تقویت مو در طب سنتی

بهترین مواد غذایی برای تقویت مو

تخم مرغ : منبع غنی از پروتئین – زینک – سلنیوم و آهن که توانایی رساندن اکسیژن کافی به موها را فراهم می کند.

به طور خاص، زمان صحبت از زرده تخم‌مرغ، خواهید دید که تعداد زیادی خواص سودمند در آن وجود دارد، مانند اسیدهای چرب، ویتامین آ، ای، دی و پروتئین. تمام این ویژگی‌های شگفت‌انگیز فقط قادر به نرم‌تر و سالم‌تر کردن موهای شما نیستند بلکه بهترین تقویت کننده طبیعی موهای ضعیف، نازک و آسیب دیده نیز هستند و قادرند از طریق جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو، موها را ضخیم‌تر نیز نشان‌دهند. با زرده تخم‌مرغ، وضعیت موهای شاخه شاخه شده نیز به خوبی کنترل خواهد شد.

ماهی: به خصوص ماهی آبهای آزاد که حاوی ویتامین D و امگا 3 فراوانی هستند.

اسفناج: در واقع اکثر سبزیجات با برگ های سبز تیره منابع خوبی از انواع ویتامین های مورد نیاز برای مو و پوست هستند.

ماست: کلسیم و ویتامین D موجود در آن یکی از لازمه های مو برای رشد و تقویت است.

عدس: حبوباتی که سرشار از آهن – زینک – بیوتین و… است برای افرادی که رژیم های لاغری دارند مناسب تر است.

خانواده توت ها: این دسته از میوه ها در کنار تقویت مو به زیبایی و براقیت مو نیز کمک می کنند.

گردو : این مغز بهترین منبع ویتامین E و بیوتین است که لازمه ی زیبایی پوست و مو است می باشد.

سیب زمینی شیرین : آنتی اکسیدان سرشار سیب زمینی شیرین به کمک موهایتان خواهد آمد.

 آووکادو

آووکادو در فهرست درمان‌های خانگی طبیعی تقویت مو قرار دارد چون می‌تواند حجم بیشتری به موها بدهد. ویتامین E فراوان موجود در آووکادو برای مرطوب کردن فولیکول‌های مو مفید است و سلامت کلی ساقه‌ی مو را افزایش می‌دهد. ویتامین E همچنین از موها در برابر آسیب که سرعت رشد مو را کاهش می‌دهد مواظبت می‌کند. آووکادو حاوی منبع عظیمی از ویتامین B است که می‌تواند با کار بر روی سطح سلولی موها را تقویت کند.

علاوه بر تقویت موهای تنک و کم پشت و موهای ضعیف، نازک و آسیب دیده آووکادو در مرطوب کردن مو، احیا آن و جلوگیری از شوره نیز موثر است. بنابراین، توصیه می‌شود در برنامه‌ی روتین مراقبت موی خود ماسک‌های آووکادو را نیز اضافه کنید.

آب پیاز برای رشد موها
پیاز به علت داشتن گوگرد در رشد موها تأثیر بسزایی دارد. آب پیاز یک ماده طبیعی و مطمئن برای مبارزه با ریزش مو است که نه واکنش آلرژیکی در پی دارد و نه عوارض جانبی؛ تنها مشکلی که ایجاد می‌کند، بوی بد آن است.

پیاز حاوی ترکیبات متعددی است که برای رشد مو مناسب هستند، از جمله سولفور؛ که مالیدن آن به سر جریان خون را بهتر می‌کند و در نتیجه شرایط برای رشد دسته‌های مو بهتر می‌شود.

مطالعات علمی بسیاری روی ریزش مو، رشد مو و درمان‌های طبیعی که برای هر دو مفید هستند انجام شده است. در بسیاری از مطالعات مختلف، مشخص شده که آب پیاز در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد موی جدید، کاملا موثر است. گفته می‌شود که آب پیاز از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند و برای سایر مشکلات مو مانند شوره‌ی سر، عفونت‌های قارچی و عفونت‌های مخمری نیز مفید است.

 روغن مار

روغن مار از چربی مار آبی چینی به دست می‌آید اگرچه روغن‌های مار دیگری که از مار بوآ، مار دریایی و گونه‌های دیگر به دست می‌آیند نیز وجود دارد.

این چربی، فرآوری شده و به یک روغن غلیظ تبدیل می‌شود که دارای سطح بالایی از یک اسید چرب امگا ۳ به نام ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) است که خواصی برای سلامتی انسان دارد.روغن مار نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز مفید است. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در روغن مار برای تقویت مو ، جلوگیری از ریزش مو و تامین مواد مغذی برای پوست سر – از طریق افزایش سلامت فولیکول‌های مو – موثر است. بنابراین می‌توان از  مشکلاتی مانند ریزش مو، شوره و بی‌طراوتی مو جلوگیری کرد.

روغن گیاهی برای درمان ریزش ابرو و مژه

روغن گیاهی برای درمان ریزش ابرو و مژه

شیر نارگیل

شیر نارگیل تا به حال موثرترین راه تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو بوده‌است، چرا که بسیاری از مواد مغذی ضروری برای رشد مو در شیر نارگیل به وفور وجود دارد. این مواد مغذی عبارتند از پتاسیم، آهن و اسیدهای چرب. مواد موجود در شیر نارگیل علاوه بر تغذیه‌ی پوست سر، به داخل ساقه‌ی مو نفوذ می‌کنند، رطوبت را در آن حفظ می‌کنند و در نتیجه در برابر گرما و آلاینده‌ها از مو مراقبت می‌کنند. اسیدهای چرب نیز با اتصال به کراتین سازنده‌ی مو و تقویت آن مانع از بروز شکستگی در تارهای مو می‌شوند. استفاده از شیر نارگیل تازه روی پوست سرتان به صورت روزانه و به مدت چند ساعت قبل از شستشو، بسیار موثر است.

تخم کتان

ابتدا، باید از تخم کتان به عنوان یک خوراکی مغذی یاد کنیم که پر از فایده‌های گوناگون برای سلامتی انسان‌ها است. ۲۸ گرم تخم کتان می‌تواند فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B1، پروتئین، منیزیم، منگنز، سلنیوم، فسفر، مس، و روی لازم را فراهم بیاورد. تخم کتان به خاطر فایده‌ای که در تقویت مو و درمان موهای ضعیف، نازک و آسیب دیده دارد معروف است. استفاده از تخم کتان می‌تواند به موهای شما درخشندگی و حجم بدهد. ویتامین E موجود در تخم کتان در رشد مویرگ‌ها موثر است.

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند فولیکل‌های مو را تغذیه کنند و ارتجاع پذیری موها را افزایش دهد. بنابراین، خطر شکستگی مو را کاهش می‌دهد. به این دلیل است که تخم کتان به عنوان یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای اگزمای پوست سر، ریزش مو، و شوره توصیه می‌شود. برای ارتقاء رویش مو و براق و پر پشت کردن آن، باید به طور منظم تخم کتان بخورید. روغن تخم کتان را می‌توان برای درست کردن چاشنی سالادهای مختلف استفاده یا جایگزین روغن آشپزی کرد. اما همچنان برای حصول بهترین نتایج بهتر است از تخم کتان به صورت موضعی استفاده کنید.

مدل بافت مو

مدل بافت مو

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir