کاندوم دهانی

بسیاری از بیماری های مقاربتی متداول از طریق رابطه جنسی دهانی یا اورال سکس هم منتقل میشوند . کلامیدیا، سوزاک و سفلیس از جمله مهمترین عفونت های دستگاه تناسلی هستند که در صورت استفاده از کاندوم زبانی به راحتی میشود از ابتلا به آنها پیشگیری کرد.

کاندوم های دهانی در نوع مختلف در بازار موجود می باشد :

1- کاندوم هایی که بر روی زبان کشیده می شود.

کاندوم دهانی
کاندوم دهانی

در نوع اول کاندوم به شکل زبان انسان طراحی شده است و به راحتی مانند یک روکش زبان را دربر میگیرد . در این حالت فرد فقط سطح زبان خود را ایزوله کرده است ولی سطوح لب و .. باز و در تماس با ترشحات می باشد .

این نوع کاندوم زبانی به دلیل پوشش ناکافی ،زیاد مورد تائید نمی باشد.ترجیحا از این نوع کاندوم ها استفاده نکنید .

2- کاندوم هایی که بر روی موضع مورد نظر پهن می شود .

در نوع دوم کاندوم به صورت یک ورقه ی لاتکس می باشد که تا حد امکان نازک طراحی شده است این ورقه نازک در موضع مورد نظر ( آلت تناسلی یا مقعد )پهن می شود و معمولا با مقداری رطوبت در جای خود ثابت می شود. نازک بودن این ورقه باعث می شود مشکلی در انتقال حس به وجود نیاید.


بیماری هایی که از راه فعالیت دهانی انتقال پیدا می کند :

بیماری سوزاک

یک از بیماری های مقاربتی شایع سوزاک می باشد . این بیماری توسط باکتری نیسریا گونوره‌آ ایجاد میشود . سوزاک علاوه بر صدمه به دستگاه تناسلی، میتواند غشاهای مخاطی، گلو، چشم‌ها و مقعد را هم تحت تاثیر قرار بده. تماس جنسی با یک فرد آلوده از طریق واژن، مقعد یا دهان منجربه انتقال ‌عفونت میشود. همچنین بر خلاف تصور عموم، برای انتقال بیماری سوزاک حتما لازم نیست انزال رخ بدهد ! چون عفونت سوزاک در گلو باقی میماند ، در صورت داشتن سکس دهانی محافظت نشده احتمال ابتلا بسیار بالاست.

عفونت زبان
عفونت زبان

بیماری سفلیس

سفلیس یک بیماری آمیزشی پیچیده است که به وسیله باکتری ترپونما پالیدوم ایجاد میشود . این بیماری شامل یک دوره‌ ی نهفته است که علیرغم آلودگی فرد به باکتری، هیچ‌گونه علائمی وجود نداره.

سفلیس از محل ورود عفونت ( اطراف اندام تناسلی، مقعد یا دهان ) به صورت زخم‌ های بدون درد ظاهر میشود . رابطه‎ جنسی دهانی راه خوبی برای انتقال سفلیس به حساب می اید. تحقیقات نشان میدهد حدود ۱5 درصد از موارد ابتلا به سفلیس از طریق سکس دهانی منتقل شده است .

معمولاً انتقال بیماری در اثر تماس زخم های سفلیسی با پوست یا غشای مخاطی صورت میگیرد. اکیدا توصیه میشه در صورت نداشتن شناخت نسبت به شریک جنسی خودتون، استفاده از کاندوم زبانی  هرگز نباید فراموش بشود!

عفونت های زبانی
عفونت های زبانی

بیماری کلامدیا

کلامیدیا شایع ترین بیماری‌ جنسی در دنیاست که عامل آن یک باکتری به نام کلامیدیا تراکوماتیس است.

این بیماری اگرچه رایج ترین و قابل درمان ترین بیماری مقاربتی به حساب میاد اما چون اغلب نشانه و علائم روشنی نداره، به صورت درمان نشده رها میشود.

از جمله نشانه های مشترک بیماری در زنان و مردان احساس سوزش یا درد هنگام ادرار است. در زنان ترشح واژینال و در مردان ترشح از الت تناسلی از نشانه های دیگر این بیماری است.

در بانوان عدم درمان حتی ممکن منجر به ناباروری یا درد مزمن لگن بشه. البته رابطه جنسی دهانی به خودی خود دلیل بروز کلامیدیا نیست اما اگر واژن، مقعد، آلت تناسلی یا دهان با ترشحات یا مایعات عفونی تماس پیدا کنه، احتمال انتقال بیماری خیلی زیاده. در صورتی که اخیرا ربطه دهانی داشتید و احساس گلو درد میکنید، احتمال ابتلا به کلامیدیا وجود داره، حتی اگر سایر علائم مشاهده نشود. بنابراین استفاده از کاندوم زبانی در صورتی که قصد سکس دهانی دارین کاملا ضروری می باشد.

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.1 تعداد آرا: 28

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir