سونوگرافی داپلر خطرناک است؟

نه!! مثل تمام سونوگرافی‌های دیگر، وقتی این کار توسط یک فرد متخصص انجام شود، داپلر هم کاملا ایمن است. متخصص سونوگرافی، همان کسی که مسئول انجام این نوع اسکن تصویربرداری است، با دنبال کردن مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های ثابت، مراقب سلامت شما و فرزندتان در طول این فرایند خواهد بود.

از آنجا که این نوع تصویربرداری با استفاده از شعاع متمرکزی از امواج صوتی انجام می‌شود، این دستگاه می‌تواند مقدار کمی گرما تولید کند. بنابراین، هر دستگاه سونوگرافی دارای یک نمایشگر شاخص حرارت است که تخمین دقیقی از مقدار گرمای تولیدشده می‌دهد.

این دستگاه در حالت عادی شاخص حرارتی پایینی دارند و با خروجی‌های مختلف برای ماه‌های مختلف بارداری عرضه می‌شوند. معمولا سونوگرافی بیشتر از نیم ساعت طول نمی‌کشد و سونوگرافی داپلر هم نهایتا چند دقیقه زمان می‌برد. به همین خاطر خطری مادر و جنینش را تهدید نمی‌کند.

ضمن اینکه در طول تمام دهه‌هایی که استفاده از سونوگرافی در دوره بارداری رواج پیدا کرده، هیچ شواهد و مدارکی نشان نداده که این نوع تصویربرداری خطرناک است.


مانیتور جنین داپلر 

این دستگاه قابلیت تشخیص تپش قلب جنین را دارا می‌باشد و در مقیاس کوچک و دستی ساخته می‌شود. برخی از نمونه‌های آن ضربان قلب جنین را نیز بر حسب تعداد تپش در دقیقه نمایش می‌دهد.


فواید انجام سونوگرافی داپلر در بارداری:

سونوگرافی به والدین کمک می کند پیش از زایمان نوزاد را ببینند. اما برای پزشکان، روش تعیین بسیاری از پارامترها است.در دوران بارداری، سونوگرافی به متخصص زنان کمک می کند تا سلامت نوزاد را تعیین کند. اجازه دهید چیزهایی که پزشک در سونوگرافی متوجه می شود را بررسی کنیم:

1- بررسی ضربان قلب جنین 

  • در مراحل ابتدایی بارداری شما برای تأیید حاملگی لازم است.
  • به دکتر در مورد پیشرفت بارداری می گوید
  • به پزشک درباره مشکلات بارداری یا پیشروی آن اطلاعات می دهد.

2- وضعیت بند ناف

همانطور که می دانید بند ناف پلی بین مادر و جنین است. بند ناف اکسیژن و مواد مغذی را به جنین می رساند و جنین نیز خون را از مواد مغذی و اکسیژن به عقب می فرستد. بنابراین بند ناف نباید هیچ مشکلی داشته باشد زیرا می تواند بر سلامت مادر و جنین تأثیر بگذارد.

3- وضعیت جفت

  • درست مانند بند ناف، جفت برای جنین بسیار مهم است زیرا مواد مغذی مورد نیاز جنین را تامین می کند.
  • همچنین به دفع مواد اضافی کمک می کند، اکسیژن را تامین می کند، دی اکسید کربن را از بین می برد، نوزاد را از عفونت محافظت می کند و هورمون هایی را که در دوران بارداری ضروری است، ترشح می کند.
  • پزشک متخصص زنان برای دیدن مکان و رشد جفت از سونوگرافی استفاده می کند.

4- موقعیت جنین

  • سونوگرافی موقعیت جنین در رحم را به پزشک نشان میدهد. با توجه به موقعیت جنین، پزشک می تواند تعیین کند چه زمانی نوزاد به دنیا می آید.

5- رشد عمومی

  • سونوگرافی می تواند روند رشد جنین را نشان دهد؛ طول و وزن و غیره (جدول قد و وزن جنین)

6- سلامت مادر

  • علاوه بر جنین، سونوگرافی به پزشک کمک می کند وضعیت مادر یا عوارضی مانند لخته (درمان هماتوم در بارداری) یا کیست (درمان کیست تخمدان با چند توصیه آسان) را بررسی کند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.7 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir