چگونه جای جوش و اثر به جا مانده از آن را میتوان از بین برد ؟

معمولا کسانی که دچار آکنه هستند پس از درمان دچار مشکل جای جوش میشوند ولی میشود با چند روش ساده تا حد زیادی ظاهر نا خوشایند آن را بهبود بخشید .

عسل طبیعی

بعد از درمان جوش اگر به مدت یک هفته عسل طبیعی روی آن بمالید و پس از بیست دقیقه با آب سرد بشویید و بعد از خشک کردن صورت با یک پنبه آغشته به گلاب جای جوش را دو دقیقه ماساژ دهید خواهید دید پس از این مدت به طور چشمگیری جای جوش کمرنگ شده است .

عسل
عسل

ژل آلوئه ورا

روش دوم این است که هر شب قبل از خواب ژل آلوئه ورا روی پوست خود مالیده و اجازه دهید تا صبح بماند این ژل به سرعت خشک شده و از این رو مشکلی برای خواب شما بوجود نمیاورد .

زردچوبه

یک راه دیگر این است که یک قاشق زرچوبه را با کمی آبلیمو مخلوط کنید تا به شکل خمیر در بیاید سپس روی جای جوشها قرار داده و فرصت دهید حداقل یک ساعت بماند و بعد از گذشت این زمان با آب پوست خود را تمیز کنید .

خمیر دندان نعنایی

اگر خمیر دندان نعنایی روی محل جوش قرار دهید و بگذارید یک ربع بماند و سوزش آن را تحمل کنید اثر فوق العاده ای دارد فقط باید توجه داشته باشید خمیر دندان حتماَ نعنایی باشد و از خمیر دندانهای نوع ژله ای استفاده نکنید .

گوجه فرنگی و کاسنی

آب گوجه فرنگی و کمی عرق کاسنی را با هم مخلوط کرده و روی پوست صورت مالیده پس از نیم ساعت بشویید پس از ده روز آثار جوش تا حد زیادی محو شده و پوستتان لطافت بیشتری پیدا میکند .

گلیسیرین

گلیسرین هم میتواند در این مورد کارساز باشد چون علاوه بر چرب نمودن جای جوش آن را نرم کرده و باعث پوسته شدن و در نهایت تمیز شدن جای آن میشود .

جوش شیرین

جوش شیرین هم برای این منظور کمک کننده است با مقداری آب به صورت خمیر درآورده و ده دقیقه روی جوشها قرار داده و سپس بشویید باید دقت کنید بیشتر از این زمان نماند چون باعث آسیب به پوست صورتتان میشود .

زنجبیل

در مورد زنجبیل هم گفته میشود اگر با پودر آن را با کمی عرق نعناع به شکل خمیر روی جای جوش بگذارید مؤثر است و بعد از خشک شدن خمیر روی صورت شسته شده و به پوست خود گلاب بزنید .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir