• اکبر گنجی (اکبر پونز)

روزنامه ی صبح امروز در محرم سال 78 (24/1/78) در مقاله ای با عنوان (خون به خون شستن محال آمد محال) سعی میکند تا اساس قیام امام حسین علیه السلام و مظلومیت آن حضرت را زیر سوال ببرد. اکبر گنجی نویسنده ی این مقاله سعی دارد تا چنین وانمود کند که عاشورا معلول تعارض های قومی و بالاخص نتیجه ی خشونت پیامبر ص در جنگ بدر و خیبر و… است وی در این زمینه می نویسد : « دعوت نباید توام با خشونت باشد و به عبارت دیگر دعوت وتبلیغ نمی تواند توام با اکراه و اجبار باشد…جنگ بدر،احد،خندق، خیبر ، موته و… تعدادی از جنگ های مومن به دین اسلام و منکران به آن است.

در این جنگ ها تعداد زیادی کشته شدند… در هنگام در آمدن کاروان اسیران کربلا به کاخ یزید ، وی (یزید لعنه ا… علیه ) می گفت : کاش بزرگان من در بدر حاضر شدند و گزند تیر های خزرج را دیدند ، امروز در چنین مجلسی حاضر بودند… مختار به دست مصعب بن زبیر و مصعب به امر عبدالملک بن مروان به قتل رسید و با هر یک از این فرماندهان ، گروهی و بلکه گروه هایی کشته گردیدند .

سر حسین بن علی( علیه السلام) را نزد عبیدالله آوردند ، سر عبیدالله را نزد مختار ، سر مختار را نزد مصعب و سر مصعب را هم پیش روی عبدالملک نهاده اند

همه ی این حوادث در کمتر از ده سال رخ داد. در مدت چهارده سال پس از فاجعه کربلا ، کوفه همیشه در حال درگیری و خونریزی بود. خشونت ، فرزند خشونت است و درخت  خشونت ، میوه ای جز خشونت به بار نمی آورد.


اکبر گنجی (زادهٔ ۱۱ بهمن ۱۳۳۸، تهران) نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ایرانی است.

اکبر گنجی که در ابتدا در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می کرد.

نجات از اعدام در سال 1362:

وی در سال ۱۳۶۲ در یک سخنرانی علنی در پادگان ولی عصر و در حضور محسن رضایی، فرمانده وقت سپاه، به سیاست ادامه جنگ اعتراض کرد و آن را بی‌فایده دانست. وی در همان سخنرانی که باعث بحرانی در سپاه شد، فرماندهی سپاه، از جمله محسن رضایی، محسن رفیق‌دوست، محمدباقر ذوالقدر و زیبایی‌نژاد را متهم کرد که سپاه را آلت دست سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی کرده‌اند و با نیروی نظامی سپاه کار سیاسی می‌کنند و خواستار برکناری فرماندهی سپاه شد.

این سخنرانی که با استقبال نیروهای لشکر محمدرسول‌الله سپاه و تنش میان آنان با فرماندهی سپاه شده بود، واکنش شدیدی در سپاه در حال جنگ ایجاد کرد.  دادستانی سپاه این برخورد را تمرد در شرایط جنگی دانست و برای گنجی خواستار اشد مجازات یعنی حکم اعدام شد. اما با وساطت منتظری و یوسف صانعی این موضوع منتفی شد.  وی در سال ۱۳۶۳ از سپاه استعفا داد و از آنجا بیرون آمد.

توهین به مقدسات و قرآن توسط اکبر گنجی :

اکبر گنجی به دلیل نوشتن مجموعه مقالات قرآن محمدی که در آن مقالات دلایل بسیاری را برای این مدعا که «قرآن یک‌کلام بشریست» مطرح می‌کند، توسط مکارم شیرازی مرتد و ناپاک اعلام شد.

پس از این ماجرا اکبر گنجی به اعمال الحادی خود ادامه داد و منکر وجود امام زمان عج نیز شد.

تقدیر غرب از تلاش های اکبر گنجی:

اکبر گنجی به‌خاطر تلاش برای پیش‌برد آزادی غربی، برندهٔ جایزهٔ ۵۰۰ هزار دلاری میلتون فریدمن سال ۲۰۱۰ شد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.4 تعداد آرا: 8

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir