بیوگرافی کامل مهدی زمین پرداز

نام نام خانوادگی :مهدی زمین پرداز
تاریخ تولد :23 شهریور 1360
محل تولد :تهران
مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر

درخشش در 31 سالگی

مهدی زمین پرداز
مهدی زمین پرداز

مهدی زمین پرداز پس از سال ها حضور در تئاتر و فضای هنری نتوانسته بود به جایگاه مناسبی دست پیدا کند تا اینکه در سال 1391 با بازی در نقش « شهید حسن باقری » در مستند « آخرین روز های زمستان » به خوبی درخشید و مسیر زندگی هنری اش به طور کامل متحول شد.

با این که این اتفاق کمی دیر بود ولی زمین پرداز قدر فرصت به وجود آمده را دانست و با بازی در کار های با کیفیت ، کم کاری را به بازی در کار های بی کیفیت ترجیح داد و امروز پس از گذشت چند سال همچنان در دنیای بازیگری به خوبی میدرخشد.


صفحه اینستاگرام مهدی زمین پرداز

بازی در فیلم « دیدن این فیلم جرم است »

مهدی زمین پرداز
مهدی زمین پرداز

دیدن این فیلم جرم است، فیلمی سیاسی است که به ماجرای یک گروگان گیری می پردازد و در خلاصه داستان این فیلم آمده است : فقط یک فیلم پنج دقیقه ای می خواستم تا بعدا بتونم از زنم و دخترم دفاع کنم، ولی امونم ندادند… صدای آژیراشون داره نزدیک تر می شه… الان مثل مور و ملخ می ریزن اینجا… .

درباره این فیلم نوشته اند که برای اولین بار  است در تاریخ جمهوری اسلامی، فیلمی با بودجه یک نهاد انقلابی ساخته می‌شود که در آن، دو نهاد انقلابی روی هم اسلحه می‌کشند. شباهت موقعیت این فیلم به فیلم معروف «آژانس شیشه ای» اثر ابراهیم حاتمی کیا از دیگر نکات برجسته ای ست که منتقدان درباره آن بیان کرده اند. نمایش این فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با دیدگاه های مختلفی همراه بوده و با واکنش های بسیاری در فضای مجازی از سوی کاربران روبرو شده است.


آثار شاخص مهدی زمین پرداز

  • آخرین روزهای زمستان 1391
  • مونالیزا 1395
  • ماجرای نیمروز 1395
  • لاتاری 1396
  • دیدن این فیلم جرم است 1397
  • ماجرای نیم روز رد خون 1397
  • سریال گیله وا 1397

قبل از این مستند، کسی به شما گفته بود که به «شهید باقری» شباهت دارید؟

مهدی زمین‌پرداز: نه، اصلاً کسی به من نگفته بود. خودم هم واقعاً «شهید باقری» را درست نمی‌شناختم. فقط اسمی از او شنیده بودم که آن هم به اتوبان «باقری» مربوط می‌شد.

 تحصیلات شما با بازیگری و سینما مرتبط است؟

مهدی زمین‌پرداز: من لیسانس بازیگری دارم و بیشتر در تئاتر مشغول هستم. این اولین کار جدی من در حوزه‌ی سینما و تلویزیون بود.

 این نقش ( شهید باقری )چقدر روی شما تأثیر گذاشت؟

زمین‏پرداز: به هر حال هر نقشی را که انسان با آن زندگی و آن را بازی می‌کند، قطعاً روی روحیه و روند زندگی او تأثیرات خاص خودش را دارد. چیزی که در امثال «حسن باقری‌«ها جالب است این است که انقلابی شد و تا جوان‌ها آمدند بفهمند این انقلاب چه بود، جنگ شروع و کشور از داخل با منافقین و از بیرون با رژیم صدام درگیر شد. این موضوع خیلی برایم جذابیت داشت که یک عده آن‌قدر به هم اعتماد داشتند که پشت هم ایستادند، حتی یک آدم جوان هم یک فرمانده شد، همه به او اعتقاد داشتند و به حرفش گوش می‌کردند، یعنی امید، اعتماد به نفس و ایمان و روحیه و شجاعتی که در آن دوره بود، وقتی با حالا مقایسه می‌کنم، خیلی فرق کرده است. 


مهدی زمین پرداز

مهدی زمین پرداز
مهدی زمین پرداز

عکس مهدی زمین پرداز

عکس مهدی زمین پرداز
عکس مهدی زمین پرداز

عکس جدید مهدی زمین پرداز

عکس مهدی زمین پرداز
عکس مهدی زمین پرداز

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.4 تعداد آرا: 123

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir