اسکراب‌

یکی از روش‌های لایه برداری پوست استفاده از اسکراب بدن و اسکراب صورت است. شاید برایتان سؤال باشد که اسکراب چیست؟

در اصل اسکراب لایه بردار و ترکیبی از مواد مختلف با دانه‌های ریز یا گرانول‌هایی است که کمی ساختار آن را زبرتر می‌کند تا بتواند اضافات پوستی را به راحتی از روی پوست جدا کند. البته اگر دانه‌ها درشت باشند می‌توانند پوست را دچار التهاب و آسیب کند. درست مانند سفیدآب که در زمان‌های قدیم برای لایه برداری پوست بدن در حین حمام کردن استفاده می‌شد.

مزایای اسکراب بدن و اسکراب صورت:

  • پوست بدن را با حذف سلول‌های مرده و ظاهر کردن سلول‌های جدید، شاداب و تازه‌تر می‌کند.
  • پوست را جوان‌تر نشان می‌دهد.
  • رطوبت رسانی به پوست بهتر انجام می‌شود.
  • محصولات برنز کننده پوست تأثیر بیشتری می‌گذارند.

لیف کشیدن بدن در حین حمام با توجه به جنس و نرمی لیف هم نوعی لایه برداری محسوب می‌شود. استفاده از سفیدآب کاری است که از گذشته باب بوده است. برای تغذیه و احساس آرامش بیشتر پوست به سراغ اسکراب بدن و اسکراب پا بروید. مهم این است که در استفاده از اسکراب‌ها و به طور کلی لایه بردارها زیاده‌روی نکنید. با توجه به نوع پوست شما استفاده از اسکراب لایه بردار بدن و صورت متفاوت است. ولی به طور کلی بیش از یک تا دو بار در هفته برای پوست خشک تا پوست چرب نباید از اسکراب استفاده کرد. چرا که باعث نازک شدن پوست و التهاب آن می‌شود.

انواع اسکراب طبیعی

اسکراب نمک دریا و اسطوخودوس

نصف پیمانه از نمک دریایی، یک چهارم روغن بادام شیرین، چند قطره روغن اسطوخودوس و چند گلبرگ خشک شده اسطوخودوس را با هم ترکیب کنید.

اسکراب نمک
اسکراب نمک

اسکراب قهوه

کافئین موجود در قهوه به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. این اسکراب خصوصاً برای افرادی که پوست خود را برنز کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود. ترکیبی از قهوه و نعنا برای این اسکراب خانگی بی‌نظیر است و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، گردش خون را افزایش می‌دهد و آب آوردن بدن در بافت‌ها را کاهش می‌دهد. نصف پیمانه دانه‌های قهوه، نصف پیمانه نمک طبیعی اصل هیمالیا یا نمک دریا، یک چهارم پیمانه روغن نارگیل مایع و دو قطره اسانس روغنی نعناع را با هم مخلوط کنید.

اسکراب قهوه
اسکراب قهوه

اسکراب روغن زیتون و شکر با لیمو

اگر پوست چرب دارید، می‌توانید از این اسکراب استفاده کنید. روغن زیتون موجود در این مخلوط به متعادل کردن پوست کمک می‌کند و یا آب‌رسانی به پوست، آن را هرگز خشک باقی نمی‌گذارد. سه چهارم پیمانه روغن زیتون، سه پیمانه شکر دانه درشت، آب گرفته شده از یک عدد لیموی تازه و چند قطره از اسانس روغنی تقویت‌کننده را با هم مخلوط کنید. برای مثال اسانس رزماری و گریپ فروت برای تقویت پوست بدن مناسب هستند. بهتر است ابتدا روغن و شکر را با هم مخلوط کنید و سپس در دو مرحله آب‌لیمو و اسانس را به آن بیفزایید. به دلیل وجود لیمو در این ترکیب، نوعی سفیدکننده بدن شناخته می‌شود.

اسکراب وانیلی شکر قهوه‌ای

نصف پیمانه روغن نارگیل، نصف پیمانه شکر قهوه‌ای و نصف قاشق چای‌خوری وانیل را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را در حین حمام کردن روی پوست خود بمالید، ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.

اسکراب شکری

روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی است و شکر قهوه‌ای خاصیت لایه برداری دارد. روغن بادام شیرین حاوی ویتامین ای است و باعث نرم و صاف شدن پوست بدن می‌شود. یک و نیم پیمانه شکر قهوه‌ای، یک پیمانه روغن نارگیل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و کمی گلبرگ گل رز خشک شده را با هم مخلوط کنید و درون یک ظرف شیشه‌ای تمیز نگهداری کنید.

مراحل انجام اسکراب:

  1. همیشه بهترین اسکراب را انتخاب کنید. البته این به معنای گران‌ترین نوع نیست، بلکه منظور مناسب‌ترین، برای پوست شماست. شاید مجبور شوید چند محصول مختلف را امتحان کنید تا اینکه متوجه شوید کدام برای پوست شما مناسب‌تر است، اما در نهایت این امتحان کردن‌ها، ارزشمند خواهد بود.
  2. اسکراب خود را در حمام نزدیک دوش یا وان بگذارید. فقط در این صورت فراموش نمی‌کنید که از آن استفاده کنید و در نتیجه درخشش پوستتان هم حفظ خواهد شد.
  3. از اسکراب فقط و فقط یک‌بار در هفته استفاده نمائید. استفاده هر روزه از آن، منجر به آسیب‌های پوستی خواهد شد، پوست شما خشک و خشن شده و اگردارای پوستی حساس هستید قطعا نتایج بدتری حاصل می‌شود.
  4. پوست خود را مرطوب کنید
  5. اسکراب را به پوست بمالید و پوست خود را ماساژ دهید. کل صورت، گردن و بالای سینه‌ها را با اسکراب ماساژ دهید. از ماساژ دادن خشن جدا خودداری کنید و مراقب باشید که مواد اسکراب به اطراف چشم‌ها مالیده نشود.
    نقاطی از صورت که می‌توان کمی محکم‌تر ماساژ داد: پیشانی، بینی و چانه می‌باشند
    هنگام مالیدن اسکراب به بالا و بین سینه‌ها، باید محتاطانه عمل کنید زیرا پوست آن نقطه از بدن بسیار حساس و ظریف است.
  6. صورت خود را خوب بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از پوست شما پاک شده است؛ هنگامی که تمامی مواد کاملا شسته شود، پوستی لطیف و نرم خواهید داشت.
  7. پوست خود را خشک کنید. پوست خود را با حوله‌ای نرم، در کمال ملایمت خشک کنید و با محصولاتی که روزانه برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید، ادامه دهید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 38

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir