محبوب ترین چهره های سیاسی ایران – نظرسنجی دانشگاه مریلند امریکا

مطابق روال هر ساله ، دانشگاه مریلند طی یک نظرسنجی از مردم ایران ، محبوب ترین چهره سیاسی کشور را در قالب یک لیست منتشر نموده است.

مرکز مطالعات بین المللی و امنیتی دانشگاه مریلند دور اول این نظرسنجی را به صورت مصاحبه تلفنی و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ انجام داده است. دور دوم این نظرسنجی در شهریور ۱۳۹۸ انجام شده است. موج سوم این نظرسنجی نیز در مهرماه ۱۳۹۸ انجام پذیرفته است. حاشیه خطای هر موج از این نظرسنجی ها ۳.۱ ± درصد می باشد.

دانشگاه مریلند   ( University of Maryland ) یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا بوده و در ایالت مریلند واقع شده‌است. این دانشگاه، یکی از اصلی‌ترین مراکزِ علمیِ مشورت‌دهنده به دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است.

خروجی نهایی نظرسنجی دانشگاه مریلند در مورد کشور ایران :

محبوب ترین چهره سیاسی ایران سال 2019

محبوب ترین چهره سیاسی ایران سال 2019

در نتیجه ی منتشر شده ، جایگاه حسن روحانی بیشتر از هر چیزی جالب توجه است ، زیرا طی سال های ریاست جمهوری روحانی همواره محبوبیت بیش از 50 درصد را حفظ کرده بود و امسال با افت شدید به 45 درصد رسیده است.

محبوبیت 52 درصدی محمود احمدی نژاد هم نشان می دهد هر اندازه در مورد او بدگویی انجام می شود ، برعکس محبوبیت او افزوده می شود و بخصوص در سالی که گذشت هر آنچه در مورد نقاط ضعف او مطرح میشد ، با شدت بیشتری در دولت روحانی اتفاق افتاد و شاید همین نکته باعث شده است افکار عمومی تجدید نظر در مورد وی انجام دهند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 12

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir