انواع روش های تاتو ابرو

تاتو ابرو یکی از انواع روش های تاتو بوده که تنها بر روی ابروها قابل اجرا خواهد بود و در زمره ی ابتدایی ترین تاتوها قرار داشته که در سال های اخیر هم بیشتر مورد توجه است.

تاتو ابرو برای افرادی که دارای ابروهای کم پشت هستند یکی از به صرفه ترین روش هاست تا برای ماه ها زیبایی مربوط به چهره ی خود را حفظ نمایند. همانطور که می دانید چند عضو در صورت، تأثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی شما دارد، که از جمله ی آنها می توانیم به ابرو، چشم و همچنین لب ها توجه کنیم. هرسه ی این اعضا می توانند بخش های مورد استقبال برای تاتو باشند. تاتوها می تواند به صورت سایه و همچنین بدون سایه یعنی با هاشور و در برخی از مواقع هم به روش معمولی قابل اجرا باشد. برای انجام آنها می توان از  میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن بهره برد.

 تاتو معمولی چگونه اجرا می شود؟

تاتو معمولی که از آن صحبت می شود به عنوان قدیمی ترین تاتویی است که از ابتدا بر روی ابرو انجام می شود و تاکنون هم مورد توجه بسیاری از خانم ها قرار دارد. در این روش معمولاً ابروها را می تراشند و سپس قالبی برای ابرو انتخاب شده و در داخل آن رنگ اضافه می کنند که بر اساس انتخاب شما می تواند از نوع کم رنگ یا پررنگ باشد. پس شما ابروی واقعی خود را ندارید.

 تاتو سایه دار چیست؟

 برخی از مواقع بر اساس توصیه فردی که این کار را برای شما انجام می دهد به شما تاتو سایه دار پیشنهاد خواهد شد. با چنین روشی سایه در ابرو مورد استفاده قرار می گیرد. این روش می تواند مشابه با روش قبلی باشد اما شما رنگ تیره ای ندارید و رنگ مورد نظر روشن تر از رنگ تاتو معمولی خواهد بود و علاوه بر آن نیازی به تراشیدن ابروها نیست. شما بر روی ابروی طبیعی خود می توانید سایه را استفاده نمایید. متأسفانه این روش نسبت به روش های دیگر از ماندگاری کمتری برخوردار بوده اما به سه روش متنوع دائمی، مخملی و یا طبیعی قابل اجرا خواهد بود.

  هاشور ابرو چه زمانی قابل انجام است؟

در تمامی روش هایی که فرد از تاتو ابرو استفاده می کند، مشکلی به اسم تراکم ابروها وجود دارد. یعنی فرد ابرو دارد اما رویش موها بسیار کم بوده و از حالت آن راضی نیست. با استفاده از این روش هم تراکم و هم حالت ابروها تغییر می کنند. هاشور ابرو هم یکی دیگر از روش های تاتو بوده که امروزه نسبت به قبل طرفداران بیشتری را به خود اختصاص می دهد. هاشور ابرو روشی دائمی می باشد که در آن ابروها را با فواصل یکسان با ابزار خاص هاشور می زنند.

اگر از دور به آنها نگاه کنید ابروها دقیقاً به حالت قرینه درمی آیند. از نظر فرم و همچنین پرپشت بودن بسیار زیبا هستند. هاشور زدن ابرو در روش تاتو ابرو می تواند به شکل های مختلفی باشد که از جمله ی آنها می توانیم به نوع طبیعی ، ابروی خطی، هاشور به صورت دوبعدی، سه بعدی ، هایلایتی و در نهایت از نوع کرکی اشاره نماییم. برخی از افراد ابروهای بسیار پشت دوست دارند که در این روش امکان پذیر است.

برای انتخاب کردن روش ها شک زیادی وجود دارد و فرد نمی داند که کدام یک از آنها با صورت او تناسب بیشتری خواهد داشت. بر همین اساس توصیه می کنیم که هریک از آنها را به صورت جداگانه با نظر فرد متخصص و در نهایت ترکیبی از آنها را استفاده کنید تا با نتیجه ی هریک بیشتر آشنا شوید. 

 میکروپیگمنتیشن و تاتو ابرو

در روش مذکور باید با استفاده از سوزن هایی نازک تارهایی در داخل ابروهای شما طراحی شود. این تارها دقیقا مشابه با تارهای مویی خواهد بود که از ابروها در می آیند. این روش نه تنها خونریزی بلکه دردی هم ندارد. اما افرادی که این کار را انجام می دهند باید به دقت به نظافت وسایل مورد استفاده نیز دقت نمایند. رنگ به کار رفته با رنگ ابرو شما متناسب خواهد بود.

در گذشته فردی که تاتو انجام می‌داد ممکن بود تا مدت‌ها از فعالیت‌های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی‌های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است. در پیگمنت به دلیل استفاده از کارتریج‌های یکبار مصرف و رنگ‌های تست شده، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار کم است. باتوجه به ظریف بودن سوزن‌های این دستگاه، درد حاصل از این کار به‌شدت کاهش یافته است و می‌توان به جرات، کلمه پیگمنت بدون درد را به کار برد.

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ چیست؟
میکروبلیدینگ چیست؟

 میکروبلیدینگ چیست؟   

برای آنکه تارهای مربوط به ابرو بر روی صورت شما طراحی شود این کار را می توانید با استفاده از خط های کوچکی انجام دهید که طبیعتاً برای استفاده از آنها نیاز به ابزاری خواهد بود که در این روش 9 تا 14 تیغه بر روی خود دارد. این روش را هاشور ابرو هم می گویند زیرا خط ها مشابه با هاشور بوده اما با ظرافت خاصی در لابه لای ابرو قرار دارند. در چنین روشی هیچ درد زیادی را احساس نمی کنید.

ابزار میکروبلیدینگ
ابزار میکروبلیدینگ

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن نیز مانند میکرو بلیدینگ روشی نیمه دائم در تاتو کردن محسوب می شود، با این تفاوت که در میکروپیگمنتیشن از یک قلم و دستگاه دیجیتالی استفاده شده و رنگ دانه ها به لایه های عمیق تری از پوست به نام لایه درمال نفوذ می کنند که این روش ماندگارتر از روش های میکروبلیدینگ و روش امبرویدری ابروهاست. میکروپیگمنتیشن هر 2 تا 5 سال باید تمدید شده و از آن جایی که در انجام آن از قلم دیجیتالی استفاده شده، زمان درمان و بهبودی کامل پوست پس از انجام این پروسه طولانی تر از روش میکروبلیدینگ می باشد و تا یک هفته پس از انجام آن باید از پوست نگه داری شود. این پروسه 2 ساعت طول کشیده و هزینه بیشتری هم دارد.

مراقبت های لازم قبل از میکروبلیدینگ

  • در روزی که می خواهید این پروسه را انجام دهید، فعالیت های ورزشی سنگین انجام ندهید.
    • پوست خود را برنزه نکرده و دقت داشته باشید که پوست شما آفتاب سوخته نشده باشد.
    • 24 ساعت قبل از انجام این کار از آسپرین، نیاسین، ویتامین ،ایپو بروفن استفاده نکنید.
    • از مصرف الکل و کافئین در روز انجام این کار پرهیز کنید.
    • از 3 روز قبل ابروها را وکس و یا تمیز نکنید.
    • توجه داشته باشید که پوست شما در طی عادت ماهانه حساس می شود. پس بهتر است وقت خود را با توجه به این موضوع تنظیم کنید.

مزایای میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ
میکروبلیدینگ

در این روش خطوط هاشور به صورت نامنظم و با طول های نامساوی ایجاد می گردد بنابراین به فرم طبیعی موهای ابرو نزدیکتر می باشد و جلوه طبیعی تری ایجاد می نماید.
در میکروبلیدینگ خراش های ایجاد شده در سطح پوست بوده ( افزایش عمق منجر به افزایش خونریزی می گردد)

بی حس کردن

معمولا میکروبلیدکار لایه ای ضخیم از پماد بی حس کننده را روی محدوده ی مورد نظر می زند. سپس با قرار دادن یک تکه پلاستیک روی پماد از ترکیب شدن آن با هوا جلو گیری می‌کند.

با این روش ماده ی بی‌حسی به خوبی جذب پوست شده و بیش‌ ترین در‌صد تاثیر‌ گذاری را خواهد داشت. با تمام آن چه گفته شد افرادی که این کار را اجرا می کنند به خوبی آگاه هستند که بی حسی موضعی تاثیر صد در صد ندارد.

عوارض تاتو در زمان بارداری

بر اساس توصیه های پزشکان بهتر است از تاتو به دلیل حاوی بودن مواد رنگی شیمیایی در دوران بارداری خود استفاده نکنید. این رنگ ها به نفوذ به بدن می تواند بر روی سلامت جنین تأثیرات خود را برجای گذاشته و سبب زایمان زودرس شود. علاوه بر آن بروز هر نوع بیماری عفونی در این دوره می تواند خطراتی چند برابر حالت عادی را به دنبال داشته باشد.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir