نکات مهم در مورد لاک زدن در بارداری

توجه داشته باشید که هنگام لاک زدن در بارداری باید حتما از لاک‌های مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. در هنگام خرید باید به مشخصات لاک مورد نظرتان دقت کنید و به هیچ عنوان سراغ لاک‌های ارزان قیمت و نا سالم نروید.
بهتر است لاک‌هایی را انتخاب کنید که در ترکیبات آن‌ها از هیچ یک از موارد خطرناک ذکر شده استفاده نشده باشد. اگر دسترسی به این نوع لاک‌ها مقدور نیست، ترجیحا استفاده از لاک را به هفته‌ای یکبار محدود کرده و فقط سوهان زدن ناخن‌ها را انجام دهید که هیچ ضرری ندارد.

برای خشک شدن لاک‌ها در این دوران از فوت کردن ناخن‌هایتان اجتناب کنید تا بخارات حاصل از مواد شیمیایی وارد ریه‌هایتان نشوند.
هنگام لاک زدن برای جلوگیری از استنشاق این مواد در فضای باز یا کنار پنجره این کار را انجام دهید.
اگر برای لاک زدن به آرایشگاه می‌روید، مطمئن شوید که از تهویه مناسبی برخوردار است و تنفس بخار و بوی لاک و محلول‌های پاک کننده آن، آسیبی به شما نخواهد رساند.
اگر تصمیم دارید از روش‌هایی مانند کاشت ناخن، ناخن مصنوعی و یا ژلیش استفاده کنید بد نیست نظر پزشک متخصصتان را هم درباره آن بدانید که آسیبی متوجه جنینتان نباشد. در دوران بارداری احتمال بروز حساسیت و واکنش‌های پوستی بیشتر می‌شود و به دلیل محدودیت مصرف دارو، بهتر است بسیار احتیاط کنید.

بارداری، لاک و فرمالدئید!

فرمالدئید برای خشک شدن لاک استفاده می‌شود. اما تنفس کردن این ماده می‌تواند چشم‌ها، بینی، گلو و ریه‌ها را بسوزاند. حتی ثابت شده افرادی که به خاطر کارشان، برای مدت طولانی در معرض سطح بالایی از فرمالدئید قرار دارند، با احتمال بالایی از سرطان روبرو هستند.
با این حال که خوب نیست زیاد در معرض فرمالدئید قرار بگیرید، امکان ندارد فرزند متولد نشده‌تان در معرض این ماده قرار بگیرد. چراکه فرمالدئید به سرعت در بدن شما تجزیه می‌شود.
ضمن اینکه بر اساس قوانین سازمان‌های بهداشتی، مقدار مشخص و محدودی از فرمالدئید باید در محصولات مختلف به کار رود. بر اساس این قوانین، مقدار مجاز فرمالدئید ۲ درصد تعریف شده که بسیار جزئی است. بر همین اساس احتمال اینکه شما زیادی در معرض این ماده قرار بگیرید، بسیار کم است.

پاک کردن لاک ناخن در بارداری

پاک کننده‌های لاک در دوره بارداری باید مناسب و ایمن باشند. پاک کننده‌های لاک معمولا حاوی «استون» هستند که این ماده به طور طبیعی در بدن‌مان و در محیط اطراف‌مان، مثل نمونه‌های کارخانه‌ای، شکل می‌گیرد.
اگر شما برای مدت طولانی در معرض دوز بالایی از استون قرار بگیرید، احتمال کمی دارد که بتواند منجر به بروز مشکل و اختلالات مادرزادی شود. حتی اگر هرروز هم از پاک کننده‌های لاک استفاده کنید، باز هم مقدارش نمی‌تواند برای آسیب به شما یا فرزند متولد نشده‌تان کافی باشد. اما اگر نگران هستید، می‌توانید از لاک پاک‌کن‌های بدون استون استفاده کنید. مزیت دیگر این لاک پاک‌کن‌ها این است که ناخن‌تان را خشک نمی‌کنند و با ناخن‌هایتان مهربان‌ترند.
بعد از پاک کردن لاک ناخن‌هایان، همیشه دست‌های خود را با آب و صابون بشویید تا باقیمانده مواد شیمیایی روی دست‌هایتان پاک شود.

تولوئن لاک در بارداری

تولوئن موجود در لاک به روان شدنش کمک می‌کند تا سطح صافی از رنگ روی ناخن بر جا بگذارد. اما تنفس کردن تولوئن هم درست مثل فرمالدئید می‌تواند چشم‌ها، گلو و ریه‌ها را بسوزاند. ضمن اینکه قرار گرفتن در معرض سطوح بالای تولوئن می‌تواند به سیستم عصبی آسیب زده و باعث نواقص مادرزادی در جنین شود. اما برای بروز این اتفاق شما باید مقدار بسیار زیادی را به طور منظم و مستقیم تنفس کنید تا جنین‌تان چنین آسیبی ببیند.
اگر در سالن زیبایی کار می‌کنید و ناخن‌کار هستید، به طور مداوم در معرض تولوئن قرار دارید و ممکن است برایتان خطرساز شود. بنابراین بهتر است با مدیرتان صحبت کنید و حداقل برای مدتی، کارتان را کنار بگذارید.
اما می‌توانید ریسک تماس با فرمالدئید و تولوئن را با این کارها به حداقل برسانید:

  • استفاده از لاک‌های بدون تولوئن و فرمالدئید.
  • محدود کردن استفاده از لاک‌های حاوی تولوئن و فرمالدئید به نهایتا هفته‌ای یکبار. اگر ناخن‌کار سالن زیبایی هستید، لاک زدن را به همکارتان واگذار کنید.
  • قبل از لاک زدن در بارداری، در و پنجره‌ها را باز کنید.
  • برای خشک شدن لاک، بازوهایتان را بکشید تا ناخن‌هایتان دور از بدن‌تان قرار بگیرد و بوی لاک تا حد ممکن وارد ریه‌های تان نشود. فوت کردن لاک برای خشک کردنش، باعث می‌شود بخار شیمیایی بیشتری وارد بدن‌تان شود.
  • وقتی برای مانیکور و پدیکور به سالن زیبایی می‌روید، از ناخن‌کار بخواهید کوتیکل‌های دور ناخن‌هایتان را اصلاح نکند چراکه در بارداری بیشتر در معرض عفونت‌های مختلف قرار دارید و با برداشتن پوست ظریف دور ناخن‌ها، باکتری و آلودگی‌ها می‌توانند وارد بدن‌تان شوند.

لاک ژل در بارداری

اگر عادت به استفاده از ژلیش ناخن، لاک ژل یا لاک اکریلیک دارید و هر ماه برای ترمیم‌شان به ناخن‌کارتان مراجعه می‌کنید، اما حالا که باردارید، نگران استفاده از این نوع لاک‌ها هستید، خوب است بدانید لاک‌های اکریلیک یا همان لاک ژل هم با وجود تولوئن و فرمالدئید و DBP، باز هم برای شما و جنین‌تان خطرناک نیستند اما بهتر است محلی که در آن لاک ژل می‌زنید، از سیستم تهویه هوای خوبی برخوردار باشد.
ضمنا مراقب عفونت‌های باکتریایی هم باشید و برای مانیکور و پدیکور به خصوص در دوره حساس بارداری، فقط به مراکزی مراجعه کنید که از بهداشت‌شان مطمئن هستید و می‌دانید که تمام لوازم‌شان را بعد از استفاده هر مشتری، خوب استریلیزه می‌کنند.

 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 6

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir