مصرف غذاهای فست فودی, همبرگر و سوسیس و کالباس بسیار به ایجاد بوی بد کمک می‌کند چون این غذاها در معده به‌راحتی هضم نمی‌شود و به‌اصطلاح در معده زیاد می‌ماند و موجب بروز بوی بد دهان می‌شود.

مصرف تنقلات بی‌ارزش مانند پفک, چیپس, آب‌میوه‌های صنعتی, زیاد خوردن غذا, باهم‌خوری و برهم‌خوری‌ها نیز از علل دیگر بوی بد دهان است.

برای پیشگیری از بوی بد دهان افراد از مصرف انواع نوشابه‌های گازدار و بدون گاز صنعتی, قهوه، کاکائو، نسکافه, گوشت گاو و گوساله, آب یخ, غذاهای خمیری مانند ماکارونی، الویه، قارچ و سیب‌زمینی پرهیز جدی داشته باشند.

طرز تهیه یک خمیردندان گیاهی گفت: برای تهیه خمیردندان گیاهی می‌توان گلنار 20 گرم، کندر 15 گرم، سماق 30 گرم و تخم گشنیز 5 گرم، همه را نرم بکوبند یا آسیب کنند، مسواک را خیس کنند و به پودر آغشته کنند و مسواک بزنند.

مالیدن مخلوط عسل و نمک و سرکه ماهی حداقل سه الی چهار بار بر دندان‌ها باعث سفید شدن دندان‌ها، بهبود آفت دهان، پاکسازی چرک از لثه و روئیدن گوشت جدید بر لثه می‌شود.

افراد از مصرف مواد غذایی شیرین قنادی مثل نان خامه‌ای و در مجموع شیرینی زیاد بپرهیزند چرا که عاملی برای بوی بدن دهان است و به دندان‌ها آسیب جدی وارد می‌کند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir