طرفه برجام توسط امریکا در سال گذشته اعلام شد که احتمالا مسدود شدن اپ استور برای کاربران ایرانی با تشدید تحریم ها از سوی آمریکا مرتبط است. اگر مسدود شدن دائمی باشد ، صاحبان آیفون مجبور می شوند از سرویس های VPN استفاده کنند که انتقال مجدد ترافیک از ایران به کشور ثالت را ممکن می سازد. این امر مشکلاتی برای کاربران آیفون موجب خواهد شد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir