نوزاد چه میدانید؟

نحوه ی صحیح بغل کردن نوزاد

باید بدانید در ابتدا برای بغل کردن نوزاد میبایست یک دست خود را زیر سر و دست دیگر را زیر باسن او قرار دهید به این ترتیب نوزاد را بخوبی میتوانید در آغوش خود کنترل کنید زیرا نوزاد سر و گردن خود را نمیتواند نگه دارد‌.

یکی دیگر از موارد مراقبت از نوزاد بند ناف است که پس از روز دوم شروع به خشک شدن کرده و رنگ آن تغییر میکند ابتدا زرد و سپس قهوه ای میشود باید مواظب باشید در این مدت رطوبت به آن نرسد تا دچار التهاب و به دنبال آن عفونت نشود. پوشک را زیر بند ناف قرار دهید تا آسیب نبیند. مورد دیگر که تقریباَ به فراوانی در نوزادان دیده میشود دل درد است چون سیستم هاضمه آن با خوردن و آشامیدن هماهنگ نشده است.

نحوه ی صحیح بغل کردن نوزاد 
نحوه ی صحیح بغل کردن نوزاد

در هنگام دل درد نوزاد را به پشت روی پاهای خود خوابانده و پاهایش را به سمت شکم آورده و دوباره به سمت بیرون بکشید توجه داشته باشید اینکار را به آرامی انجام دهید. اگر درد ادامه داشت مبتوانید از قطره سایمتیکون که در داروخانه بدون نسخه فروخته میشود استفاده کنید. یا از شیاف گلیسیرین برای این منظور کمک بگیرید.

حمام کردن نوزاد

حمام کردن نوزاد
حمام کردن نوزاد

در باره حمام کردن نوزاد باید گفت در یکی دو روز پس از تولد نیازی به اینکار نیست میتوانید با دستمال مرطوب بدن نوزاد را تمیز کنید وبعد از تعویض پوشک از پودر مخصوص بچه استفاده کنید تا از عرق سوز شدن پای او جلوگیری کنید.

بعد از این مدت میتوانید نوزاد خود را در وان کودک با احتیاط حمام کنید. پس از گذشت حدوداٌ دو هفته ناخنهای نوزاد بلند میشود و ممکن است با بردن دستها به سمت صورت موجب خراش دادن این ناحیه شود با یک ناخنگیر کوچک خیلی محتاطانه ناخنهای او را کوتاه کنید. ولی با این حال تا دو هفته پس از تولد از دستکش نخی مخصوص نوزادان استفاده کنید که خیلی کمک کننده است.

مراقبت از نرمی سر نوزاد

مراقبت از نرمی سر نوزاد
مراقبت از نرمی سر نوزاد

وسط سر نوزاد دارای نرمی است که با لمس کردن متوجه آن میشوید این نرمی تا چند ماه نخست باقی میماند برای حفاظت از آن موقع بغل کردن و خواباندن نوزاد مراقب باشد چیزی به این محل اصابت نکند. شبها از کلاه نخی نازک استفاده کنید که علاوه بر پیشگیری از سرماخوردگی بخصوص در پاییز و زمستان باعث میشود کمتر به گوش درد دچار شود.

مراقبت از تنفس نوزاد

راههای تنفسی نوزاد را مرتب تمیز کنید اینکار سبب میشود راحتتر نفس بکشد و هنگام شیر خوردن مجبور به قطع کردن خوردن شیر نشود و در ضمن در موقع خواب دهان نوزاد برای تنفس باز نماند. از گوش پاک کن برای تمیز کردن بینی استفاده کرده و به آرامی اینکار را انجام دهید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir