میکرودرم ابریژن

یکی از مؤثرترین و در عین حال ساده ترین روشهای درمانی ضد پیری و غیر تهاجمی میکرودرم ابریژن است . در این تکنیک لایه برداری پوست به شکل ملایم انجام میشود . اگر میخواهید پوستی صاف و درخشان داشته باشید میتوانید از این روش بهره ببرید.

Microdermabrasion

موارد کاربرد میکرودرم ابریژن

  • از میکرودرم ابریژن برای بستن منافذ پوستی که ظاهر ناخوشایندی دارند استفاده میکنند.
  • کسانی که دچار پوست مرغی شده اند نتایج بسیار خوبی از این روش نصیبشان خواهد شد .
  • کمک چشمگیری به درمان لک های پوستی و افرادی که دارای تفاوت در رنگ سطح پوست هستند میکند.
  • موجب درمان جوشهای زیر پوستی میشود .
  • با استفاده از این روش شما میتوانید دو تا سه درجه پوست خود را روشن کنید .
  • باعث سفتتر شدن پوست و در نتیجه کلاژن سازی و کمی لیفت پوست صورت میشود .
  • موجب محو و تمیز شدن جوشهای سر سیاه میشود .
  • درمان چروکهای ظریف پوستی و کمک به از بین رفتن جای آکنه .
  • و در آخر اینکه با سه جلسه در فاصله شش ماه میتوانید تأثیر آن را در زیبایی چهره خود ببینید.

میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی ممنوع است؟

میکرودرم ابریژن برای افرادی که دارای زخم های عمیق، کلوئیدهای فعال، آکنه، اختلال در سیستم ایمنی و یا دیابت هستند، انجام نمی شود. خانم های باردار نباید میکرودرم ابریژن انجام دهند. افرادی که به تازگی لایه برداری های شیمیایی، مانند تزریق کلاژن، انجام داده اند باید 2 یا 3 هفته منتظر بمانند و پس از آن فرایند میکرودرم ابریژن را انجام دهند.

افراد دارای زخم های عمیق، چین های پوستی در صورت یا دیگر نقص های خفیف یا شدید پوستی، بهتر است از روش های درمانی قوی تر مانند لایه برداری شیمیایی، درم ابریژن و یا صاف کردن پوست با لیزر استفاده کنند.

مدت زمان انجام میکرودرم ابریژن چقدر است ؟

معمولاً متوسط زمان انجام میکرودرم روی صورت 20 دقیقه تا نیم ساعت و روی گردن 20 دقیقه است. البته تعداد جلسات توسط پزشک و با توجه به جواب دهی پوست مشخص می‌شود.

میکرودرم ابریژن چه عوارضی دارد؟

عوارض میکرودرم ابریژن کم هستند و این روش یک روش بی خطر محسوب می شود. به علاوه میکرودرم ابریژن تنها بر روی بیرونی ترین لایه پوست تاثیر می گذارد. عوارض مربوط به درم ابریژن و لیزر به مراتب از میکرودرم ابریژن بیشتر است که البته اثر گذاری آن دو روش نیز بیشتر ست.
برخلاف پیلینگ، میکرودرم عوارض کمتری دارد و فرد بعد از آن فقط دچار قرمزی اندک می شود.

میکرودرم ابریژن برای پاک کردن تاتو موثر است ؟

از کاربردهای بسیار مناسب میکرودرم از بین بردن تاتو و خال‌کوبی است. خال‌کوبی‌های سطحی پوست و جای تاتو با میکرودرم قابل‌رفع شدن است همچنین در صورت بدرنگ یا بدفرم شدن جای تاتو می‌توان علاوه بر این روش از لیزر تاتو نیز استفاده کرد تا نتایج درمان بهتر قابل‌مشاهده باشد.

هزینه هر جلسه میکرودرم ابریژن چقدر می باشد ؟

هزینه هر جلسه میکرودرم حدود ۱۵۰ تومان می باشد.
حداقل ۳ تا ۵ جلسه لازم است میکرودرم انجام شود


چین‌ و چروک‌ های سطحی گردن

چین‌وچروک‌های ریزی که در گردن وجود داشته و خیلی عمیق نیستند نسبت به درمان توسط میکرودرم واکنش مناسبی از خود نشان می‌دهند لذا استفاده از این روش به‌تنهایی یا حتی به‌عنوان مکمل درمان می‌تواند اثرات بسیار مناسبی ایجاد کند.

انواع میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن کریستالی

در این نوع میکرودرم ابریژن با استفاده از یک وسیله‌ی دستی کریستال‌هایی روی سطح پوست اسپری می‌شود که منجر به تراش ملایم لایه‌ی سطحی می‌گردد. در مرحله بعد سلول‌های مرده و کریستال‌های اسپری شده به درون دستگاه مکیده می‌شوند. این روش معمول‌تر است و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای انجام میکرودرم ابریژن کریستالی از دستگاه خاص میکرودرم استفاده می‌شود. در این دستگاه کریستال ظریفی که معمولاً از جنس اکسید آلومینیوم است با فشار مناسب و از قبل تنظیم‌شده روی پوست اسپری شده و لایه‌های فوقانی پوست دچار خراش جزئی می‌شوند. بدین ترتیب سطح مناسبی از پوست با کنترل بسیار دقیق لایه‌برداری می‌شود. درواقع عمق لایه‌برداری و شدت آن توسط پزشک تنظیم می‌گردد که با توجه به نیاز بیمار و نوع مشکل پوستی این موضوع متغیر است.

میکرودرم ابریژن با نوک الماسی

این نوع میکرودرم ابریژن را با استفاده از وسیله‌ی دستی نوک الماسی انجام می‌دهند که به‌آرامی سلول‌های مرده‌ی پوست را جدا می‌کند. در این پروسه سلول‌های مرده مکیده شده، سطح پوست تمیز می‌شود. میکرودرم ابریژن نوک الماسی جهت عمل در نواحی حساس تر صورت همچون اطراف چشم‌ها  و  همچنین پوست‌های حساس مناسب‌تر است.

مراقبت‌های پس از میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن

بعد از انجام میکرودرم پوست کمی سوزش داشته و قرمز می‌شود که باید از کرم‌های تشخیصی پزشک که التهابات را کاهش می‌دهند استفاده کرد.
درصورتی‌که میکرودرم عمیق انجام داده باشید بهتر است بعد از انجام دادن زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و حتماً از ضد آفتاب یا کرم مخصوص پزشک استفاده نمایید.
درصورتی‌که بعد از 30 دقیقه قرمزی پوست از بین نرفت باید از کرم‌های رفع کننده التهاب که معمولاً اکسید زینک است استفاده شود.
پیشنهاد می‌شود برای رفع التهاب و نتیجه‌گیری بهتر بعد از انجام میکرودرم از کرم‌های مرطوب‌کننده ، ماسک‌های ویتامینه و تقویت‌کننده‌ها استفاده شود؛ زیرا بعد از میکرودرم اثرپذیری‌ این مواد چندین برابر خواهد شد.
حتماً به این نکته توجه داشته باشید که اگر از کرم‌های حاوی AHA و رتینول استفاده می‌کنید، باید تا سه روز قبل و سه روز بعد از انجام میکرودرم مصرف این داروها را قطع کنید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.8 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir