درمان خانگی رفع سیاهی دور چشم

برخی از علت های اصلی ایجاد سیاهی دور چشم وراثت, پیری, خشکی پوست, گریه های طولانی مدت, کار کردن به مدت طولانی در مقابل کامپیوترها, استرس روانی و جسمی, کمبود خواب و رژیم غذایی ناسالم است که می تواند زنان و مردان را در هر گروه سنی در برگیرد. در این مطلب 8 روش موثر و سریع را که سیاهی دور چشم را رفع می کند, آماده کرده ایم.

عوامل سیاهی دور چشم :

عوامل ژنتیکی:

در نتیجه بسیاری از مطالعات ، به علت عوامل ژنتیکی ف بسیاری از افراد پوست نازک یا رگ های خونی کوچک زیر چشم دارند.این بدین معناست که والدین آنها هم چنین خصوصیتی دارند.طبق آخرین تحقیقات، توزیع ملانین در پوست زیر چشم نیز تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار میگیرد.

کم آبی بدن:

هنگامی که بدن خشک باشد ، رگهای خونی زیر پوست حساس چشم متورم میشوند و باعث تیرگی آن میشود.

اگزما:

اگزما باعث خارش و التهاب میشود. باعث میشود که بخواهید مدام پوست خود را مالش دهید.اگر این وضعیت برای پوست زیر چشم رخ دهد، مالش بیش از حد آن سبب ایجاد تیرگی زیر چشم میشود.

اختلال در قاعدگی :

برای زنان ، تیرگی های زیر چشم، ممکن است نشانه ای از اختلالات قاعدگی در طولانی مدت باشد ؛ علاوه بر این ، قاعدگی بیش از حد سنگین یا خونریزی رحم ممکن است باعث سیاهی زیر چشم شود.

درمان خانگی سیاهی دور چشم

درمان خانگی سیاهی دور چشم

بیماری مزمن معده:

بیماری معده باعث افزایش عملکرد گوارشی و جذب مواد مغذی میشود اگر التهاب معده چندین بار رخ دهد ، سیاهی های زیر چشم به وضوح نمایان میشوند.بیماران مبتلا به اختلالات عصبی یا بیماری های اندام های داخلی نیز به احتمال زیاد دچار سیاهی زیر چشم میشوند.

مشکلات مربوط به بینی:

سیاهی های زیر چشم نیز با مشکلات بینی ارتباط دارند ؛ اگر به طور مداوم عطسه میکنید و مدت زمان طولانی بینی خود را با دستمال بگیرید ، رگ های زیر چشم ها حساس میشوند و سیاهی های زیر چشم ظاهر میشوند بنابراین اگر بینی شما بیش از حد حساس و مستعد ابتلا به التهاب باشد ، به احتمال زیاد دچار تیرگی زیر چشم میشوید.

نارسایی کلیه:

نارسایی کلیه باعث بدتر شدن وضعیت سلامتی میشود. بنابر این پوست بیمار رنگ پریده و چشم هایش همیشه بسیار خسته است.که این موضوع باعث میشود که تیرگی های زیر چشمش به وضوح پیدا شوند.

سالخوردگی:

پیری ، پوست را ضعیف میکند.چربی و کلاژن پوست به تدریج کاهش میابد و رگ های خونی قابل مشاهده میشود.

آفتاب:

اشعه ماورائبنفش در خورشید ،رنگدانه ملانین را زیر پوست تحت تاثیر قرار میدهد و باعث سیاهی و تیرگی زیر چشم میشود.

توتون و تنباکو:

سوئ مصرف تنباکو ، الکل و قهوه باعث کاهش رگ های خونی ، کاهش جریان خون و ایجاد چین و چروک و تیرگی زیر چشم میشود.

کمبود مواد غذایی:

رژیم غذایی ضعیف و کمبود مواد مغذی بر سلامتی شما تاثیر میگذارد. این شرایط از طریق علائم خارجی مانند پوست خشک، تیرگی ها ،و چین و چروک ظاهر میشود.

کم خونی:

آنمی ، خونریزی نا منظم را ایجاد میکند. در حالی که باعث ایجاد همو گلوبین میشود و در نهایت منجر به ایجاد تیرگی های زیر چشم میشود.


روش های درمان خانگی سیاهی دور چشم :

مقدار زیادی آب بنوشید:

تیرگی های زیر چشم ، معمولا در اثر احتباس و کمبود آب و غلظت زیاد نمک دراطراف چشم ایجاد میشوند.اگر غذای خیلی شور بخورید یا قبل از رفتن به رختخواب گریه کنید ، صبح متوجه سیاهی زیر چشم میشوید. نوشیدن مقدار زیاد آب به از بین رفتن این تیرگی ها کمک میکند.

در روزهای گرم باید مقدار زیادی آب بنوشید تا به اندازه کافی آب بدنتان تامین شود و از نوشیدنی های کافئین دار اجتناب کنید.

 روغن بادام :

روغن بادام یک ماده طبیعی بزرگ است که برای پوست ظریف اطراف چشم بسیار مفید است. استفاده منظم از این روغن به رفع سیاهی دور چشم کمک بسیاری می کند. علاوه بر روغن بادام می توان از روغن ویتامین E جهت رفع تیرگی دور چشم استفاده کرد. برای استفاده از این روغن توصیه می شود قبل از رفتن به رختخواب, مقدار کمی از روغن بادام را روی مناطق تیره اطراف چشم به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید روغن تا صبح در اطراف چشم قرار داشته باشد. صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید. این درمان را روزانه تا زمان رفع کامل تیرگی دور چشم انجام دهید.

 روغن نارگیل:

ماساژ پوست اطراف چشم با روغن نارگیل یکی دیگر از روش های موثر در درمان سیاهی دور چشم است. به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی این روغن, استفاده از آن پوست را صاف کرده و مانع از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز در زیر چشم می شود. به سادگی می توانید دور چشم را به آرامی با مقدار کمی از روغن نارگیل ماساژ دهید. سپس برای چند ساعت صبر کنید تا کاملا روغن جذب پوست شود و بعد با آب شستشو دهید. این کار را روزانه دو تا سه بار تا زمانی که تیرگی دور چشم رفع شود تکرار کنید.

روغن گیاهی برای درمان ریزش ابرو و مژه

روغن گیاهی 

 خیار :

خیار خاصیت روشن کنندگی پوست دارد و همچنین به رفع تیرگی پوست اطراف چشم با اثر طراوت دهندگی و تسکین دهندگی کمک می کند و آن را به حالت طبیعی خود می رساند. به منظور استفاده از این میوه در درمان سیاهی دور چشم, خیار تازه ایی را برش داده و به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس برش های خیار را روی پوست تیره شده، به مدت 10 دقیقه قرار دهید و بعد این نواحی را با آب بشویید. این کار را دو بار در روز به مدت 1 هفته یا بیشتر انجام دهید و تاثیر فوق العاده آن را در درمان مشاهده کنید.

 سیب زمینی خام :

سیب زمینی خام دارای مواد طبیعی با خاصیت سفید کنندگی است که می تواند در درمان سیاهی و پف دور چشم بسیار موثر باشد. برای استفاده از این گیاه می توانید یک یا دو سیب زمینی خام را رنده کنید تا آب بیاندازد. سپس پنبه ایی را به آب سیب زمینی آغشته کنید و چشمان خود را بسته و آن را با پنبه آغشته به آب سیب زمینی کاملا بپوشانید و مطمئن شوید که پنبه تمام نواحی دور چشم و سیاهی های آن را در برگرفته است و به مدت 10 تا 15 دقیقه در همین حالت قرار بگیرید. سپس چشم را به خوبی با آب سرد بشویید. این کار را برای چند هفته, روزی یک یا دوبار انجام دهید.

 گلاب :

گلاب از مواد تشکیل دهنده بارو نکردنی درست شده است که برای مراقبت از پوست بسیار مفید هستند. گلاب دارای خاصیت تسکین دهندگی چشمان خسته است. برای استفاده از گلاب, پنبه را به آن کاملا آغشته کنید. سپس آن را بر روی چشمان بسته به مدت 15 دقیقه قرار دهید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید تا سیاهی دور چشم درمان شود.

 شیر سرد :

یکی دیگر از روش های موثر درمان سیاهی دور چشم, استفاده از شیر سرد می باشد. برای استفاده می تواند پنبه را به شیر سرد آغشته و چشم ها را کاملا با آن بپوشانید. به مدت چند دقیقه صبر کنید تا شیر جذب پوست شود, سپس با آب چشم ها را بشویید.

 گوجه فرنگی:

این گیاه دارای خواص سفید کنندگی می باشد که می تواند پوست را تا حد زیادی سفید کند. مخلوط یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو تهیه کنید. به آرامی این مخلوط را بر روی نواحی تیره اطراف چشم ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بر روی این نواحی قرار بگیرد و بعد با آب بشویید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید. همچنین می توانید این کار را به تنهایی با آب گوجه فرنگی انجام دهید.

 آب لیمو :

ویتامین C موجود در آب لیمو می تواند در درمان سیاهی دور چشم بسیار مفید باشد. به علاوه پوست دور چشم را روشن می کند. برای استفاده می توانید پنبه را به آب لیمو تازه آغشته کنید و به مدت 10 دقیقه در اطراف چشمان بسته قرار دهید.. این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید سیاهی دور چشم درمان شود.

 

 

 

 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 8

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir