روش های پاک کردن لکه خون از لباس

تا زمانی که خون تازه است ، میتوانید بلافاصه لکه را با آب سرد و یخ بشویید و خیالتان راحت باشد که لکه خون پاک خواهد شد. اما در صورتی که زمان بگذرد باید به کار های خاصی دست بزنیم.

روش های پاک کردن لکه خون

روش های پاک کردن لکه خون


 

دسترس ترین ماده های پاک کننده لکه های خونی را معرفی می کنیم که عبارتند از:

 

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن لکه خون

در مواردیکه لکه خون خشک شده است می توانید از مواد موجود در منزل مانند نمک یا جوش شیرین برای از بین بردن لکه استفاده کنید. پودرهای چند آنزیمه نیز در رفع لکه های خون از روی لباسهای ضخیم از جمله جین و کتان کمک میکند.

آب اکسیژنه برای پاک کردن لکه خون از لباس

برای پاک کردن خون از لباس آب اکسیژنه  ۳ درصد را روی لکه مورد نظر ریخته و آن را با آب شست و شو دهید. آمونیاک نیز می تواند در پاک کردن خون از  لباس مورد استفاده قرار گیرد.

آمونیاک برای پاک کردن لکه خون از لباس

یک راه ساده و موثر دیگر برای از بین بردن لکه عرق، خون، و یا ادرار از روی لباس های شما این است که ناحیه لکه مورد نظر را با استفاده از یک محلول نیمه خالص آمونیاک پاک کنید. در نهایت، به یاد داشته باشید که قبل از قرار دادن لباس مورد نظر در ماشین لباسشویی و شستشوی آن با باقی لباس ها، آن را به خوبی با آب بشویید. به این ترتیب، می توانید از آسیب دیدن پارچه لباس های دیگر جلوگیری نمایید.

نوشابه کولا برای پاک کردن لکه خون

این ترفند، یک شیوه عالی برای پاک کردن لکه های خونی است که در خارج از منزل و به طور اتفاقی بر روی لباستان ایجاد می شود. در این حالت، به جای انتظار برای پاک کردن لکه بعد از بازگشت به خانه، از یک بطری نوشابه سیاه کمک گرفته و لکه مورد نظر را با آن بخیسانید. برای دستیابی به بهترین نتایج، اجازه دهید لباس لکه دار در طول شب داخل نوشابه سیاه خیسانده شود.

پودر بچه برای شستن خون از لباس

اگر جایی مانند پارچه مبلتان یا وسیله ای خونی شده می توانید از ترکیب پودر بچه با آب یک خمیر درست کرده و آن را روی لکه قرار دهید. بعد از این که خمیرتان خشک شد آن را جدا کنید. در صورت عدم پاک سازی کامل خون از پارچه می توانید از نشاسته ذرت نیز کمک بگیرید.

آب نمک سرد برای پاک کردن لکه خون

یک راه دیگر برای پاک کردن لکه خون این است که لباس لکه دار شده را با بیشترین سرعت ممکن در یک ظرف حاوی آب نمک سرد بخیسانید. پس از آن که لباس به مدت 3 تا 4 ساعت درون ظرف خیس خورد، لکه را با یک ماده شوینده مایع شستشو داده و با استفاده از ماشین لباسشویی (و یا به طور معمول) مورد شستشو قرار دهید.

از بین بردن لکه خون از  فرش

ممکن است گاهی زانوی زخم یا بینی خون آمده فرزندتان باعث کثیف شدن فرش شود. پاک کردن لکه خون آسان نیست، به خصوص اگر روی فرش ریخته شده باشد. برای پاک کردن لکه خون باید سریع اقدام کرد. خون تازه خیلی راحت تر پاک می شود. یادتان باشد، برای پاک کردن لکه خون از آب داغ استفاده نکنید. استفاده از آب داغ به جای برطرف کردن لکه خون باعث ثابت شدن آن روی بافت فرش می شود. برای پاک کردن لکه خون چند روش وجود دارد.


 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.5 تعداد آرا: 54

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir