روش های کم کردن اشتها به صورت عملی

روش های عملی و تست شده ای برای دست یافتن به اشتهای کمتر وجود دارد که در این مقاله تمامی این روش ها را با هم مرور خواهیم کرد .

  • نوشیدن آب فراوان
  • استفاده از مواد غذایی پر فیبر
  • نوشیدن قهوه
  • کند غذا خوردن و زیاد جویدن غذا
  • مصرف چربی های امگا 3
  • مصرف دارچین
  • ظروف آبی رنگ
  • خوردن انار یا پرتقال قبل از غذا

نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب
نوشیدن آب

نوشیدن اب می تواند بدون ضرر معده شما را پر کند و احساس سیری را از سوی مغز صادر کند ، توجه داشته باشید در این مورد نباید زیاده روی کرد .


استفاده از مواد غذایی پر فیبر

از آنجایی که بدن انسان توانایی گوارش فیبر را ندارد، این ماده تقریبا به صورت دست نخورده به روده می رسد. با ورود فیبر به روده، آنزیم های خاص که توسط باکتری ها ترشح می شوند می توانند فیبر محلول را گوارش کنند.

این یکی از مهم‌ترین روش هایی است که باکتری های روده به بهبود سلامت مطلوب انسان کمک می کنند. در همین حال، فیبر محلول به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند و مواد مغذی را برای باکتری ها فراهم می کند.

در حقیقت، فیبر محلول ممکن است به روش های مختلف در کاهش چربی شکم نقش داشته باشد.

وزارت کشاورزی آمریکا برای مردان مصرف روزانه 30 تا 38 گرم فیبر و برای زنان 21 تا 25 گرم را توصیه کرده است.به طور کلی، مکمل های فیبر به نظر می رسد حوزه ای نویدبخش برای پژوهش های آینده در زمینه کاهش چربی شکم هستند. با این وجود، پیش از ارائه توصیه ای قوی‌تر برای مصرف آنها به انجام پژوهش های بیشتری نیاز است.


نوشیدن قهوه

قهوه
قهوه

براساس تحقیقات، قهوه نه تنها برای افراد چاق مفید است بلکه کسانی که رژیم لاغری گرفته اند می توانند برای حفظ بهتر وزن جدید خود، قهوه مصرف کنند. دانشمندان هنوز نمی دانند قهوه چگونه به لاغری کمک می کند اما این طور به نظر می رسد که قهوه سوزاندن انرژی را در بدن تسریع می کند. چندین تحقیق نیز ثابت کرده است قهوه از تجمع چربی در نقاط مختلف بدن جلوگیری می کند.

به تازگی و در مطالعات جدید مشخص شده است که افراد بعد از نوشیدن قهوه احساس گرسنگی نمی‌کنند و معمولا غذای کمتری مصرف می نمایند. مکانیسم این اثر احتمالا ناشی از اثر این نوشیدنی بر مرکز سیری در مغز است. در واقع وجود کافئین و دیگر ترکیبات موجود در قهوه به عنوان یک مهار کننده ی اشتها عمل کرده و باعث می شود شما کمتر سراغ خوراکی بروید.

در پایان باید به این مهم توجه داشت که برای کاهش وزن نباید از قهوه به تنهایی انتظار معجزه داشته باشید،می توان از فایده کاهش اشتهای این نوشیدنی در رژیم های غذایی لاغری و همچنین از فواید چربی سوزی و افزایش انرژی و عملکرد نوشیدن قهوه قبل از انجام تمرینات ورزشی بهره برد تا درکاهش وزن و تناسب اندام موفق شویم.


کند غذا خوردن و زیاد جویدن غذا

درهنگام غذا خوردن حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا مغز، سیگنال سیری را ارسال کند. حالا اگر شما غذایتان را در عرض ۱۰ دقیقه تمام کنید، کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.
آرام غذا خوردن به مغز زمان کافی می‌دهد تا هورمون درست را ترشح کند. محققان دانشگاه رود آیلند دریافتند خانم‌هایی که به آرامی غذا می‌خورند، نسبت به آن‌هایی که در عرض ۱۰ دقیقه غذایشان را تمام می‌کنند، ۱۰ درصد کالری کمتری مصرف می‌کنند.

بعضی افراد به طور طبیعی آرام غذا می‌خورند اما بقیه باید یاد بگیرند که با سرعت کمتری غذا بخورند.

واضح است شما برای آرام غذا خوردن باید غذا را به آرامی بجوید. اگر با آرام جویدن غذایتان مشکل دارید، ما توصیه می‌کنیم که قبل از قورت دادن غذا به تعداد دفعات معینی آن را بجوید. به عنوان مثال به خودتان یاداوری کنید که قبل از قورت دادن غذا، حداقل ۷ بار آن را بجوید.


مصرف چربی های امگا 3

تاثیر امگا 3 بر کاهش وزن از طریق افزایش متابولیسم است. متابولیسم با شاخص متابولیک سنجیده می شود که تعیین کننده میزان سوخت و ساز کالری است. هرچه شاخص متابولیک بالاتر باشد، میزان سوخت و ساز کالری بیشتر بوده و کاهش وزن براحتی انجام می شود.

طبق یکی از پژوهش ها، افراد سالم که روزانه 6 گرم روغن ماهی را در مدت 12 هفته مصرف می کردند، شاخص متابولیکشان به حدود 3.8 درصد افزایش یافت. در پژوهش دیگر مشخص شد که زنان سالمند و سالم که روزانه 3 گرم روغن ماهی را به مدت 12 هفته مصرف می کردند، شاخص متابولیکشان به حدود 14درصد افزایش یافت که این معادل سوخت و ساز 187 کالری در روز است. اخیرا در یکی از مطالعات، افراد سالمی که روزانه 3 گرم روغن ماهی را به مدت 12 هفته مصرف می کردند، با افزایش 5.3 درصدی شاخص متابولیک مواجه شدند. بسیاری از مطالعات به افزایش شاخص متابولیک و جرم عضله اشاره کردند. عضله نسبت به چربی، کالری بیشتری می سوزاند از همین رو افزایش جرم عضله توجیهی برای افزایش شاخص متابولیک است. نتایج تحقیقات دراین زمینه متفاوت است.

بسیاری از تحقیقات نشان دادند که روزانه مصرف 300 تا 3 هزار میلی گرم روغن ماهی تاثیر مثبتی بر کاهش وزن یا چربی دارد. 

زیاده روی در مصرف روغن ماهی به ویژه ممکل ها و کپسول های حاوی روغن ماهی، عوارض جانبی را برای سلامت بدن به همراه دارد بنابراین رعایت اعتدال در مصرف روغن ماهی الزامی است. افراد مبتلا به غلظت خون، باید از داروهای رقیق کننده خون همراه با مصرف کپسول روغن ماهی استفاده کنند.


مصرف دارچین و لاغری

خواص درمانی دارچین
خواص درمانی دارچین

مصرف دارچین سبب جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش سرعت تخلیه‌ی معده می‌شود. هرچه مواد غذایی، زمان بیشتری در معده باقی بمانند حس گرسنگی دیرتر به سراغ‌تان می‌آید، که این موضوع سبب می‌شود تا کالری کمتری مصرف کنید. برای اینکه بتوانید هر هفته نیم کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کنید، باید روزانه ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کنید.

اثر تثبیت‌کننده‌ی قند خون به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد. بنابر نتایج تحقیق منتشرشده در مرکز Cochrane، رژیم‌های حاوی مواد غذایی با شاخص قندی پایین درمقایسه با رژیم‌های کم چرب، تأثیر بیشتری بر روند کاهش وزن دارند.

از آنجا که مصرف بیش‌ازحد دارچین می‌تواند دارای عوارض باشد، قبل از مصرف مقادیر زیاد این ادویه، حتما با پزشک مشورت کنید. مصرف دارچین همراه با هر نوع داروی شیمیایی یا گیاهیِ کاهش قند خون، توصیه نمی‌شود. همچنین افراد مبتلا به مشکلات کبدی باید از مصرف دارچین پرهیز کنند.


ظروف آبی رنگ

ظروف آبی رنگ برای لاغری
ظروف آبی رنگ برای لاغری

رنگ آبی، ضد اشتها است و اگر می‌خواهید وزن خود را كم كنید برای صرف غذا، ‌از بشقاب و ظروف غذای رنگ آبی استفاده كنید .

نور آبی در عین حال که از نظر روانشناسی بسیار آرامبخش، و سرشار از انرژی مثبت است برای کاهش وزن هم استفاده می‌شود. بهتر است افرادی که به باشگاه می‌روند تا لاغر شوند از لباس آبی استفاده کنند تا هم روحیه شاد و مثبت داشته باشند و هم اینکه به راحتی بتوانند وزن کم کنند.

حتی بهتر است برای كم كردن اشتهای خود، از نور آبی در یخچال استفاده كنید آنوقت خواهید دید وقتی در یخچال را باز می‌كنید چقدر نسبت به مواد غذایی داخل آن كم اشتها شده‌اید.


خوردن انار یا پرتقال قبل از غذا

خواص و فواید انار
خواص و فواید انار

بسیاری از افراد با خوردن انار و یا پرتقال قبل از غذا دچار بی اشتهایی شدید می شوند . این روش توسط برخی ها توصیه می شود . اما برای همه افراد جواب نمی دهد .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir