معرفی کامل دارو توسیان

توسیان به عنوان ضدسرفه و خلط‌آور مصرف می‌شود. شربت توسیان حاوی عصاره آویشن Thymus vulgaris به میزان 750 میلی گرم در هر 5 میلی لیتر می‌باشد.

رده درمانی : ضد سرفه

اشکال دارویی : شربت


اثر ضدسرفه، خلط آور و ضد اسپاسم از مهمترین آثار فارماکولوژیک آویشن به حساب می آید. این آثار را به اسانس های فرار (مانند تیمول و کارواکرول) نسبت می دهند. اسانس های فرار در گیاه آویشن، اثر ضد اسپاسم روی نسوج ریوی انسان دارد. مصرف آویشن و یا عصاره آن در درمان برونشیت، سیاه سرفه و التهاب مجاری تنفسی توسط مقامات بهداشتی در کشور آلمان مورد تایید قرار گرفته است.

در یک مطالعه دوسوکور و راندم ۶۰ بیمار مبتلا به سرفه های شدید تحت درمان با شربت آویشن یا داروی

برم هگزین برای مدت ۵ روز قرار گرفتند. اثر دو دارو مشابه یکدیگر بود و تفاوتی بین اثر این دو دارو دیده نشد این آزمایش نشان دهنده اثربخشی شربت آویشن در درمان سرفه می باشد. اثر ضدمیکروبی و ضدقارچی تیمول بخوبی شناخته شده است.

تیمول،کارواکرول و اوژنول روی هفت گونه میکروب دهان اثر متوقف کننده نشان داده اند. اثر ضدمیکروبی وسیع الطیف تیمول و کارواکرول روی باکتری های ایجادکننده عفونت های مجاری تنفسی فوقانی به اثبات رسیده است.


موارد منع مصرف ونکات قابل توصیه :

تاکنون منع مصرف خاصی گزارش نشده است.

عوارض جانبی :

در افراد حساس به فرآورده های گیاهی ممکن است موجب حساسیت مختصری شود.

مصرف شربت توسیان در خانم های باردار یا شیرده منعی ندارد.

مصرف در حاملگی وشیردهی: ایمنی مصرف این فرآورده در دوران بارداری وشیر دهی به اثبات نرسیده است با این وجود منافع آن در برابر مضار آن باید سنجیده شود.


شرایط نگهداری

در دمـــای زیــر 30 درجــه ســانتی گـراد نگهداری شود.

توجه

قبل از مصرف حتما شیشه را تکان  دهید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.7 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir