بیوگرافی مسعود دلخواه

مسعود دلخواه در تاریخ 9 دی 1336 در تهران، به دنیا آمده است. در ایران لیسانس گرفت و مقطع فوق لیسانس و سپس دکترا را در سال 1997 در آمریکا به پایان رساند و حدودا 14 سال در این کشور به تدریس بازیگری پرداخت .

نام نام خانوادگی :مسعود دلخوا
تاریخ تولد :9 دی 1336
محل تولد :تهران
مدرک تحصیلی : دکترای بازیگری

جوایز در امریکا

حضور او در آمریکا دو جایزه معتبر مدرس برتر بازیگری در سال 1989 و 2011 را به همراه داشت

نمایش های شاخص

مسعود دلخواه در نمایش‌های “جولیوس سزار”، “مفیستو”، “بیگانه”، “روال‌عادی” و ” بوی خواب ” و سریال “نجوا” به نقش آفرینی پرداخته و همچنین در نمایش های “ارخش”، “خانمچه و مهتابی”، “دژاوو “، “ویتسک “، ” بیگانه ” و ” مفیستو ” به عنوان کارگردان حضور داشته است.



کارگردان برتر خانه تئاتر

دکتر دلخواه در سال 1385 نمایش ژولیوس سزار نوشته ویلیام شکسپیر را در تالار مولوی روی صحنه برد و یکسال بعد در سال 86 از  طرف انجمن خانه تئاتر به عنوان کارگردان برتر عرصه تئاتر شناخته شد

سه سال بعد در سال 89 نیز بعنوان بهترین بازیگر مرد جشواره فجر در بخش آثار بین المللی را به بدست آورد.


عکس مسعود دلخواه

مسعود دلخواه
مسعود دلخواه


صفحه اینستاگرام مسعود دلخواه


نظر عجیب در مورد نمایشنامه های ایرانی

مسعود دلخواه
مسعود دلخواه

مسعود دلخواه در خصوص استفاده از متن‌های ایرانی در اجرای نمایش گفت: نمایشنامه‌نویسی در ایران جوان است و ما بی نیاز از متن های جهانی نیستیم. نویسنده‌های ما در سطح جهانی مطرح نیستند. ما در نویسندگی نمایشنامه ضعیف هستیم و متن های خارجی از لحاظ ساختاری و اجرا قوی تر هستند.

مسعود دلخواه دکترای بازیگری و کارگردانی خود را در آمریکا گرفت و سالهای زیادی از عمرش رادر آمریکا صرف تدریس در بازیگری کرد ، سپس به ایران بازگشت و به فعالیت های هنری اش در ایران ادامه داد.

بازی در سریال دلدادگان

دکتر مسعود دلخواه بازیگر و کارگردان تئاتر است و در اولین تجربه جدی بازیگری در تلویزیون در نقش عنایت در سریال دلدادگان جلوی دوربین رفت.

مسعود دلخواه

مسعود دلخواه
مسعود دلخواه

مسعود دلخواه در دوران کرونا

تئاتر این روزها در قرنطینه کامل است و باید منتظر ماند و امیدوار بود که بازگشایی شود البته تلاش هایی از جانب برخی هنرمندان تئاتر در زمینه تئاتر دیجیتال، فیلم تئاتر و کارهایی از این دست در خانه صورت گرفته است ولی هیچکدام از اینها تئاتر صحنه نمی‌شود که به طور واقی با تماشاگر و ابعاد بازیگر در ارتباط است.

در جهان دیدیم این بحران چطور ماهیت غربی‌ها را نشان داد که چطور برای تنازع بقا خشونت به خرج دادند. در ایران هم احتکارگرانی با جان انسان ها بازی کردند و یک عده در این شرایط از موقعیت سوءاستفاده کردند یک عده هم کمپین‌های مهربانی راه انداختند کارهای خیرانه انجام دادند و بقیه مردم هم در خانه ماندند اما یک عده همچون ویروس کشنده تری به مسافرت رفتند. ( منبع : فارس )

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 40

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir