چگونه به ناخن های خود در بازیابی بعد از اکریلیک کمک کنید ؟

هرکسی که ناخن های اکریلیک داشته باشد می داند که اگر نادرست برداشته شود می تواند ناخن های طبیعی را ویران کند. به طور معمول ، بهترین راه برای ترمیم این آسیب ، صبر برای تغییر و رشد مجدد ناخن ها است. در ضمن می توانید با ارائه مراقبت های روزانه و هفتگی و تغییر رژیم غذایی ، اطمینان حاصل کنید که ناخن های شما شاد و سالم رشد می کنند و بایستی مطمئن شوید که بدن شما مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنید.

مراقبت از ناخن

برای جلوگیری از شکستگی ناخن های ضعیف را اصلاح کنید. اگر ناخن های شما بعد از برخاستن از آکریلیک احساس ضعف کنند ، به  احتمال زیاد آنها شکسته می شوند  که می تواند برای شما دردناک باشد و منجر به لبه های فشرده شود. ناخن های خود را مستقیماً با یک جفت گیر ناخن تمیز برش دهید. گوشه ها را دور بزنید تا تیز نباشند. همچنین می توانید از قیچی مانیکور برای کوتاه کردن ناخن های خود استفاده کنید.

ناخن های خود را فقط در یک جهت مرتب کرده و سوهان کنید. یک سوهان ناخن ریز را انتخاب کنید ، زیرا با ناخن های شما مهربان تر خواهد بود. از یک لبه بیرونی روی ناخن خود شروع کرده و در آن جهت بر روی ناخن حرکت کنید. به عقب و جلو نروید ، زیرا می تواند لبه های ناخن های شما را خراب کند. برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از آن ، لبه سوهان را در زیر نوک ناخن خود قرار دهید تا بتوانید کار خود را ببینید.

هفته ای یکبار ناخن های خود را مرتب کنید

مانیکور ناخن

ناخن

ابتدا روغن ها را از ناخن های خود با مالیدن استون ، مالیدن الکل یا سرکه روی آن ها پاک کنید. حرکات کوچک و دایره ای را برای تمیز کردن قسمت های بالای ناخن های خود استفاده کنید تا صاف شوند. بیش از حد حرکت نکنید ، زیرا نمی خواهید خیلی از ناخن ها ضمخامت خود را از دست دهند.

دستان خود را با کرم های دست مرطوب نگه دارید

برای ایجاد ناخن های سالم ، دستان شما نیاز به آبرسانی دارند. حداقل دو بار در روز ، از جمله یک بار قبل از خواب ، از کرم یا لوسیون دست استفاده کنید. برای داشتن قدرت مرطوب کننده اضافی یک کرم سنگین را به مدت شب انتخاب کنید. بعد از هر بار شستن دست ها ، لوسیون کنید. شب بعد از استفاده از لوسیون ، دستکشهای نخی را روی آن قرار دهید تا در رطوبت مهر و موم شود.

استفاده از روغن ها

روغن گیاهی برای درمان ریزش ابرو و مژه

روغن گیاهی

یک روغن کوتیکول را با روغن جوجوبا در آن در اطراف ناخن های خود مالش دهید. مرطوب نگه داشتن کوتیکول ها ، از ناخن های شما محافظت می کند و به آنها در مرطوب و سالم بودن نیز کمک می کند. حداقل یک بار در روز روغن کوتیکول را در اطراف ناخن های خود بمالید.

 

 برای محافظت از ناخن های خود یک سفت کننده ناخن را امتحان کنید

اگر ناخن های شما ضعیف و شکننده است ، یک سفت کننده ناخن ممکن است به اندازه کافی پشتیبانی کند تا ناخن بتواند به درستی رشد کند. به سادگی روی روکش سفت کننده ناخن مانند رنگ ناخن ، رنگ بزنید ، از تخت ناخن تا نوک ناخن حرکت کنید. اجازه دهید سخت کننده خشک شود. در اکثر داروخانه ها و فروشگاه ها می توانید سفت کننده های ناخن را پیدا کنید. آنها همچنین ممکن است به عنوان “تقویت کننده ناخن” شناخته شوند. لازم به ذکر است که سخت کننده های ناخن کمی بهتر عمل می کنند و احتمال شکستن ناخن ها کمتر است.

صبر کنید که ناخن هایتان دوباره رشد کند

اگرچه نمی توانید آسیب های آکریلیک را به طور کامل بهبود بخشید ، در نهایت ناخن های شما دوباره رشد می کنند. آنها معمولاً تا زمانی که به مراقبت از ناخن ها توجه کرده و از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید ، به حالت قوی و سالم بر خواهند گشت.

در رژیم غذایی خود از مواردی مانند تخم مرغ ، گوشت و آووکادو استفاده کنید

بیوتین برای ناخن ها ، پوست و موی سالم مهم است و ممکن است سلامت ناخن های شما را بعد از آسیب دیدن آکریلیک ها بهبود بخشد. بیشتر گوشت ها منبع خوبی از بیوتین از جمله ماهی هستند. همچنین می توانید آجیل ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج و کلم بروکلی بخورید تا به اندازه کافی بیوتین دریافت کنید.

اگر بالای 18 سال دارید ، روزانه 30 میکروگرم بیوتین مصرف کنید. یک تخم مرغ منفرد حاوی 10 میکروگرم بیوتین است ، در حالی که یک تکه گوشت خوک یا پاستیل همبرگر 3.8 میکروگرم و 3 اونس (85 گرم) و ماهی آزاد 5 میکروگرم دارد.

غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت قرمز ، سبزیجات برگ و لوبیا میل کنید

کمبود آهن می تواند منجر به مشکل در ناخن ها و موهای شما شود ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی در رژیم غذایی خود این مواد قرار می گیرد. زنانی که 19-50 سال دارند روزانه به 18 میلی گرم آهن نیاز دارند ، در حالی که سایر بزرگسالان به 8 میلی گرم نیاز دارند. غلات غنی شده صبحانه یکی از بهترین منابع آهن هستند زیرا در هر وعده 18 میلی گرم وجود دارد. اگر فکر می کنید کمبود آهن دارید ، با پزشک خود مشورت کنید ، که معمولا کمبود آهن با علائمی براساس خستگی ، اندام سرما ، سرگیجه ، تنگی نفس ، ضعف و ناخن های شکننده طبقه بندی می شود.

بسیاری از عزیزان به ناخن های خود اهمیت ویژه ای می دهند و برایشان مهم است ناخن هایی زیبا و خوش حالت داشته باشند و به همین دلیل برخی افراد تصمیم می گیرند از اکریلیک یا تقویت کننده استفاده کنید اگر قصد استفاده از تقویت کننده دارید به یاد داشته باشید که فقط از آن برای یک یا دو هفته استفاده کنید زیرا مواد شیمیایی موجود در این مواد در ابتدا ناخن را تقویت می کند لیکن در صورت استفاده بیش از حد، شروع به تضعیف ناخن می کند.

 

 

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 3

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir