بسیاری از افراد برای سیستم گرمایش منزل و آب گرم در انتخاب خرید پکیج و یا خرید آبگرمکن + بخاری دچار تردید می باشند . در این مطلب می خواهیم با بررسی دقیق ،راهنمای مناسبی برای خرید سیستم گرمایشی و آب گرم منزل را ارائه دهیم.

آبگرمکن دیواری چیست؟

آبگرمکن بدون مخزن که آن را هم با نام آبگرمکن دیواری و آبگرمکن فوری شناخته می شود. وظیفه آبگرمکن این است که آب گرمی که ما مصرف می کنیم را تولید کند. نحوه کار کردن این آبگرمکن ها به این صورت می باشد که آب سرد وارد آبگرمکن می شود و از کویل یا لوله های مسی داخل آبگرمکن قرار دارد عبور می کند و به دلیل اینکه مشعلی در زیر لوله ها قرار دارد آن لوله ها را گرم می کند که در نتیجه دمای آب درون کویل ها نیز بالا برود.

آبگرمکن دیواری

آبگرمکن دیواری

انواع آبگرمکن های دیواری:

1.شمعک دائم (شمعک دار یا پیلوت دار) : در این نوع آبگرمکن ها شمعک همیشه روشن می باشد و زمانی که شما آب گرم را باز می کنید شمعک مشعل را روشن می کند که مصرف انرژی بیشتری دارد و همچنین باعث ایجاد رسوب در دستگاه می گردد.

2.بدون شمعک (سیستم آیونایز): در این نوع آبگرمکن شمعک همیشه فعال نمی باشد و زمانی که شما آب گرم را باز می کنید با استفاده از سیستم جرقه زن هوشمند باعث جرقه زدن و روشن شدن مشعل می گردد.

پکیج دیواری چیست؟

پکیج دیواری یک موتورخانه کامل است که وظیفه موتورخانه را با بالاترین کارایی و کیفیت و با کمترین مصرف سوخت و اشغال فضا انجام می دهد. پکیج های دیواری علاوه برا اینکه وظیفه موتورخانه که گرم کردن رادیاتور ها و در نتیجه گرم کردن محیط ساختمان است انجام میدهد یک مسئولیت دیگری هم بر عهده دارد که همانند آبگرمکن باعث تولید آبگرم مصرفی مورد نیاز ما می شود.


معایب پکیج دیواری:

  • فرسودگی سریع :

این وسایل گرمایشی به دلیل اینکه از آب برای گرم کردن استفاده می کنند به دلیل وجود املاح موجود در آب باعث رسوب گذاری می شود و همچنین به دلیل اینکه از قطعات پیچیده ای در آن ها استفاده شده است به خصوص پکیج ها که طبق استاندارد های روز اروپا می باشد نیاز دارد به صورت دوره ای آن ها را سرویس کنید.

  • تعمیرات پرهزینه:

پکیچ دیواری یک سیستم پیچیده می باشد که با آب ، برق – الکترونیک و گاز همزمان کار می کند. این سیستم برای این که درست کار کند نیاز به اجزا و قطعات زیادی دارد .به همین دلیل در صورت خرابی یک بخش ، کل سیستم کارایی خود را از دست می دهد و تعمیرات بسیار پر هزینه ای دارند.

یکی از مشکلاتی که استفاده کنندگان از پکیج ذکر می کنند این می باشد که سرویس کاران و تعمیر کاران پکیج در مورد عیب یابی این وسیله توانایی زیادی ندارند و حتی تعمیرکاران مجاز خود شرکت های سازنده اغلب در عیب یابی توانایی محدودی دارند که این موضوع به پیچیدگی طراحی این وسیله مربوط می شود.

  • خرابی پکیج مساوی نبود سیستم گرمایش و آب گرم :

در صورتی که پکیج در فصل سرما دچار مشکل شود ، هم سیستم گرمایش منزل  و هم آب گرم  منزل ار کار می افتد.

  • سرعت پایین در گرمایش منزل:

پکیج های دیواری از سیستم گرمایش منزل شوفاژ استفاده می کنند و مانند همه ی شوفاژ ها سرعت گرمایش و تغییر دما در مقایسه با بخاری بسیار کند می باشد.

 


معایب آبگرمکن + بخاری :

  • دفعات سرویس نگهداری بیشتر:

به دلیل این که در این حالت شما دو وسیله گاز سوز در منزل خواهید داشت ، برای سرویس و نگهداری نیاز می باشد هر کدام را جداگانه بررسی کرد.

  • مصرف انرژی بالا:

استفاده از آبگرمکن و بخاری در مقایسه با استفاده از پکیج مصرف انرژی را بالا می برد. به طور کلی پکیج ها استاندارد مصرف انرژی بسیار بهتری دارند.

 

بخاری-گازی

بخاری-گازی

 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir