تاتو لب

شاید با شنیدن نام تاتو بسیاری از ذهن ها به سوی خالکوبی بر روی پوست بدن کشیده شود اما تاتو لب هم وجود دارد و برخی از افراد به دلیل تأثیر این روش بر زیباتر شدن چهره آن را انتخاب می کنند.

تاتو لب نوعی از تاتو خواهد بود که تنها بر روی لب انجام می شود. این نوع از تاتو می تواند در زمان لبخند زدن فرد چهره ی او را دگرگون کند زیرا در تمامی مواقع خط لب شما مشخص بوده و محدوده لب ها قابل تشخیص خواهند بود. لب ها در این روش به صورت یکسان از نظر اندازه و تناسب لب پایین و بالا طراحی می شوند. برای این که تاتو لب انجام شود تنها تاتو نبوده و مراحلی برای اینکار وجود دارد که از انواع آن می توانیم به لب سازی، هاشور، تاتو از نوع رژ لب؛ تاتو از نوع خط لب و همچنین شیدینگ لب توجه داشته باشیم. حتی در برخی از مواقع لب ها ساخته می شوند.  

افرادی که به هر نحوی آرایش صورت خود را در بالاتری حد ممکن انجام می دهند اما به یک نکته اساسی توجهی ندارند یعنی رنگ رژ و همچنین خط لب در نهایت می توانند یک چهره رنگ پریده را داشته باشند. پس رنگ داشتن لب ها باید در اولویت آرایشی شما قرار گیرد و سعی کنید رنگ رژ را از نوعی انتخاب کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد. معمولا در مواقعی که رنگ رژ سریعاً پاک شود دیگر قابل مقایسه نخواهد بود و می تواند از زیبایی فرد بکاهد.

تاتو لب
تاتو لب

حتی گاهاً به این موضوع نیز دقت می شود که برخی از افرادی که دارای بیماریهایی هستند همانند لب شکری یا بر اثر یک اتفاق آسیب جدی به لب های آنها وارد شده همانند افرادی که در تصادفات دچار پارگی لب می شوند با استفاده از چنین روش هایی ترمیمی را بر روی لب ها در این نقطه انجام دهند تا به صورت کامل با رفع این عامل مواجه شوند.  بنابراین به صورت کلی دو روش برای تاتو لب وجود دارد که یکی خط لب و یکی داخل لب هم خواهد بود.

هاشور لب یعنی بر روی لب خط هایی را ایجاد کنند. این خط ها می تواند بر روی لب با فواصل مساوی همراه شود. در این صورت لب ها به یک رنگ خاص دیده می شوند و این خط هم برای همیشه بر روی لب های شما وجود دارند. البته دوره ای برای بازسازی و ترمیم در نظر گرفته می شود اما در هر صورت می توان آن را روشی دائمی دانست. این روش یعنی هاشور زدن به دو طریق قابل اجرا خواهد بود که برای آن می توانیم به میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ توجه کنیم. 

آشنایی با نحوه انجام تاتو لب

در میکروپیگمنتیشن لب چه مراحلی باید طی شود؟

در این مرحله برای آنکه لب ها رنگی را به خود بگیرند نیاز داریم تا رنگدانه ها با استفاده از قلم هایی از نوع دیجیتالی بر روی لایه های سطحی در درون پوست ها قرار گیرند. در این صورت رنگ مورد نظر به لب منتقل خواهد شد. پس برای آنها توصیه نمی کنیم تا از رژ لب استفاه کنند زیرا برای همیشه این رنگ بر روی لب آنها باقی خواهد ماند. زمان ترمیم برای این روش شش ماهه خواهد بود. در صورتی که این کار را انجام ندهید ظرف مدت دو سال علائم مربوط به آن برطرف می شود.   

 آشنایی با مراحل میکروبلیدینگ لب

در این روش لب ها کمی حجیم می شوند و علاوه بر این رنگی هم به آنها منتقل شده و در نهایت تقارنی بین لب های بالا و پایین ایجاد می شود. معمولا در این روش رنگدانه ای که مد نظر قرار دارد باید توسط یک نوع فلم از نوع دیجیتالی به قسمت میان پوست لب منتقل شود. این تزریق سبب خواهد شد تا رنگ به لب ها اضافه شود. در این روش به دلیل نوع مکانی که تزریق انجام می شود ماندگاری بالاتر خواهد بود. مدت توجه به پوست لب ها برای یک هفته تخمین زده می شود زیرا احتمال تغییرات در این مدت زمان وجود دارد.  

مراحل تاتوی لب
مراحل تاتوی لب

اهمیت تخصص در انجام تاتو لب

فردی که تاتو لب را انجام می دهد باید به تمامی ریزه کاری های مربوط به این روش واقف باشد زیرا کوچک ترین تغییری در زاویه دست های فرد می تواند نظم مربوط به هاشور را برهم زند. ترمیم نیاز به دوره های متوالی دارد. در افرادی که بر اساس تغییرات آب و هوایی پوست لب آنها شروع به تغییرات پوستی می کند عموماً در زمره ی افرادی قرار دارند که تاتو لب هم ماندگاری زیادی بر روی لب های آنها ندارد.

تاتو لب
تاتو لب

فرد متخصص از تأثیر رنگ و ماندگاری آن باخبر است، بنابراین هریک کار مربوط به تاتو لب و سایر تاتوها را در نزد افراد غیر متخصص انجام ندهید زیرا به احتمال زیاد با استفاده از موادی که مرغوبیت لازم را ندارند سبب انتقال رنگ نامناسب می شوند. این رنگ به مرور زمان کمرنگ شده و خاصیت اولیه خود را از دست خواهد داد.

آشنایی با نحوه انجام تاتو لب

کارهایی که باید قبل از تاتو لب انجام دهید!

اگر زمان معینی را برای این کار در نظر دارید بهتر است تا پیش از آن موهای صورت خود را اصلاح کنید تا عامل مزاحمی نداشته باشید.

کنار گذاشتن مواد کافئینی

عدم استفاده از از انواع کرم ها برای پوست

اگر زخمی همچون تبخال بر روی لب دارید باید از داروی مناسب آن استفاده کنید.


رنگ های تاتو لب

Black Berry: رنگ تاتو، بنفش مات با تناژ قهوه ای است که مناسب برای تاتو خط لب و ترمیم تتو خط لب است. البته این رنگ، برای تیره کردن ترکیب رنگ تاتو رژلب نیز، کاربرد دارد.

Old Rose: این رنگ تاتو، صورتی متوسط کمرنگ با ته رنگ بنفش بوده و مناسب برای افرادی است که لب های رنگ پریده و سفید دارند. رنگ تاتو رز برای تاتو رژلب بسیار زیبا و طبیعی است.

Fuchsia: این رنگ، تناژ صورتی پر رنگی است که مناسب برای سایه زدن و خط لب می باشد و برای افرادی که دوست دارند تاتو رژلبشان پر رنگ باشد، کارایی دارد. 

Rasp Berry: رنگ توت فرنگی، مناسب برای خط لب و سایه لب بوده و جهت رفع کبودی لب ها، میتوان آن را با رنگ تاتو mandarin ترکیب کرد.

Bright Terracotta: رنگی گرم و روشن با تناژ قهوه ای که مناسب برای اجرای تاتو رژلب  با رنگ طبیعی است.

Precious Red: رنگ قرمز درخشان و شفافی که مناسب برای خط لب و سایه لب است؛ البته خانم هایی که علاقه دارند همیشه رژلب، روی لب هایشان باشد، می توانند بدون نگرانی از پاک شدن رنگ رژلب خود، همیشه رژلب قرمز داشته باشند.

Rose Wood: رنگ مات با سایه خنثی، برای افرادی که مایلند، تاتو رژلب با رنگ طبیعی متمایل به صورتی داشته باشند، مناسب است.

Caramel: رنگ تاتو کارامل رنگی است با زمینه کرم روشن که برای پوست های تیره و افرادی که مایلند، لب هایی با رنگ طبیعی داشته باشند، مناسب است.

Litchi: رنگ خنثی و رنگ طبیعی لب است. این رنگ تاتو برای خط لب با تناژ قرمزی روشن مناسب است.

Ruby Red: رنگ قرمز گرم درخشان با تناژ نارنجی مناسب برای تاتو خط لب و تاتو رژلب است.

Brick Red: این رنگ تاتو برای تاتو لب افرادی که لبهای کبود دارند مناسب است.

Henna: رنگ کرم با تناژ قهوه ای، برای افرادی که رنگ لبهایشان تیره کاربرد دارد.

Coral: رنگ گرم درخشان با روشنایی بسیار بالا، مناسب برای ترکیب با دیگر رنگ های تاتو، جهت رفع کبودی و از بین بردن تناژ خاکستری رنگ لب است.

Lip Mask: این ماده در پایان کار برای روشن کردن ظاهر تیره، رنگ تاتو روی موضع استعمال میشود تا رنگ تاتو لب طبیعی به نظر برسد.


عوارض تاتوی لب

 بروز برخی آلرژی ها، یکی از عوارض تاتو خط لب یا تاتو رژلب می باشد. قرمز شدن و خارش پوست که بلافاصله بعد از انجام تاتو ایجاد می‌شود و یا حتی ممکن است سال ها بعد ایجاد شود از جمله عوارض این پدیده بشمار می‌رود.

 عفونت یکی دیگر از عوارض خطرناک تاتو می باشد به‌ طوری که اگر تاتو در محیطی غیر استریل و با وسایل غیر بهداشتی انجام شود، می‌تواند بیماری‌ های عفونی و انتقال آن را در پی داشته باشد، که از جمله این بیماری‌ ها، می‌توان بیماری خطرناک ایدز که از طریق ویروس HIV منتقل می شود را نام برد.

 لب بافت حساسی است و احتمال بروز آلرژی در این بافت بیشتر بوده، علاوه براین به دلیل استفاده از رنگ قرمز احتمال بروز آلرژی در این بافت افزایش پیدا می‌کند.

 به‌طور کلی تاتو یک فرایند آسیب زا به پوست بوده و عاملی تحریک کننده است که چندان مورد تأیید پزشکان نیست؛ حال اگر این امر در شرایط غیر استریل و آلوده انجام شود، عوارض بیشتری به همراه دارد.


هزینه تاتو لب چخ مقدار است ؟

از 300 هزار تومان به بالا می باشد . نوع مواد و مهارت آرایشگر و مکان آرایشگاه در قیمت موثر می باشد .

ماندگاری تاتو لب چقدر است ؟

اگر مواد استاندارد مصرف شود حداقل 2 تا 3 سال عمر دارد .


آشنایی با نحوه انجام تاتو لب

آشنایی با تاتو چشم ، مزایا و معایب این روش

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4 تعداد آرا: 48

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir