در مورد کشک چه میدانید؟  از خواص یا مضرات آن چقدر اطلاعات دارید؟

خوب است بدانید کشک از ماستی که چربی آن گرفته شده یا باقیمانده دوغ بعد از کره گیری از شیر بدست میاید. این ماده لبنی خواص شیر را دارا میباشد و همچنین سرشار از :

فواید کشک 

مواد معدنی ؛

کلسیم ؛

چربی ؛

نمک ؛

پروتئین و نیاسین و ویتامین B6 است.

کاهش وزن با مصرف کشک

کشک از آنجا که قند ندارد مناسب افرادی است که برنامه کاهش وزن دارند. اگر یک قاشق غذاخوری پیش از غذا مصرف شود موجب کاهش اشتها میشود که به دنبال آن حجم کمتری غذا خورده شده و در نتیجه لاغری را در پی خواهد داشت.

میزان انرژی تولید شده با ۱۰۰ گرم کشک حدود ۱۰۵ تا ۱۲۰ کیلو کالری می‌باشد.

افزایش عضله سازی با مصرف کشک

کسانی که ورزش بدنسازی انجام میدهند اگر در رژیم روزانه خود کشک مصرف کنند به دلیل داشتن مقدار زیاد پروتئین و اسید آمینه های مورد نیاز بدن میتوانند عضله سازی خود را سرعت ببخشند. چنانچه آن را به همراه تخم مرغ و آجیل استفاده کنند به مراتب نتیجه بهتری خواهند گرفت.

خاصیت ضد عفونی کشک

این ماده غذایی برای درمان عفونت نیز موُثر است اگر به مدت شش روز روی پانسمان محل عفونت کشک قرار دهید اثر بخشی آن را خواهید دید .

درمان آفتاب سوختگی با کشک

در بهبود آفتاب سوختگی کمک کننده است مقداری از آن را با کمی آبلیمو مخلوط کرده و بر روی قسمتی که دچار آفتاب سوختگی شده بمالید. فقط بایستی توجه داشته باشید از نوع کم نمک آن استفاده کنید.

مصرف کشک در دوران بارداری

کشک در دوران بارداری مفید بوده زیرا دارای پتاسیم و پروتئین زیاد است. مصرف پنجاه گرم از آن تمام نیاز روزانه خانم باردار را تامین میکند. احساس گرسنگی را از بین میبرد زیرا با خوردن آن حجم معده را پر میکند. بدلیل داشتن کلسیم فراوان از پوکی استخوان پیشگیری میکند.

مصرف کشک برای بیماران سرطانی

دارای مقدار زیادی پیش ساز گلوتایتون است که بخوبی جذب دستگاه هاضمه شده و در کنترل رادیکالهای آزاد مفید است که در نهایت باعث طول عمر سلولها میشود. از این رو توصیه شده بیماران سرطانی از مصرف آن غافل نشوند.

از بین بردن تیرگی دور چشم

اگر یک پنبه را به کشک آغشته کنید و ده دقیقه روی پلکها قرار دهید تیرگی دور چشم را کم میکند.

مضرات مصرف کشک

اینک خوب است از مضرات کشک با اطلاع شوید. دارای طبع سرد است بهتر است هنگام مصرف کمی نعناع به آن اضافه کنید. خوردن بیش از اندازه آن موجب سفتی روده شده و نفخ به دنبال دارد.

افراط در خوردن آن PH خون را کاهش میدهد و اثر منفی دارد. نمک زیاد موجود در انواعی از کشک فشار خون را بالا برده و از این رو برای افراد دارای این بیماری میتواند خطرناک باشد. در انتها روش تشخیص کشک فاسد این است که دارای بوی تند بوده تغییر رنگ داده و بیش از حد غلیظ است مراقب این علائم باشید چون بشدت مسموم کننده است.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 366

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir