عوارض تزریق بوتاکس

  • در 24 ساعت اول پس از تزریق بوتاکس، فرد ممکن است با برخی از علائم آنفولانزا نظیر سردرد مواجه شود.
  • کبودی در محل تزریق
  • ضعف و افتادگی پوست صورت به طور موقت. به طور مثال، در صورتی که ماده تزریقی به پلک ها و ابرو ها انتقال یابد، ممکن است این نواحی موقتاً دچار افتادگی شوند.
  • مقاومت بدن به بوتاکس درمانی در صورت تکرار بیش از حد تزریق

در موارد نادری، مشکلات جدی نظیر تاری دید یا اختلال در تنفس نیز، بسته به این که تزریق بوتاکس، در کدام ناحیه انجام شده است، می تواند رخ دهد.برای جلوگیری از پخش شدن بوتاکس به عضلات غیرهدف باید بیمار حدود ۲ تا ۴ ساعت به صورت نشسته یا ایستاده باشد و از مالیدن و دستکاری محل محل تزریق تا ۲۴ خودداری کند. از بیمار خواسته می‌شود که ۲ تا ۳ ساعت بعد از تزریق عضلات هدف را منقبض و منبسط کند.

آیا تزریق بوتاکس خطرناک است؟

بوتاکس، به نسبت روش درمانی مطمئنی است اما باید همیشه تحت نظر پزشک متخصص پوست و جوانسازی انجام شود تا از عوارض این روش کاسته شود.

برخلاف باور برخی از افراد، تزریق بوتاکس، نمی تواند توسط هر فردی انجام شود. زیرا تزریق نادرست آن می تواند منجر به افتادگی پوست و ماهیچه، عدم تقارن در صورت، ورم، قرمزی و کبودی طولانی مدت شود.

حقایقی درباره بوتاکس

  • بوتاکس معروف ترین درمان زیبایی است. هرساله بیش از 6 میلیون تزریق بوتاکس انجام می شود.
  • بوتاکس، نوعی نروتوکسین است. این ماده از کلسترودیوم بوتولینوم –نوعی ماده که به صورت طبیعی در محیط زیست یافت شده و غیر فعال است- منتج می شود.
  • بسیاری از مردم به دلیل کاربردهای درمانی بوتاکس، نظیر درمان تعریق، میگرن، گرفتگی عضلات و روده و مثانه از این ماده تزریقی استفاده می کنند.

ماندگاری بوتاکس

ماده بوتاکس، فعالیت عضلات را با انسداد رگ های عصبی متوقف نموده و اثر آن برای 4-6 ماه باقی می ماند. بدین صورت، اگر شما مایل به حفظ کشیدگی و جوانی پوست خود هستید، می توانید 2 بار در سال از تزریق بوتاکس استفاده نمایید.

شما می توانید تأثیرات بوتاکس را تنها چند ساعت پس از تزریق اولین ماده بوتاکس مشاده نموده و این اثرات را تا هفته ها مشاهده کنید.

چند بار میتوان بوتاکس انجام داد؟

در طول سال حداکثر دو بار می‌توان بوتاکس کرد، اما اینکه در طول عمر چند بار می‌توان این کار را کرد، زمان مشخصی وجود ندارد و مشکلی در تکرار آن نیست؛ ضمن اینکه باید گفت از نظر علمی بوتاکس سرطان‌زا نیست.

بوتاکس برای چه مواردی استفاده می شود؟

تزریق بوتاکس، امروزه یکی از رایج ترین متدهای زیبایی و آرایشی در دنیا است و بسیاری از افرادی که به جوانسازی صورت خود اهمیت می دهند از این روش استفاده می کنند.

بوتاکس، علاوه بر اثرات زیبایی که دارد، برای موارد درمانی و پزشکی دیگر نیز، مانند درمان تعریق زیر بغل مورد استفاده قرار می گیرد. حتی امروزه در بسیاری از موارد، مردان از کاربرد تزریق بوتاکس در آلت تناسلی خود استفاده می کنند.

بوتاکس چگونه کار می کند؟

کاربرد زیبایی بوتاکس، با مسدود کردن سیگنال های عصبی ماهیچه هدف کار می کند. پس از آن، ماهیچه ها آزادتر می شوند و خطوط و چین و چروک  پوست کاهش می یابد.

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس، بر اساس تعداد واحد بوتاکس تزریقی محاسبه می شود. تعداد واحد مورد نیاز برای تزریق ماده بوتاکس نیز به میزان چین و چروک یا شدت عارضه محل هدف درمان بوتاکس، بستگی دارد. کلینیک انتخابی برای تزریق بوتاکس و مهارت پزشک متخصص نیز در تعیین قیمت تزریق بوتاکس تاثیر دارد. قیمت بوتاکس، به برند ماده تزریقی بستگی دارد. به طور کلی دو برند دیسپورت و بوتاکس برای تزریق در صورت و بدن استفاده می شود.

کاربرد بوتاکس در روش های مختلف درمانی

استفاده از بوتاکس را برای موارد زیر مورد تایید پزشکان می باشد :

– لوچی چشم ها.

– پرش پلک ها.

– اختلال حرکتی عصبی گردنی.

– تعریق بیش از حد زیربغل، دست ها و پاها.

حداقل سن برای تزریق بوتاکس :

تزریق بوتاکس برای افراد بالای 20 سال انجام می‌شود، افزود: برای افراد زیر 20 سال بوتاکس تزریق نمی‌شود. برای افراد زیر 20 سال که دارای چین و چروک هستند، توصیه می‌کنیم عادت صحبت کردن با عضلات را ترک کنند.

دوز کشنده بوتاکس چه مقدار می باشد :

بوتاکس و یا سم بوتولینوم یکی از مرگبارترین مواد روی زمین هستند که فقط ۱۶۰ نانوگرم از آن کافی است تا به طور متوسط یک فرد ۸۰ کیلوگرمی را به کام مرگ بکشاند و این مواد قادر به گسترش بین سلول‌های عصبی است.

دوزهای کوچکی که معمولا پزشکان برای بیماران تزریق می‌کنند – 0.73 نانوگرم در هر 100 واحد ویال که بسیاری از افراد در حدود 10 واحد در هر جلسه تزریق می‌کنند – نگران کننده نیست.

 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 6

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir