بومیپول ادولیاده، پادشاه پیشین تایلند و پدر واجیرالونگ کورن ۷۰ سال سلطنت کرده بود.

واجیرالونگ کورن پیش از این سه بار ازدواج کرده است و هفت فرزند دارد.

ملکه جدید تایلند در سال ۲۰۱۴ از سوی واجیرالونگ کورن به عنوان محافظ شخصی وی منصوب شد. سوتیدا تیدجای، همسر جدید پادشاه تایلند یک مهماندار سابق شرکت هواپیمایی این کشور است.

رفتار و حرکات خاصی در مراسم ازدواج پادشاه تایلند دیده شد که اعتراض های فراوانی را به دنبال داشته است ، البته اعتراض از درون تایلند هرگز ، زیرا هر گونه اعتراض نسبت به پادشاه در تایلند با سرکوب شدید و خشن مواجه می شود .

مراسم ازدواج شاه تایلند

مراسم ازدواج شاه تایلند

پادشاه تایند عضو فرقه ی گمراه بودا می باشد و خود را فردی عابد و پرهیزگار معرفی میکند.

پادشاه تایلند

پادشاه تایلند

تاج پادشاه تایلند

تاج پادشاه تایلند 7.5 کیلوگرم طلا و الماس دارد .ثروت پادشاه به حدی زیاد می باشد که در مورد آن گفته می شود در کاخ شاه چند میلیون سکه طلا به عنوان ذخیره و پشتوانه ی مالی شخص شاه انبار شده و این به غیر از دست اندازی های مدام در بودجه کشور می باشد.

 

20 سال زندان برای توهین در فضای مجازی به پادشاه

یک شهروند ۶۱ ساله تایلندی روز چهارشنبه به اتهام توهین به خاندان پادشاهی این کشور به 20 سال زندان محکوم شد.

این مرد که نام کوچک او «تارا» است در سال ۲۰۱۵ میلادی به دلیل انتشار شش ویدئو در فضای اینترنت دستگیر شد؛ به گفته دادگاه بانکوک این ویدئوها محتویاتی توهین آمیز داشته است.

دادگاه نظامی تایلند جرم تارا را تخلفان اینترنتی و توهین به خاندان سلطنتی اعلام کرده است. بر اساس قوانین تایلند، توهین یا تهدید پادشاه، ملکه و وارث تاج و تخت این کشور جرم محسوب می شود و حداکثر ۱۵ سال مجازات خواهد داشت.

یائووالاک آنوفان، رئیس وکلا در مرکز حقوق بشر تایلند و وکیل تارا می گوید: «او که از سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون بازداشت بوده اتهامات را پذیرفته است. دادگاه او را به ۲۰ سال زندان محکوم کرده بود و درنهایت ۲ سال از دوران محکومیت کم کرد.»

تارا نمی تواند تقاضای تجدید نظر کند زیرا در زمان دستگیری، در این کشور حکومت نظامی برقرار بوده است.

گروههای مدافع حقوق بشر، مقامات تایلند را به ارعاب و تهدید منتقدان از طریق سانسور و تشکیل پرونده‌های قضایی علیه آنها متهم کرده اند. نظامیان در تایلند هرگونه انتقاد را، به نام حفظ امنیت ملی رد می کنند.

از سال ۲۰۱۴ میلادی که دولت نظامی تایلند با کودتا قدرت را در این کشور در دست گرفت تا کنون بیش از صد نفر با نام توهین به خاندان پادشاهی و یا انتقاد از حکومت نظامیان بازداشت شده اند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.6 تعداد آرا: 8

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir