عوارض مصرف بیش از اندازه جین سینگ

زیاده روی در مصرف جین سینگ در روز منجر به بروز اختلال در هوشیاری و افسردگی در تعداد نامشخصی از بیماران می شود، افراد بسیاری براین‌باورند که گیاه دارویی جینسینگ با قدرت آنتی‌اکسیدانی بالا به بهبود عملکرد مغز و تنظیم قندخون و سلامت عمومی بدن کمک می‌کند.

جینسینگ از هزاران سال پیش در میان فرهنگ‌ها و ملل مختلف کاربرد داشته و به دلیل خواص درمانی متعدد مورد استفاده بوده است. برخی افراد این ادعا را دارند که جینسینگ برای کاهش استرس، رفع زوال عقل، تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، کاهش عفونت، تقویت روند هضم غذا و حتی درمان سرطان کاربرد دارد در حالی که تحقیقات کافی برای تایید هیچ یک از این ادعاها وجود ندارد.

البته بررسی‌ها حاکی از آن است که گیاه جینسینگ تنها در کنترل دیابت نوع دو و عفونت دستگاه تنفسی فوقانی موثر است اما با این حال استفاده از این دارو بدون نظارت پزشک برای درمان هیچ بیماری توصیه نمی‌شود. در حالی که این گیاه اغلب به نوشیدنی‌های انرژی زا و مواد خوراکی به منظور افزایش انرژی و حتی حافظه افزوده می‌شود شاهدی برای تایید این اثرگذاری وجود ندارد.

این گیاه همچون انواع دیگر مکمل‌ها با عوارض جانبی همراه است که برخی از آن‌ها جدی هستند. برخی از داروها نیز تعامل پایینی با جینسینگ دارند و علاوه بر این برخی مصرف‌کنندگان آن ممکن است به اسهال، بی‌خوابی، سردرد، بالا رفتن ضربان قلب و نوسان فشار خون مبتلا شوند.

عوارض جانبی جینسینگ

اگرچه مصرف جینسینگ به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما عوارض جینسینگ بصورت جانبی در زیر گزارش شده است:
• سردرد
• افزایش ضربان قلب
•حالت تهوع
• بی قراری
• مشکل در خواب.
زنان همچنین ممکن است سینه متورم و خونریزی از واژن را تجربه کنند.

عوارض دیگر و تداخل دارویی جینسینگ

تداخل دارویی جینسینگ

پزشکان، مصرف جینسینگ همراه با طبقه ای از داروهای ضد افسردگی به نام مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOI) را توصیه نمی کنند، زیرا می تواند سبب حملات جنون و لرزش شود.
جینسینگ می تواند اثرات فشار خون و داروهای قلبی، از جمله مسدود کننده های کانال کلسیم مانند نیفدیپین (Procardia®) را تغییر دهد. هرگز جینسینگ را با داروهای قلبی بدون مشورت با دکتر خود به صورت ترکیبی مصرف نکنید.

علاوه بر این، جینسینگ می تواند خطر خونریزی را زمانی افزایش دهد که با داروهای موثر بر لخته خون (مانند وارفارین یا آسپرین) با توجه به جامعه سرطان آمریکا مصرف شود. در صورت مصرف هرگونه دارو برای مصرف جینسینگ با پزشک خود مشورت کنید.

 

علائم اوردوز جینسینگ

مصرف بیش از حد (اووردوز) جینسینگ

• تحریک پذیری
•تاری دید
• ادم
• اسهال
•خون ریزی
• بی قراری
• تحریک
• سرگیجه
•دهان خشک.
علائم اووردوز شدید جینسینگ عبارتند از:
• کاهش ضربان قلب
•استفراغ
•حالت تهوع
• تشنج
• هذیان
• تشنج.
افرادی که هر یک از علائم ذکر شده در بالا را تجربه کرده اند، باید مصرف جینسینگ را متوقف کرده و فورا به دنبال مراقبت پزشکی باشند.

چقدر جینسنگ باید مصرف کنید؟

دوزهای استاندارد جینسنگ برای هر نوع بیماری مشخص نشده اند. کیفیت و مواد تشکیل دهنده فعال در مکمل ها ممکن است به طور گسترده ای از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد. این امر باعث می شود ایجاد دوز استاندارد بسیار دشوار باشد.

همیشه جینسنگ را از یک شرکت شناخته شده خریداری کنید. از آنجا که ریشه گران قیمتی است، خطری وجود است که تولید کنندگان بدنام ممکن جینسنگ تقلبی را به فروش برساننند و یا مقدار کمتر از آگهی را در بطری بگنجانند.

خطرات مصرف جینسنگ چیست؟

• عوارض جانبی از جینسنگ معمولا خفیف هستند. زیرا جینسنگ می تواند به عنوان یک محرک در برخی از افراد عمل کند. گزارش شده که جینسنگ باعث عصبانیت و بی خوابی می شود. استفاده طولانی مدت یا دوزهای بالای جینسنگ ممکن است باعث سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده و سایر علایم شود. زنانی که به طور منظم از جینسنگ استفاده می کنند، ممکن است تغییرات قاعدگی را تجربه کنند. برخی گزارش ها از واکنش های آلرژیک به جینسنگ نیز وجود داشته است.

• تداخلات (برهم کنش ها). از آنجا که جینسنگ ممکن است بر سطح قند خون تاثیر بگذارد، افراد مصرف کننده داروهای دیابت نباید از جینسنگ بدون صحبت کردن با پزشک خود استفاده کنند. جینسنگ می تواند با وارفارین و با برخی از داروهای افسردگی تداخل داشته باشد. اگر شما دارو مصرف می کنید، جینسنگ را بدون مشورت با پزشک خود مصرف نکنید. کافئین ممکن است اثرات محرک جینسنگ را تقویت کند.

• خطرات. برای جلوگیری از عوارض جانبی از جینسنگ، برخی از کارشناسان پیشنهاد می کنند که جینسنگ نباید بیش از سه ماه استفاده شود و یا گاهی اوقات تنها چند هفته در یک زمان. پس از یک وقفه – یا “تعطیلات” – پزشک شما ممکن است توصیه کند که دوباره شروع به مصرف آن برای چند هفته یا چند ماه دیگر کنید.
با توجه به فقدان شواهد در مورد بی خطری آن، جینسنگ برای کودکان و یا برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.


کمی هم درباره فواید جینسینگ بگوییم :

فواید جینسینگ برای مردان

مصرف جنسینگ قرمز موجب می شود فعالیت های جنسی افزایش پیدا کنند و نعوظ  در مردان بهبود یابد، این دارو یکی از دارو های طب سنتی چینی می باشد که موجب افزایش میل جنسی مردان می شود گیاه جنسینگ تحرک و تعداد اسپرم ها را افزایش می دهد و موجب تقویت قوای جنسی می شود همچنین موجب درمان ناباروری و اختلالات نعوظ می شود . تحقیقات نشان داده اند مصرف جنسینگ به مدت 12 هفته موجب بهبود نعوظ می شود .

آنفولانزا را درمان می کند

تحقیقات نشان داده است که جنسینگ دارای خواص ضد التهابی و ضد قارچی می باشد که دستگاه تنفسی را پاک سازی می کند و موجب جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا شده و در صورت ابتلا  آن را درمان می کند .

موجب لاغری و کاهش وزن می شود

مصرف جنسینگ موجب افزایش متابولیسم بدن می شود و موجب کاهش اشتها شده و از پر خوری جلوگیری می کند و موجب لاغری و کاهش وزن می شود .

استرس و افسردگی را کاهش می دهد

تحقیقات نشان داده است که مصرف جنسینگ تعادل هورمون ها در بدن را بهبود می بخشد و سطح انرژی در بدن را افزایش می دهد و موجب کاهش استرس و اضطراب و عصبانیت می شود .

برای دیابت و قند خون مفید می باشد

تحقیقات نشان داده اند که جنسینگ موجب کاهش سطح قند خون افراد ابتلا یافته به دیابت نوع 2 می شود و یک درمان طبیعی برای این بیماری محسوب می شود مصرف جنسینگ موجب بهبود حساسیت به انسولین شده و هیپرگلیسمی و سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش می دهد، مطالعات نشان داده اند که مصرف جنسینگ موجب می شود سطح قند خون در افراد سالم و افراد مبتلا به دیابت کاهش پیدا کند .

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

جنسینگ به علت این که سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات فنولی می باشد که موجب می شود رادیکال های آزاد کاهش پیدا کنند و به این ترتیب خطر ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان پوست،   پروستات سینه و کبد کولورکتال و ریه کاهش می یابد .

بوی بد دهان را رفع می کند

تحقیقات نشان داده اند که مصرف جنسینگ قرمز به صورت روزانه  تا مدت 10 هفته به علت دارا بودن خاصیت ضد میکروبی  موجب می شود باکتری های بوی بد دهان کاهش پیدا کند  و به این ترتیب بوی بد دهان رفع می شود .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.8 تعداد آرا: 6

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir