چی بخورم بچه ام زیا بشه ؟

انتخاب درست مواد غذایی توسط مادران در دوران بارداری، تاثیر زیادی بر روند رشد فیزیکی جنین داخل رحم این افراد داشته و بر زیبایی او اثر می­گذارد. ممکن است بعضی مادران باردار از این موضوع آگاه نباشند که مصرف برخی مواد غذایی در این دوران حساس می­تواند جنین درون رحم آن­ها را به یک کودک زیبا و تنومند تبدیل کند. به همین دلیل، در ادامه این مقاله، 10 ماده غذایی معرفی شده است که مادران باردار می­توانند از آن­ها تغذیه نموده و نوزاد زیبا و سالمی به دنیا بیاورند. این مواد غذایی عبارتند از:
1.اسید فولیک برای زیبایی پوست و موی جنین :
همانطور که می­دانید وجود اسید فولیک کافی در بدن مادر باردار برای تشکیل سلول­های مغز کودک درون رحم او بسیار مهم است. با توجه به نتایج مطالعات انجام شده توسط محققان علوم زنان و زایمان، مصرف مکمل­ها یا مواد غذایی حاوی اسید فولیک، در چهار هفته قبل از آغاز دوران بارداری و هشت هفته بعد از شروع این دوران، احتمال مبتلا شدن نوزاد به بیماری اوتیسم تا 40٪ کاهش می­دهد. همچنین، مصرف منظم این مکمل غذایی، تاثیر چشمگیری بر پوست و موهای جنین داخل رحم مادر باردار خواهد داشت. شما می­توانید اسید فولیک را با مصرف غذاهایی مانند اسفناج، مرکبات، عدس، ماکارونی و غلات صبحانه دریافت کنید.
2. زعفران به همراه شیر باعث زیبایی و آرامش نوزاد می شود:
قدیمیان اعتقاد داشتند که زنان نباید در دوران حاملگی خود زعفران مصرف کنند. اما امروزه اعتقاد بر این است که زعفران، دارای عطر و طعم خاصی بوده و می­تواند زیبایی ظاهر و آرامش روان جنین داخل رحم زنان باردار را تضمین کند. با این حال، زنان باردار باید مراقب باشند که این ماده غذایی بیش از حد مصرف نشود، زیرا باعث تولید گرما در بدن شده و تحمل شرایط دوران بارداری را برای مادر سخت خواهد نمود. علاوه بر این، مصرف مداوم زعفران در برخی موارد ممکن است انقباضات رحمی را در بدن زنان باردار به همراه داشته و منجر به سقط جنین شود. به همین دلیل، زعفران باید فقط در سه ماهه سوم از دوران حاملگی زنان مصرف شود.
3. کره روشن کننده و براق کننده پوست جنین:
بر اساس نتایج تحقیقات انجام­شده توسط پزشکان متخصص زنان و زایمان، مادرانی که کره (به­ویژه کره آب­شده) را به رژیم غذایی دوران بارداری خود اضافه می­کنند، در روند زایمان طبیعی کم­تر درد می­کشند. همچنین، مصرف این ماده غذایی مقوی به بدن زنان باردار کمک می­کند تا رنگ صورت کودک درون رحم این افراد روشن و براق شود.
4.بادام برای زیبایی نوزاد داخل رحم:
زنان باید برای داشتن نوزادی که دارای عضلات قوی باشد، در طول دوران حاملگی خود بادام خشک مصرف کنند. جالب است بدانید که مصرف منظم بادام توسط مادران باردار، برای روشن­تر شدن رنگ پوست کودک درون رحم این افراد امری شناخته ­شده است. شما می­توانید چند بادام خشک را پودر کرده و به  شیر اضافه کنید، سپس آن را بنوشید.
5.آب انگور، نوشیدنی مقوی برای زیبایی و سلامت نوزاد:
به دلیل این که آب انگور غنی از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) است، برای افزایش میزان رشد جنین درون رحم زنان باردار بسیار موثر است. بنابراین، هر زن حامله باید روزانه 60 میلی­لیتر آب انگور را در دو وعده مصرف کند تا بتواند کودکی سالم، زیبا، قوی و مقاوم در برابر بیماری­های مختلف به دنیا بیاورد.
6.خوردن تخم مرغ در بارداری و سفیدی پوست جنین داخل رحم:
اعتقاد بر این است که برای داشتن یک کودک سالم و قوی، زنان باردار باید تخم مرغ را به اندازه کافی مصرف کنند. جالب است بدانید که مصرف این ماده غذایی در سه ماهه دوم از دوران بارداری باعث سفید شدن پوست جنین درون رحم مادر باردار خواهد شد.
7.شیر نارگیل زیبایی بخش پوست نوزاد داخل رحم:
یادتان باشد که مصرف منظم شیر درون میوه نارگیل می­تواند تولد یک کودک سالم، زیبا و قوی را برای والدین او به ارمغان بیاورد.
8.پرتقال برای آرامش و زیبایی جنین:
مصرف همه مرکبات، مخصوصا پرتقال توسط زنان باردار باعث می­شود تا این افراد بتوانند نوزادانی سالم و آرام به دنیا بیاورند، زیرا این نوع میوه­ها غنی از ویتامین C بوده و نه تنها در رشد کودک درون رحم موثر هستند، بلکه باعث بهبود و سلامت  پوست نوزاد نیز می­شود.
9.آناناس میوه زیبایی نوزاد داخل رحم:
بر اساس اعتقادات هندی­ها، مصرف آناناس (که یک میوه غنی از ویتامین C می­باشد) توسط مادران باردار، رنگ پوست جنین درون رحم این افرادرا بهبود می­بخشد. بنابراین، می­توان ادعا کرد که نوشیدن یک لیوان آب میوه آناناس، یک بار در هفته به مادر باردار کمک می­کند تا نوزاد سالم و قوی با پوستی روشن و شفاف به دنیا بیاورد.
10.شفافییت پوست جنین با خوردن دانه­های روغنی:
خیساندن دانه های روغنی در آب و نوشیدن آب آن­ها در هفته ­های اول دوران بارداری و قبل از مصرف هر نوع ماده غذایی در وعده صبح، نه تنها به کاهش حالت تهوع شما کمک می­کند، بلکه باعث بهبود رنگ پوست فرزندتان شده و آن را شفاف و روشن خواهد نمود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 56

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir