چه نکاتی را رعایت کنیم تا هنگام شب خواب راحتی داشته باشیم؟

عده ای شب ها به سختی بخواب میروند و گاهی زمان طولانی در رختخواب بیدار می مانند. باید توجه داشته باشید که قبل از خواب از مصرف چای و قهوه خود داری کنید زیرا کافئین موجود در آنها باعث دیر به خواب رفتن میشود. نورچراغ اتاق خواب تاُثیر بسزایی در کیفیت خواب ما دارد این نور بایستی به صورت عمودی به سمت سقف تابیده شود. اگر نور به حالت افقی و به روی رختخواب باشد موجب بر هم خوردن خواب ما خواهد شد چون سبب مشکل در تنظیم هورمونهای خواب میشود.

مورد بعدی خوردن شام است حداقل دو ساعت قبل از خواب غذا میل کنید اگر بلافاصله پس از خوردن شام به رختخواب بروید به دلیل فرایند هضم خواب شما مختل میشود.

مطالعه کتاب قبل از خواب

مطالعه کتاب قبل از خواب

مطالعه کتاب قبل از خواب

کسانی که سی دقیقه قبل از رفتن به تختخواب کتاب میخوانند راحت تر به خواب میروند.

نوشیدن یک لیوان شیر حتی المقدور گرم خواب خوبی را برای شما در پی خواهد داشت. قبل از نزدیک شدن به زمان خواب سعی کنید افکار منفی و استرس زا را از ذهن خود دور کنید. پنج دقیقه دوش گرفتن با آب ولرم آرامش و ریلکس شدن بدن را به دنبال دارد.

یکی دو ساعت قبل از اینکه بخوابید از خوردن شیرینی و شکلات پرهیز کنید تا برای به خواب رفتن مجبور نشوید ساعتی روی تخت خود به غلتیدن بگذرانید. و نکته آخر اینکه از بالش مناسب نه خیلی نرم ونه سفت استفاده کنید تا سر و گردن در حالت درست روی آن قرار بگیرد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 9

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir