عیب یابی در سیستم ترمزهای هیدرولیکی:

اشکال:

علت (راه برطرف کردن عیب)

1.پدال ترمز تا اخرین نقطه مسیر پایین می رود:

اولین علت:میزان نبودن کفشکهای ترمز (تنظیم)

دومین علت:میزان نبودن پدال ترمز (تنظیم)

سومین علت:خورد شدن لنتهای ترمز (تعویض لنت ها)

چهارمین علت:نبودن مایع ترمز (افزودن مایع – هوا گیری دستگاه)

پنجمین علت:ساییدگی سیلندر (تعویض سیلندر)

2.گیر کردن یکی از ترمزها:

اولین علت:میزان نبودن کفشک های ترمز (تنظیم)

دومین علت:گرفتگی یک لوله ترمز (باز کردن لوله یا تعویض)

سومین علت:معیوب بودن سیلندر چرخ (تعمیر یا تعویض)

چهارمین علت:ضعیف یا شکسته بودن فنر برگردان (تعویض فنر)

پنجمین علت:شل بودن بلبرینگ چرخ (تنظیم بلبرینگ)

3.گیر کردن تمام ترمزها:

اولین علت:میزان نبودن پدال ترمز (تنظیم)

دومین علت:گرفتگی سوراخ هواکش مخزن مایع ترمز (باز کردن هواکش – تعویض قطعات لاستیکی خراب شده)

سومین علت:وجود روغن معدنی در دستگاه (فقط از روغن ترمز توصیه شده استفاده شود)

4.خودرو در موقع ترمز کردن به یک سمت کشیده می شود:

اولین علت:الوده شدن لنت ها به روغن موتور (تعویض لنت ها و کاسه نمد)

دومین علت:الوده شدن لنت ها به روغن ترمز (تعویض لنت ها – تعمیر و یا تعویض سیلندر)

سومین علت:میزان نبودن کفشک های ترمز (تنظیم)

چهارمین علت:یکنواخت نبودن باد تایرها (بادکردن صحیح تایرها)

پنجمین علت:کمی فاصله لنت (زیاد کردن فاصله – تعویض لنت)

ششمین علت:معیوب بودن سیلندر چرخ (تعمیر یا تعویض)

هفتمین علت:شل بودن طبق ترمز (محکم کردن)

5.نرم بودن پدال(اسفنجی بودن پدال):

اولین علت:بودن هوا در دستگاه (مایع اضافه کنید – هوا گیری شود)

دومین علت:میزان نبودن کفشک ها (تنظیم)

6.با چندین بار فشار روی پدال باز پدال زیر پا خالی میشود:

اولین علت:دستگاه ترمز هوا دارد (هواگیری)

دومین علت:فنر پمپ اصلی خراب است (فنر را عوض کنید)

7.ترمز ضعیف که احتیاج به وارد کردن فشار زیاد روی پدال ترمز دارد:

اولین علت:اغشته شدن لنت ها به روغن (تعویض لنت ها و کاسه نمدها)

دومین علت:اغشته شدن لنت ها به مایع ترمز (تعمیر یا تعویض لنت ها – تعمیر و یا تعویض سیلندرهای چرخ)

سومین علت:میزان نبودن کفشک های ترمز (تنظیم)

چهارمین علت:اغشته شدن لنت ها به اب (پس از خشک شدن بدون عیب خواهد بود)

پنجمین علت:گرم شدن لنت ها (بگذارید لنت ها خنک شوند)

ششمین علت:پرداخت شدن کاسه ترمز (تراشیدن کاسه برای از بین بردن پرداخت ان)

8.حساسیت زیاد ترمز یا گیر کردن ان:

اولین علت:میزان نبودن کفشک های ترمز (تنظیم)

دومین علت:نادرست بودن لنت های ترمز (تعویض با لنت مناسب)

سومین علت:شل بودن طبق ترمز (محکم بستن – تنظیم ترمزها)

چهارمین علت:خط داشتن کاسه ترمز (تراش یا سنگ زدن کاسه ترمز)

پنجمین علت:چرب شدن لنت های ترمز (تعویض – بازدید کاسه نمدها – خودداری از روغنکاری بیش از حد)

9.صدا کردن ترمز:

اولین علت:ساییده شدن لنت های ترمز (تعویض لنت ها)

دومین علت:پیچیدگی کفشک ها (تعویض کفشک ها)

سومین علت:شل بودن پرچ لنت ها (محکم کردن – تعویض پرچ ها یا لنت ها در صورت لزوم)

چهارمین علت:خشک بودن یا ساییده شدن کاسه ترمز (تراشیدن یا سنگ زدن کاسه ترمز)

پنجمین علت:شل بودن قطعات (محکم کردن)

10.وجود هوا در دستگاه:

اولین علت:گرفتگی سوراخ هوا کش (باز کردن سوراخ)

دومین علت:نشتی سوپاپ در سیلندر اصلی (تعمیر یا تعویض)

سومین علت:شل بودن اتصال لوله ها معیوب بودن لوله ها (محکم بستن اتصالات – تعویض لوله های معیوب)

11.کم شدن مایع ترمز:

اولین علت:نشتی سیلندر اصلی (تعمیر یا تعویض قطعات معیوب)

دومین علت:نشتی سیلندر چرخ (تعمیر – نصب کردن پین پیستون به طور صحیح)

سومین علت:معیوب بودن لوله ها – شل بودن اتصال لوله ها (محکم بستن اتصالات – تعویض لوله های معیوب)

12.ترمزها گرم می کند:

اولین علت:سوراخ برگشت روغن ترمز گرفته (پمپ اصلی را تمیز کنید)

دومین علت:لقی پدال ترمز تا پمپ اصلی کم است (پدال ترمز را تمیز کنید)

سومین علت:فنرهای برگشت پدال کم قدرت است (فنرهای نو نصب کنید)

چهارمین علت:روغن پمپ اصلی مصرف شده (در این صورت تمام دستگاه ترمز را بشویید و لاستیک را تعویض کنید)

منبع:کتاب اتومکانیک به زبان ساده (نوشته:احمد امیر تیموری)



کلاس‌ بندی خودروها به همراه تصویر

کلاس‌ بندی خودرو ها به همراه تصویر

کلاس بندی خودرو ها یکی از مواردی است که در هر کشور یا شرکت خودرو سازی تفسیر متفاوتی دارد، در این مقاله به متعارف ترین…

0 comments
تیوب یا تیوپ

تیوب یا تیوپ ?

شاید شما هم در مورد نوشتن تیوب یا تیوپ دچار شک شوید که کدام املا درست می باشد، در این مطلب املای این واژه را…

0 comments
کلاچ یا کلاج

کلاچ یا کلاج ?

شاید شما هم در مورد نوشتن کلاچ یا کلاج دچار شک شوید که کدام املا درست می باشد ، در این مطلب املای این واژه…

0 comments
ویدیو سختکاری موضعی میل لنگ

ویدیو سختکاری موضعی میل لنگ

سختکاری موضعی میل لنگ میل لنگ یکی از قطعات مهم موتور های پیستونی می باشد که برای ساخت آن از روش های مختلفی استفاده می…

0 comments
انواع سوپرشارژر

انواع سوپرشارژر به همراه توضیحات

انواع سوپرشارژر سوپرشارژر ها در اصل ، کمپرسور های هوا هستند که وظیفه دارند هوای بیشتری را به صورت فشرده وارد موتور های احتراق داخلی…

1 comment
پیچ‌ های مقاوم در برابر ضربه

معرفی کامل پیچ‌ های مقاوم در برابر ضربه

پیچ‌ مقاوم در برابر ضربه پیچ‌های مقاوم در برابر ضربه، حاصل تغییر در برخی از انواع رایج پیچ مانند تورکس، فیلیپس و آلن هستند. این پیچ‌ها…

0 comments
راهنمای تعمیرات MVM 530

راهنمای تعمیر موتور MVM 530

تعمیر موتور MVM 530 راهنمای کامل تعمیر موتور خودرو MVM530 شامل باز و بست و عیب یابی کامل اجزا موتور شامل : به این پست…

0 comments
دانلود رهنمای تعمیر تیبا

دانلود راهنمای تعمیرات کلاچ ، گیربکس خودرو تیبا

تعميرات و سرويس سیستم انتقال قدرت (کلاچ، گیربکس، پلوس) فایل راهنمای تعمیرات و سرويس سیستم انتقال قدرت (کلاچ، گیربکس، پلوس) خودرو تیبا برای دانلود شما…

0 comments
راهنمای تعمیر پژو پارس

راهنمای عیب یابی سیستم کروز کنترل پژو پارس

عیب یابی سیستم کروز کنترل پژو پارس دانلود رایگان دستورالعمل معرفی و عیب یابی سیستم کروز کنترل خودرو پژو پارس در این صفحه برای شما…

0 comments
دانلود رایگان راهنمای موتور ملی EF7

دانلود رایگان راهنمای موتور ملی EF7

راهنمای تعمیر موتور ملی EF7 کتاب راهنمای تعمیر موتور ملی EF7 برای شما عزیزان به رایگان برای دانلود قرار داده شده است . به این…

1 comment

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 1

هنوز کسی رای نداده...