چطور سبزیجات را برای مدت طولانی نگهداری کنیم ؟

راهکارهای ساده ولی کاربردی وجود دارد که میتوان با کمک آنها سبزیجات را تا ده روز در یخچال تازه نگهداریم:

۱-خیار خیلی زود نرم و پلاسیده میشود برای اینکه تا دو هفته خیار را بتوان تازه نگهداری کرد بدون آنکه بشوییم درون پارچه نخی پیچیده و سپس در قابلمه گذاشته و در آن را ببندیم و در یخچال قرار دهیم خیار ها به این صورت تازه و ترد می مانند.

۲- سبزی خوردن : برای تازه نگهداشتن آن پس از شستشو و خشک کردن درون کیسه فریزر گذاشته و در آن را به گونه ای میبندیم تا درون کیسه هوا وجود داشته باشد هوای موجود در کیسه باعث تازه ماندن سبزی خوردن میشود.

۳- کاهو: کافیست آن را در کاغذ پیچیده و در ظرف در دار قرار داده در یخچال بگذاریم و هر بار به اندازه مصرف برگ های آن را جدا کرده مجدداَ در یخچال گذاشته شود.

۴- هویج: جهت تازه ماندن این سبزی کافیست سر هویج را با چاقو بریده و قسمت ریشه آن را دست نخورده بگذارید ودر کاغذ یا پارچه قرار دهید.

۵- کرفس: این سبزی به دلیل وجود آب درون خود خیلی زود پلاسیده میشود بهترین راه برای نگهداری طولانی مدت آن پیچیدن در کاغذ فویل و گذاشتن درون یخچال میباشد.

۶- قارچ: نمیتوان برای زمان طولانی آن را نگه داشت و خیلی زود سیاه میشود ولی اگر در پاکت کاغذی و در یخچال گذاشته شود تا سه روز تغییر رنگ نمیدهد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.7 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir