چگونه تخم مرغ بلند درست کنیم؟طرز تهیه تخم مرغ استوانه ای چیست؟ چگونه تخم مرغ استوانه ای بلند درست کنیم؟ چگونه تخم مرغ را متفاوت تزئین کنیم؟

به تازگی با فاش شدن راز آن در هر جای دنیا و در هر رستورانی می توان تخم مرغ با اشکال متفاوت را دید .

لوازم مورد نیاز :

1- قابلمه
2- 3 عدد استوانه با اندازه های متفاوت
3- 4عدد تخم مرغ

طرز تهیه تخم مرغ استوانه ای:

 

داخل قابلمه آب بریزید و بگذارید جوش بیاید ، در این فاصله سفیده های تخم مرغ را از زرده جدا کنید و دقت کنید این کار حتما باید با حساسیت انجام شود ، زیرا نباید به زرده هیچ سفیده ای چسبیده باشد .
زرده ها را هم جدا کرده و با یک چنگال با هم مخلوط کنید توجه داشته باشید این مخلوط کردن به سبب نرم شدن و از حالت سفت در آمدن زرده است و احتیاج به پف کردن ندارد .
آب که به جوش آمد ابتدا ، هر 3 استوانه را داخل آب جوش بگذارید تا خوب استریل شوند سپس استوانه ها را بیرون آورده و در استوانه ای که بزرگتر است سفیده را بریزید ، داخل آب جوش بگذارید و درب پیرکس را برعکس روی آن قرار دهید تا استوانه کج نشود و مواد داخل استوانه درون قابلمه نریزد .

تخم مرغ استوانه ای

تخم مرغ استوانه ای

صبر کنید تا سفیده به خوبی سفت شود ، سپس آن را بیرون آورده و با یک استوانه ی متوسط که لبه ای تیز هم داشته باشد و ترجیحا فلزی باشد داخل آن را خالی کنید به طوری که سفیده ی تخم مرغ به دیواره های استوانه چسبیده باشد با ضخامتی مناسب اما مرکز این سفیده خالی شده باشد .

در  قسمت خالی شده باید زرده را بریزید و دوباره ، استوانه را داخل آب جوش قرار دهید تا زرده ی تخم مرغ هم به خوبی سفت شود .

استوانه را از آب جوش خارج کنید و بگذارید به خوبی سرد شود ، بیرون آوردن تخم مرغ از داخل استوانه به سختی انجام می شود ، در نتیجه بهتر است دوباره ،  از همان استوانه ی متوسط استفاده کنیم و آن را داخل استوانه ی بزرگتر قرار دهیم  به طوری که هم سفیده و هم زرده را با هم برش دهد .

تخم مرغ استوانه ای درست کنید

تخم مرغ استوانه ای درست کنید

کمی از سفیده ی تخم مرغ داخل استوانه ی بزرگ باقی می ماند که می توانید با زرده ی باقی مانده و نپخته مجدد با همین روش تخم مرغ استوانه ای درست کنید .
این هم از راز تخم مرغ استوانه ای ، امیدوارم استفاده کنید و لذت ببرید .


با کمی خلاقیت می توان تخم مرغ های مکعبی را هم تهیه کرد.

تخم مرغ مکعبی

تخم مرغ مکعبی

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 8

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir