بسم الله الرحمن الرحیم

 مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا توسلی از اعضای دفتر امام با اشاره به رابطه ی عمیق میان حضرت امام با رهبر معظم انقلاب در خاطره ای در این باره می گوید: ظاهرا تقدیر بر آن بود که این رابطه، پس از رحلت امام هم در شکلی خاص تجلی یابد و آن، ماجرایی بود که هنگام تدفین امام رخ داد و بدن مطهر ایشان با کفنی که آیت الله خامنه ای برای خود تهیه کرده بودند، کفن گردید و دفن شد.

ساعت10:20 دقیقه شب بود که دل مهربان امام از حرکت ایستاد و صدای شیون و ضجه به آسمان رسید. مسولان طراز اول اعلام کردند که همه آرام باشند، چون اعلام خبر در آن وقت شب صلاح نیست حدود ساعت دو بعد از نیمه شب ،جنازه امام را به خانه شان بردیم … سپس مشغول تکفین شدیم و برد یمانی ای را که حاج شیخ حسن صانعی آورده بودند روی آن پیچیدیم و قرآنی را روی سینه اما قرار دادیم. صبح به علت کثرت جمعیت تدفین امام انجام نشد و کفن از بین رفت وجنازه را به جماران برگرداندیم. در انجا حضرت آیت الله خامنه ای ، بردی را که برای خود نگه داشته بودند ، فرستادند، قرآن را روی همان کفن کشیدیم تا بعد از ظهر که امکان دفن پیکر امام فراهم شد.

وی در بخشی دیگر از خاطرات خود می افزاید: امام تقید خاصی به خواندن دعای عهد به مدت 40 روز حتی در ایام بیماری داشتند. وقتی پس از رحلت اثاثیه ایشان از جمله مفاتیح شان را به بیت منتقل می کردیم متوجه شدیم در گوشه ی صفحه تاریخ 8شوال را به عنوان دعا مرقوم فرمودند.

 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir