یکی از مزایای گوشت مرغ سیاه، داشتن خواص آنتی اکسیدانی آن است. آنتی اکسیدان کارنوزین اخیراً در گوشت مرغ سیاه کشف شده است

فواید گوشت مرغ سیاه

‘سیلکی چینی’ نوع نادر از پرنده هامی باشد ، در کشور ما به مرغ یا خروس سیاه معروف می باشد . علت آن هم شباهت زیاد این پرنده با مرغ و خروس می باشد .

این پرنده پر، پوست ، گوشت و تخم سیاه رنگی دارد که علت نام گذاری آن در ایران همین موارد می باشد .

قیمت مرغ سیاه

مرغ سیاه یکی از نادر ترین پرنده های جهان می باشد ، قیمت هر عدد از این پرنده در مالزی ، چین و اندونزی 5 هزار دلار می باشد و غذای اشرافی به حساب می آید .

قیمت مرغ سیاه
قیمت مرغ سیاه

۱. منبع آنتی اکسیدان

یکی از مزایای گوشت مرغ سیاه، داشتن خواص آنتی اکسیدانی آن است. آنتی اکسیدان کارنوزین اخیراً در گوشت مرغ سیاه کشف شده است. علاوه بر این ثابت شده است که گوشت مرغ سیاه دارای کارنوزین بیشتری نسبت به مرغ سفید است. همانطور که ثابت شده است، خواص آنتی اکسیدانی نقش مهمی در ارتقاء سلامت بدن دارند. یکی از مزایای مهم وجود آنتی اکسیدان‌ها در بدن محافظت آن در برابر التهابات است.


۲. از بینایی محافظت می‌کندآنتی اکسیدان موجود درگوشت این مرغ به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کند. یکی از آن عملکردها محافظت از بینایی شما است.
۳. منبع پروتئینمقادیر پروتئین موجود در گوشت مرغ سیاه بیشتر از سایر پرندگان است. گوشت این مرغ برای کسانی که می‌خواهند بدنی عضلانی داشته باشد، بسیار کارآمد است.

۴. کم کلسترول بودن

همه مردم برای رفع نیاز خود، مواد غذایی مصرف می‌کنند. در این بین بیشترشان به دنبال موادغذایی هستند، که از سطح کلسترول کمتری برخوردار باشد. از آنجایی که سطح کلسترول گوشت مرغ سیاه از مرغ سفید کمتر است. پس شما می‌توانید بدون نگرانی از گوشت مرغ سیاه مصرف کنید.

تخم مرغ سیاه
تخم مرغ سیاه

۵. منبع ویتامین B

مرغ سیاه منبع خوبی از ویتامین B است؛ ویتامین B۱، B۲، B۶ و B۱۲ نیز در گوشت این مرغ وجود دارد. این ویتامین‌ها نقش مهمی در ارتقاء متابولیسم بدن دارند.

۶. منبع ویتامین E

مرغ سیاه منبع خوبی از میتامین E را در خود جا داده است. این ویتامین که از لخته شدن خون داخل بدن جلوگیری کرده و همچنین بیماری‌های عروق کرونر را نیز کاهش می‌دهد.
۷. منبع آهنیکی دیگر از مواد مغذی موجود در مرغ سیاه، وجود عنصر آهن است. آهن موجود در مرغ سیاه می‌تواند به شما کمک کند تا نیاز به آهن بدنتان را به راحتی تامین کند. توجه داشته باشید کمبود آهن در بدن باعث ایجاد مشکلات بهداشتی خاص چون کم خونی و خستگی مزمن می‌شود.

۸. منبع فسفر

یکی از مزایای سلامتی بهداشتی گوشت مرغ سیاه، تامین مواد مغذی چون فسفر است. مزایای فسفر در بدن بسیار زیاد است، از جمله می‌تواند باعث تقویت استخوان‌ها شده و برای متابولیسم بدن نیز خوب است.

گوشت مرغ سیاه
گوشت مرغ سیاه

۹. منبع کلسیم

به طور شگفت انگیزی مرغ سیاه دارای مقادیری کلسیم نیز است. همه ما می‌دانیم که مقدار کافی کلسیم در بدن می‌تواند ساختار و تراکم استخوان را افزایش دهد. بنابراین برای محافظت از استخوان‌ها می توانید مواد لبنی را به همراه مرغ سیاه به طور منظم مصرف کنید.
۱۰. منبع اسیدهای آمینهتوانایی گوشت مرغ سیاه برای ارتقای سلامتی بسیار شگفت انگیز است. در واقع این گوشت می‌تواند نیاز ما به اسید آمینه ضروری بدن را نیز تامین کند. اسید آمینه به عنوان مکمل عضله شناخته شده است. این اسید به بدن کمک می‌کند تا بتوان بطور مستمر عضله سازی کند و همچنین این اسید انعطاف پذیری رگ‌های خونی را نیز تنظیم می‌کند.

۱۱. باعث افزایش انرژی می‌شود

همانطور که قبلا توضیح داده شد؛ مرغ سیاه دارای مقدار زیادی پروتئین است. این مواد مغذی می‌تواند برای افزایش سطح انرژی بدن مفید واقع شوند. علاوه بر این، حضور مواد معدنی و اسیدهای آمینه نیز به ایجاد انرژی کمک فراوانی می‌کنند.

تخم مرغ سیاه
تخم مرغ سیاه

۱۲. میزان سلامت قلب را بالا می‌برد

با وجود آهن و سایر مواد مغذی و معدنی در مرغ سیاه شما می‌توانید مطمئن شوید که با خوردن گوشت مرغ سیاه سلامت قلب شما تضمین می‌شود. اگر سابقه بیماری قلبی نداشته باشید. همانطور که آهن و سایر مواد معدنی از لخته شدن خون در بدن جلو گیری می‌کنند، این کار سبب می‌شود تا خطر مشکلات قلبی کاهش یابد.

۱۳. سلامت زنان را ارتقاء می‌دهد

یکی از انواع مرغ‌های ابریشمی به نام Kadaknath توانایی ارتقاء سلامت زنان را دارد. مواد موجود در گوشت این نوع مرغ سیاه باعث می‌شود، دوره قاعدگی زنان منظم‌تر شده و احتمال باروری‌شان نیز افزایش یابد.

مرغ و خروس سیاه
مرغ و خروس سیاه

۱۴. بهبود عملکرد جنسی

همانطور که در بالا ذکر شد؛ مرغ سیاه نوع Kadaknath دارای توانایی عالی برای ارتقاء سلامت بدن است. مثل یک فلفل دلمه‌ای. مصرف گوشت مرغ سیاه Kadaknath می‌تواند جریان خون را افزایش داده و به بهبود عملکرد جنسی نیز کمک کند.

۱۵. درمان سردرد

شاید شما برای درمان سردرد، سرماخوردگی خود چای را به عنوان یک درمان کننده طبیعی مصرف کنید. زیرا که چای دارای آنتی اکسیدان بالا است. شما می توانید در موارد خاص، سوپ مرغ سیاه را جایگزین چای برای رفع مشکل خود کنید. زیرا مرغ سیاه نیز دارای آنتی آکسیدان‌های بالایی است و توانایی درمان سردرد را دارد.

تخم مرغ سیاه
تخم مرغ سیاه

۱۶. درمان آسم

نه تنها برای درمان سردرد، تخم مرغ سیاه می‌تواند برای درمان آسم نیز مفید باشد. اگر چه این مزیت هنوز ثابت نشده است، اما مصرف مرغ سیاه می‌تواند گام بعدی زندگی سالم باشد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 447

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir