طرز تهیه 5 نوع فرنی خوشمزه در این مطلب برای شما عزیزان گردآوری شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

فرنی با آرد برنج

مواد لازم:

شیر  = دو لیوان

آرد برنج = دو قاشق سوپ‌خوری سر پر

آب = نصف لیوان

شکر = چهار قاشق سوپ خوری

گلاب = یک قاشق غذاخوری

هل پودر شده  = یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

شیر سرد را داخل یک قابلمه متوسط بریزید. آرد برنج را به شیر سرد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد کاملا در شیر سرد حل شود. شکر را هم اضافه کنید و شروع به حل کردن ان کنید. حالا قابلمه را روی حرارت گذاشته و آب را به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید. حواستان باشد که هم زدن را متوقف نکنید چون این کار باعث می‌شود آرد برنج در شیر یکدست حل نشود. پس مرتب آن را هم بزنید تا کمی غلیظ شود. سپس گلاب را اضافه کنید. اگر مایل بودید می‌توانید کمی وانیل هم به این دستور اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا فرنی به غلظت مورد نظرتان برسد. خیلی سریع تا وقتی سفت نشده فرنی را داخل ظرف مناسب بریزید و نوش جان کنید. حواستان باشد که فرنی داغ کمی بافت آبکی است؛ بنابراین وقتی فرنی را از روی حرارت برمی‌دارید نه سفت باشد نه آبکی!

طرز تهیه فرنی طعم‌دار (شکلاتی، موزی، زعفرانی، پسته‌ای)

شیر = دو لیواننشاسته = دو قاشق سوپ خوریشکر = دو قاشق سوپ خوریگلاب =  و وانیلبه مقدار دلخواهموز، شکلات یا طعم دهنده دیگر  = به دلخواهبه مقدار لازم

برای تهیه فرنی با طعم‌های میوه‌ای مثل فرنی توت فرنگی و فرنی موزی باید فرنی را با شیر موز یا شیر توت فرنگی درست کنید و باقی مراحل را مثل قبل رعایت کنید. برای درست کردن فرنی شکلاتی و زعفرانی هم مثل فرنی ساده عمل می‌کنید، فقط در آخرین مرحله داخل آن پودر شکلات حل می‌کنید یا به اندازه یک قاشق غذاخوری بر حسب مقدار شیری که اضافه کردید، زعفران دم کرده اضافه می‌کنید.

فرنی کاکائویی
فرنی کاکائویی

طرز تهیه فرنی ترکیه‌ای (با کره و خامه)

شیر = یک لیترنشاسته = چهار قاشق سوپ‌خوریشکر = نصف پیمانهگلاب = دو قاشق سوپ‌خوریکره = دو قاشق سوپ‌خوریخامه = دو قاشق سوپ‌خوریآب = یک قاشق سوپ‌خوری 

طبق روال همیشه ابتدا شیر را داخل قابلمه بریزید اما از همان اول روی حرارت قرار دهید. شکر را اضافه کنید و منتظر بمانید تا با حرارت ذوب شود. داخل یک کاسه نشاسته را با آب حل کنید و به شیر داخل قابلمه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. حالا کره و خامه را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا فرنی غلیظ شود. آخر گلاب را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید. فرنی را داخل ظرف‌های کوچک بریزید و آن را داخل فر با دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد حدود یک رب قرار دهید تا طلایی‌رنگ شود. فرنی ترکیه‌ای آماده است.

فرنی ترکیه ای
فرنی ترکیه ای

طرز تهیه فرنی خامه‌ای با ژله زعفرانی

آب = دو پیمانهپودر ژلاتین = ۳۰ گرمشکر = ۱۵۰ گرمزعفران =  دم‌کردهدو قاشق سوپ‌خوری

مرحله اولاول برای تهیه ژله ژلاتین، آب و شکر را داخل یک قابلمه با هم مخلوط کنید. قابلمه را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دانه‌های ژلاتین و شکر کاملا حل شوند. قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود. زعفران دم کرده را اضافه کنید و هم بزنید. مایه ژله را داخل قالب بریزید و در یخچال قرار دهید.

مرحله دومحالا نوبت به تهیه فرنی خامه‌ای است. تمام مواد خشک را با هم مخلوط کنید. شیر را اضافه کنید و بعد از این که حسابی هم زدید داخل یخچال حدود دو ساعت قرار دهید. بعد از دو ساعت فرنی را روی حرارت ملایم قرار دید و آرام هم بزنید تا غلظتی شبیه به ماست پیدا کند. فرنی را از روی حرارت بردارید و خامه را به آن اضافه کنید و بعد از هم زدن کنار قرار دهید تا کمی خنک شود. ژله زعفرانی را از یخچال بیرون بیاورید و مکعبی خرد کنید. فرنی را روی مکعب‌های ژله‌ای بریزید و سرو کنید.

فرنی با ژله
فرنی با ژله

طرز تهیه فرنی اصفهانی

آرد برنج = دو قاشق غذاخوریآب = یک لیواننشاسته ذرت = دو قاشق غذاخوریشیر = یک لیوانخرما  =  یا شیره انگوربه مقدار لازم

داخل قابلمه مقداری شیر بریزید و آرد برنج را داخل شیر حل کنید. فرنی را خوب هم بزنید تا آرد برنج کاملا حل شده و فرنی یکدست شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و شعله را روی حالت متوسط تنظیم کنید تا فرنی به جوش آید. حالا نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید و هم بزنید تا نشاسته در آب حل شده و یکدست شود. بعد به قابلمه اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا فرنی به قوام برسد. فرنی اصفهانی آماده است. می‌توانید آن را داخل یخچال قرار دهید و به صورت سرد سرو کنید.

فرنی اصفهانی
فرنی اصفهانی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 338

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir