علت اصلی ترک پاشنه پا در خانم ها و راه های درمان آن

ترک پاشنه پا به عنوان یکی از علائم آزاردهنده در زیبایی خانم ها به شمار می رود که شایع ترین زمان ابتلا به آن با ورود به فصول سرد سال خواهد بود.

پوست بدن ما به عنوان یکی از راه های محافظتی در برابر انواع بیماری ها به شمار می رود ، بنابراین در صورتی که کوچک ترین اختلالی در ظاهر آن رخ دهد ، علاوه بر تأثیر بر روی زیبایی فرد می تواند به اختلال در عملکرد هم منجربه شود. پس هر نوع علامتی را در پوست خود مشاهده می کنید، حتی یک ترک ساده، باید در سریع ترین زمان ممکن با روش های درمانی موجود برطرف نمایید.

ترک پاشنه پا به انگلیسی : dry and cracked heels

خشک شدن پوست و ترک پاشنه پا

در صورتی که در هر جایی از بدن علائمی از ترک خوردگی در پوست مشاهده شود ، به عبارتی نشان دهنده خشک شدن آن محل خواهد بود. یعنی میزان رطوبت در عضو مربوطه بسیار کاهش یافته و بدن نمی تواند از هیچ طریقی این کم آبی را جبران کند. در رابطه با خشک شدن لب ها مصرف آب تا حدودی می تواند این مشکل را رفع کند اما در خصوص ترک پاشنه پا باید از انواع روش هایی که سبب بازگردانی رطوبت می شود بهره لازم را ببرید.

 وجود افراط در هر مسئله ای می تواند شرایط را به بدترین شکل ممکن تغییر دهد. در خصوص ترک پاشنه پا هم وجود آب زیاد در محیط می تواند سبب تغییر دائمی شود.  رفته رفته لایه های مقاوم پوست از بین می روند و علائم مربوط به ترک پاشنه پا تظاهر خواهد کرد. علل دیگری می تواند به این رخداد کمک کند  که از جمله ی آنها فشار بیشتر بر روی پاشنه پا ناشی از وزن زیاد، مهم ترین نمونه ی آن خواهد بود. این بیماری به دلیل ظرافتی که در پوست خانم ها وجود دارد بیشتر از آقایان اتفاق می افتد.

راه های درمانی برای رفع ترک پاشنه پا

 درمان ها برای این علامت بسیار متنوع هستند و برخی از آنها با روش های درمانی گیاهی و برخی دیگر با روش های صنعتی قابل انجام خواهند بود. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری را ارائه دهیم.

آب درمانی

آب درمانی پا
آب درمانی پا

در طول روز حداقل یکبار به مدت 15 دقیقه پاهای خود را در یک لگن آب قرار دهید و صبر کنید آب جذب پا بشه و خشکی ها برطرف شود .

کرم های مرطوب کننده

اولین گام برای رفع علائم مربوط به خشک بودن کف پا، استفاده از روش درمانی رایج یعنی کرم های مرطوب کننده خواهد بود. این کرم ها با خاصیت آب رسانی که دارند و همچنین با خاصیت چرب کنندگی، میزان چربی و آب مورد نیاز را به پوست می رسانند ، پس از آن،  سطح پوست از حالت خشکی بیرون آمده و رفته رفته علائم مربوطه از بین خواهد رفت. برخی از کرم های موجود خاصیت برداشت یک لایه از پوست را دارند. 

  برای بهبود سریع تر از تماس مستقیم کف پا یا پاشنه پا با زمین خودداری نمایید. در حقیقت می توان گفت که از صندل ها یا پاپوش در خانه کمک بگیرید.

روغن ها و رفع ترک پاشنه پا

روغن گیاهی برای درمان ریزش ابرو و مژه
روغن گیاهی برای درمان

برای رفع نمودن علائم مربوط به ترک پاشنه پا انواع روغن ها هستند که می توانند اثر مشابه با کرم های مرطوب کننده را به دنبال داشته باشند که از انواع آنها می توانیم به روغن نارگیل، روغن پارافین و یا روغن زیتون اشاره نماییم.

تأثیر عسل در ترک پاشنه پا

یکی از روش های درمانی گیاهی توصیه شده در رابطه با استفاده از عسل است. عسل به عنوان یک لایه محافظ بر روی پا شما قرار می گیرد. از ورود هر نوع میکروبی به پاها جلوگیری خواهد کرد. بدین ترتیب هر نوع زخمی که بر روی پوست خود مشاهده می کنید بهبود خواهد یافت. پس از اینکه عسل را بر روی پاهای خود می مالید می توانید از یک وسیله مانع همچون جوراب یا پلاستیک برای نگهداری از آن در طول شب بهره ببرید.

آیا لیمو ترش هم تأثیر دارد؟

لیموترش ها در اندازه های متنوعی وجود دارند که می توانید نوع بزرگ یا کوچک آن را تهیه نمایید. لیموترش برای هر دردی که می بینید خاصیتی را به دنبال دارد که آن هم خاصیت درمان کننده خواهد بود. با کمی سوزش در زخم اما با بهترین نتیجه همراه خواهید شد.

 لیمو ترش ها را به خوبی بشویید و هریک از آن ها را آب گیری کنید. پوست لیمو ترش ها را بردارید و هریک از این پوست ها را بر روی پاشنه پاهای خود قرار دهید. برش مربوط به لیمو با حالتی دایره ای شکل همراه بوده که به خوبی پاشنه پا در درون آن قرار می گیرد. پس از آن جوراب ضخیم و سفت بپوشید تا برای حدود نیم ساعت این لیمو تا پوست پای شما در تماس باشد. پس از مدتی متوجه می شوید که چه تغییراتی در پوست شما اتفاق می افتد.

نکته مهم :

هرگز سعی نکنید که پوست های ایجاد شده  را با دستان خود از پاها جدا کنید. در این حالت احتمال بروز زخم ها افزایش پیدا میکند. سعی کنید در زمانی که  مانعی برای حرکت شما هستند، آنها را با استفاده از قیچی کوچک با پوست پا هموار کنید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir