طرز تهیه ترشی خرمالو

در این مطلب آموزش انواع ترشی خرمالو و خواص و فواید آن را با هم فرا می گیریم.

مواد اولیه ترشی خرمالو :

خرمالو، هل سبز، فلفل بهار، و خرمای زرد: هر کدام هشت عدد

زنجبیل تازه: کوچک چهار تکه

خلال شیرین شده پرتقال: سه قاشق غذاخوری

جوز هندی درسته: یک عدد

سرکه سفید و نمک: به میزان لازم

طرز تهیه ترشی خرمالو :

سرکه را در ظرفی ریخته و می‌گذاریم به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و صبر می‌کنیم تا خنک شود. این کار مانع از کپک زدن ترشی می‌شود.

خرمالوها را شسته و می‌گذاریم تا خشک شود.

به کمک نوک چاقو در انتهای خرمالو یک سوراخ کوچک ایجاد می‌کنیم و داخل هر خرمالو را با یک هل سبز و یک فلفل بهار پر می‌کنیم.

خرمالوها را به صورت منظم در یک ظرف شیشه ای تمیز می‌گذاریم و میان آنها جوز هندی و خرما قرار می‌دهیم و نمک و زنجبیل را روی آنها می‌ریزیم در پایان سرکه سفید سرد شده را روی مواد می‌ریزیم. به طوری که سرکه روی خرمالوها را بگیرد.

در شیشه را می‌بندیم و ترشی را در جای خنک نگهداری می‌کنیم. این ترشی پس از ۱۵ روز آماده است.



خرمالو و ارزش غذایی آن

خرمالو
خرمالو

خرمالو سرشار از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B6 و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است.

به علاوه خرمالو حاوی ترکیبات ارگانیک است که عبارتند از کاتچین catechin، گالوکاتچین gallocatechin (ترکیب مقوی شبیه به کاتچین)، اسید بوتولینیک betulinic acid و ترکیبات کارتینوئیدی مختلف است که در گروه ویتامین های B قرار می گیرند.

کاتچین Catechin: 

این ماده بسیار مفید بوده و برای سلامتی بسیار سودمند است. کاتچین در چای سبز و سیاه وجود داشته اما میزان آن در چای سبز بیشتر میباشد. اثرات آن در بدن عبارتند از: ضد سرطان میباشد، کاهش دهنده کلسترول خون، یک آنتی بیوتیک و آنتی ویروس قوی، جلوگیری از افزایش یافتن فشار خون و جلوگیری از افزایش یافتن قند خون.

اسید بوتولینیک betulinic acid:

 اسیدی دارای خواص ضد ویروسی، ضد مالاریا، ضد التهاب و هکچنین ضد سرطان است که به طور طبیعی در بسیاری از گیاهان یافت می شود.

لیست طولانی مزایای خرمالو جالب است و مربوط به مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این میوه است که در بالا به آنها اشاره شد. در ادامه به خواص خرمالو با جزئیات بیشتری اشاره می کنیم.



 خرمالو بینایی را تقویت می کند

ترکیبات موجود در خرمالو برای سلامت چشم ها موثر هستند. زیگزانتین* که مربوط به گروه ویتامین های B کمپلکس است و در خرمالو موجود می باشد، مستقیما با بهبود سلامت چشم در ارتباط است. بررسی ها نشان داده اند که این ترکیب احتمال ابتلا به دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و شب کوری را کاهش می دهد.

زیگزانتین Zeaxanthin : از مواد آنتی اکسیدانی هستند که در تخم مرغ به میزان فراوان وجود دارد و به تقویت چشم کمک می کند.



خرمالو گردش خون را تنطیم می کند

همراه با کاهش فشار خون، خرمالو تامین کنند

ه مس بدن نیز می باشد، مس یک عامل ضروری در تولید سلول های قرمز خون است. بدون مس نمی توانید مواد مغذی لازم برای ساخت هموگلوبین اضافه را دریافت کنید. افزایش گردش سلول های سالم خونی عملکرد شناختی، تون عضلانی، سوخت و ساز و سطح انرژی را افزایش می دهد و همچنین باعث بهبود سریعتر زخم ها و رشد سلولی می شود.



خرمالو ایمنی بدن را افزایش می دهد

به خاطر وجود ویتامین C در خرمالو، این میوه به تقویت ایمنی بدن کمک می کند. خرمالو در مقایسه با سایر میوه ها بیشترین میزان اسید آسکوربیک ascorbic acid یا ویتامین C را داراست. یک خرمالو تقریبا 80 درصد نیاز بدن به مواد مغذی را برطرف می کند.ویتامین C سیستم ایمنی را تحریک می کند و تولید سلول های سفید خون را افزایش می دهد. سلول های سفید خون خط اصلی دفاع بدن در مقابل عفونت های میکروبی، ویروسی و قارچی و همچنین سموم هستند.



خرمالو از رشد تومور پیشگیری می کند

خرمالو همراه با خواص آنتی اکسیدانی که احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد، همچنین می تواند خطر رشد تومورها را کاهش دهد. خرمالو حاوی بوتولینیک اسید است که یک ترکیب ضد تومور است. خرمالو با کاهش آپوپتوز apoptosis یا مرگ برنامه ریزی سلولی، احتمال بروز تومور را کاهش می دهد. اگر تومور دارید، خرمالو می تواند اندازه آن را کاهش داده و از متاستاز کردن سرطان پیشگیری می کند.



به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir