درمان خانگی ترک پاشنه پا

ترک پا یکی از مشکلات رایج در بین افراد مختلف فارغ از جنسیت و سن است. اگر مراقبت‌های لازم برای درمان ترک پا انجام نشود، با بالا رفتن سن وضعیت آن وخیم‌تر می‌شود.برای جلوگیری از ایجاد ترک در پاشنه پا، و رعایت بهداشت پا، زمانیکه که به منزل برمی گردید، پاهای خود را با آب ولرم بصورت کامل بشویید و با حوله خشک کنید. جوراب های خود را نیز بعد از رسیدن به منزل بشویید و همینطور از کفش های مناسب استفاده کنید.

– استفاده از روغن های گیاهی و نباتی : کسانی که دچار خشکی در ناحیه پا هستند می توانند با مالیدن روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل ، روغن بادام، روغن کنجد و تمامی روغن های گیاهی هیدروژنه ، ترک پای خود را به سرعت بهبود بدهند.

– استفاده از موم پارافین : در صورتی که ترک پاها وضعیت خیلی وخیمی دارند که درد و خون مردگی در آن ایجاد شده است، می توان موم پارافین را برای درمان ترک پاشنه پا استفاده کرد.

– استفاده از آب لیمو ترش : لیمو ترش بخاطر داشتن خاصیت اسیدی، می تواند برای درمان ترک پاشنه پا سودمند باشد.

 

– استفاده از مخلوط گلیسیرین و گلاب : برای اینکه رطوبت پاها را هنگام بیرون رفتن و زمانی که کفش به پا داریم حفظ کنیم، بهتر است قبل از رفتن به بیرون پاهای خود را با مخلوط مساوی گلیسیرین و گلاب بمالید.تا ساعتها رطوبت پاها تامین است.

 

– مالیدن وازلین : با مالیدن وازلین به پاشنه و اطراف پاها و پوشیدن جوراب نخی، رطوبت کافی برای بهبود قسمت های ترک خورده، می رسد.

– استفاده از عسل : عسل با خاصیت ضد باکترایی و مرطوب کنندگی برای درمان و بهبودی ترک های پا بسیار مفید است.


درمان ترک پاشنه پا با آب

پوست اطراف ترک پاشنه پا اغلب ضخیم‌تر و خشک‌تر از باقی قسمت‌های پوست است. همچنین به دلیل این خشکی، زمانی که به پوست پاشنه فشار وارد شود، ممکن است ایجاد شکاف کند. زمانی که پای خود را در تشت یا کاسه‌ای کوچک پر از آب شناور کنید و آن را مرطوب کنید، به مشکل خشکی پوست پاشنه پا کمک کرده‌اید.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

درمان خانگی ترک پاشنه پا

بهتر است آبی که استفاده می‌کنید ولرم باشد، کمی صابون درون آن بریزید و برای مدت ۲۰ دقیقه پاهای خود را درون آب قرار دهید. بعد از این مدت زمان، به آرامی پای خود را خشک کنید. سپس از کرم نرم کننده پا استفاده کنید. اگر از محلول روغنی یا کرم‌های چرب استفاده می‌کنید، بعد از مالیدن آن، جوراب ترجیحاً نخی بپوشید تا چربی آن به اطراف پخش نشود.


درمان ترک پاشنه پا با جوش شیرین

دو سوم یک تشت را از آب گرم پر کنید و سه قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن بیفزایید. آن را هم بزنید تا جوش شیرین به خوبی حل شود. برای ۱۰-۱۵ دقیقه پای خود را درون این محلول قرار دهید و سپس بعد از بیرون آوردن پا، آن را با استفاده از سوهان پا اسکراب کنید. سپس پا را با آب تمیز بشویید.


درمان ترک کف پا با عصاره آلوئه ورا

ژل آلوئه‌ورا حاوی آمینواسید‌هایی مانند فنیل‌آلانین و تریپتوفان است که فعالیت ضدالتهابی دارند. همچنین عصاره آلوئه‌ورا می‌تواند آبرسانی عمیق پوست را تأمین کند و به همین دلیل در درمان خشکی پوست و نرم شدن آن بسیار موثر است. مقداری از ژل گیاه آلوئه‌ورا را تهیه کنید و به همراه مقداری وازلین به کف پا بمالید، اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱ تا ۲ ساعت روی پوست پا باقی بماند سپس آبکشی کنید.

روغن کرچک برای درمان ترک خشکی پاشنه پا

روغن کرچک یکی از بهترین روغن‌های طبیعی برای حفظ سلامتی پوست است. این روغن منبع غنی از مواد مغذی بوده و مکانیزم اثر آن در پیشگیری از بیماری‌های عفونی باکتریایی و قارچی بسیار موثر است. روغن کرچک با داشتن اثرات جوانسازی و ضدپیری یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان خشکی پوست پا و ترک‌های آن است. مقداری از این روغن را هر شب پیش از خواب کف پا‌ها بمالید و ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود.

 

 

 


با استفاده از تنتور آسپرین ترک پا ؛زبری کف پا؛پوست پوست شدن و یا پینه بستن پاها یتان را درمان کنید .

دستورالعمل تنتور آسپرین

مواد مورد نیاز :
۱۰ عدد قرص آسپرین (۳۰۰ میلی گرم) ؛۲۵۰ میلی الکل طبیعی (۷۰ درصد)
طریقه آماده کردن :
قرص را به صورت پودر در بیاورید الکل را روی آن بریزید و تا دوروزهرشب قبل از استفاده از این محلول آن را تکان دهید یک تکه گاز پانسمان را در آن بخیسانید سپس گاز آغشته به تنتور را کف پاشنه ویا روی پینه پاهایتان قرار دهید روی آن را کیسه پلاستیکی بپیچید و بعد جوراب نخی بپوشید .صبح روز بعد قسمت مورد نظر را با آب بشوییدسپس آن را خشک کرده وبا مقداری کرم مخصوص پا آن را چرب کنید . پس از ۱۰ روز استفاده از این محلول پاهایی کاملا تمیز خواهید داشت . در ضمن می توانید پاها رابا لیف یا سنگ پا تمیز کنید وبعد با کرم آن را چرب کنید . شما می توانید از این تنتور برای درمان دردهای ناشی از واریس پا نیز استفاده کنید به دنبال استفاده از این دستورالعمل در واریس خیلی سریع التیام می یابد.

 


چنان چه ترک و خشکی پوست کف پاها با استفاده از روش‌های درمانی خانگی درمان نشد، حتماً از یک پزشک متخصص برای درمان این عارضه کمک بگیرید.

 

 

 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.8 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir