بهترین روش های تیز کردن چاقو

کند شدن چاقو ی آشپزخانه یکی از معضلات خانه داری است که باعث بوجود آمدن مشکل وسختی در کار آشپزی میشود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که پیاز یکی از دلایل اصلی کند شدن چاقو است .

تیز کردن چاقو با ظروف چینی

تیز کردن چاقو با ظروف چینی
تیز کردن چاقو با ظروف چینی

یکی از راه های تیز کردن چاقو کمک گرفتن از یک ظرف چینی است پشت این ظروف دارای زبری است که با کشیدن لبه چاقو روی آن میتوان کمی به تیز شدن آن کمک کرد.

راه دیگر این است که چاقو را شسته و پس از خشک کردن بین چند ورق روزنامه قرار داده و به صورت مسطح روی آن حرکت دهید. اگر چاقو را روی سطح استیل بکشید لبه قدیمی از بین رفته و لبه جدید به وجود میاید.

تیز کردن چاقوی برش نان

تیز کردن چاقوی نان
تیز کردن چاقوی نان

به خاطر داشته باشید چاقوی مخصوص برش نان چون دارای سطح دالبر است نباید تیز شود چون به این ترتیب شکل آن از دست رفته و دیگر کاربرد قبل را نخواهد داشت.

تیز کردن چاقو با سرما

یکی از روش های اشتباه برای تیز کردن چاقو قرار دادن آن در فریزر است. در این روش به دلیل دمای پایین فریزر لبه چاقو منقبض میشود و پس خارج کردن آن و گرم شدن به حالت اولیه برمیگردد و تیزی آن حداکثر برای پنج دقیقه باقی میماند پس میبینید این روش کارایی لازم را ندارد.

تیز کردن چاقو با دستگاه چاقو تیز کن

دستگاه چاقو تیز کن 
دستگاه چاقو تیز کن

عده ای از چاقو تیز کن دستی استفاده میکنند این وسیله دارای دو سطح افقی است که میبایست چاقو را به شکل عمودی بین دو تیغه گذاشته و فقط در حد اصطکاک و برای سه تا چهار مرتبه بکشید اگر اینکار را با فشار زیاد انجام دهید چاقوی شما آسیب میبیند.

تیز کردن با چاقو تیز کن استوانه ای

چاقو تیز کن استوانه ای
چاقو تیز کن استوانه ای

نوعی دیگر چاقو تیز کن استوانه ای است. برای استفاده از این مدل باید چاقو را رو به پایین و زاویه دار قرار داده و چند بار روی آن بکشید. اگر در خانه چاقوی زنگ زده دارید میتوانید آن را به وسیله چاقو تیز کن تمیز و تیز کنید. اگر چاقوی شما از جنس فولاد باشد بعد از تیز شدن به رنگ خاکستری براق در میاید

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 336

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir