مهدی کوشکی متولد مرداد 1359 در خرم آباد، بازیگر است ، وی فارق التحصیل رشته نمایش با گرایش ادبیات نمایشی از دانشکده سینما – تئاتر دانشگاه هنر است. ( بیوگرافی مهدی کوشکی و همسرش + تصاویر و آدرس اینستاگرام )

بیوگرافی مهدی کوشکی

نام نام خانوادگی :مهدی کوشکی
Mehdi Koushki
تاریخ تولد :1359
محل تولد : خرم آباد
قد :178 سانتیمتر
همسر اول : مینا شمس
فرزند :آرسام ( از همسر اول )
Arsam Koushki
همسر دوم:صحرا فتحی
همسر سوم :ریحانه پارسا ( از 23 اسفند 1398 )
بیوگرافی مهدی کوشکی و همسرش + تصاویر و آدرس اینستاگرام

مهدی کوشکی
مهدی کوشکی

مهدی کوشکی کارگردانان جوان تئاتر است که از جامعه تئاتر دانشگاهی به تئاتر حرفه‌ای ما معرفی شده و سپس وارد سینما شد، علاوه بر بازیگری تدریس و کارگردانی نیز میکند.

عکس جوانی مهدی کوشکی
عکس جوانی مهدی کوشکی

بیوگرافی مهدی کوشکی و همسرش + تصاویر و آدرس اینستاگرام

بازی در سریال دل

مهدی کوشکی در نقش « مهران » در سریال دل بازی کرده است . مهران فردی با بیماری روانی می باشد که عاشق رستا ( ساره بیات ) می باشد.

تئاتر

کوشکی فعالیت اصلی اش در تئاتر شکل گرفت سپس رفت هرفته گروه تئاتری لیو را راهندازی کردند که یکی از موفق ترین گورههای نمایشی در سده های اخیر در ایران بود که الوه بر بازیگری سمت کارگردانی در برخی از نمایش های این گروه رو نیز برعهده داشت

سینمایی

ورودش به عرصه سینما با حضور در فیلم موفق لانتوری وارد فاز جدید شد سپس در فیلم فروشنده اصغر فرهادی هم نقش افرینی کرده است.

همسر اول مهدی کوشکی

مهدی کوشکی در نخستین ازدواجش با خانم « مینا شمس » ازدواج کرد و پس از سه سال از یکدیگر جدا شدند ، مینا شمس اکنون در انگلستان ( لندن ) ساکن می باشد .

ازدواج دوم مهدی کوشکی

صحرا فتحی بازیگر و کارگردان همسر دوم مهدی کوشکی بوده که این ازدواج هم به سرانجام نرسید و این زوج هنرمند بعد از مدتی زندگی مشترک از هم جدا شدند.

مهدی کوشکی و همسرش
مهدی کوشکی و همسرش

ازدواج سوم مهدی کوشکی

در 23 اسفند 1398 ریحانه پارسا و مهدی کوشکی با انتشار یک پست مشترک خبر از ازدواج خود دادند . وجود اختلاف سنی 18 سال این زوج باعث تعجب همگان شده است .

این ازدواج کمتر از شش ماه دوام داشت و در تابستان 1399 ریحانه پارسا در اینستاگرام خبر طلاقش را تلویحا اعلام کرد .

صفحه اینستاگرام مهدی کوشکی

mehdi_koushki/

صفحه اینستاگرام صحرا فتحی

sahrafathi/


صحرا فتحی
صحرا فتحی

بیوگرافی صحرا فتحی

صحرا فتحی متولد فروردین 1361 در آبادان، بازیگر است

فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره است و اکنون در زمینه نمایش به فعالیت در بخش بازیگری می پردازد، او سابقه 5 سال تدریس در رشته گرافیک رو نیز دارد.

این دو هنرمندان فعالیت های فراوانی در تئاتر دارند که بخش کوچکی از فعالیت هایش ذکر می شود

مهدی کوشکی
مهدی کوشکی

سریال کرگدن

مهدی کوشکی در نقش «کوروش» در سریال کرگدن بازی کرده است .

مهدی کوروش در سریال کرگردن با سارا بهرامی، بانیپال شومون ،مصطفی زمانی، پانته آ پناهی ها، ستاره پسیانی، پوریا رحیمی سام ، نادر فلاح، شراره دولت آبادی، هدی زین العابدین، کاظم سیاحی، الهام کردا، مهدی کوشکی و … همبازی است.

سریال کرگردن در ۲۶ قسمت ساخته شده و از آبان ماه انتشار آن آغاز شده است.

آثار شاخص مهدی کوشکی

● تئاتر آواز خوان طاس

● تئاتر دکلره

● تئاتر ولپن

و …

سینمایی مهدی کوشکی

1394 فروشنده ( در نقش سیاوش ) (اصغر فرهادی)
1394 لانتوری(در نقش ملک ) (رضا درمیشیان)
پدیده

بیوگرافی مهدی کوشکی و همسرش + تصاویر و آدرس اینستاگرام

تئاتر صحرا فتحی

●  بازگشت پرومته

● سرود صد هزار افلیای عاشق

و …

مصاحبه با مهدی کوشکی

 گفتگو با مهدی کوشکی نویسنده و بازیگر نمایش اکلیل به بهانه اجرای موفق در تماشاخانه هامون رشت: هرچقدر تئاتر به سمت خصوصی شدن برود و درآمد هایش را از نیاز فرهنگی مردم تامین کند اتفاقات بهتری در آن رخ می دهد.

نمایش اکلیل نوشته مهدی کوشکی، به کارگردانی مهتاب شکریان و با بازی نگار عابدی و مهدی کوشکی در تماشاخانه هامون رشت به روی صحنه رفت و ارتباط خوبی با علاقمندان و مخاطبین برقرار کرد.

مهدی کوشکی نویسنده و یکی از بازیگران این نمایش که چهره های خوشنام و صاحب سبک در عرصه تئاتر کشور است در گفتگویی راجع به این نمایش گفت:

متن اکلیل راجع به یک زندگی زناشویی است که به بن بست خورده و زوج نمایش دست به کارهایی مانند سرقت بانک می زنند که به نوعی این سرقت یک بازی است که شخصیت مرد داستان به راه انداخته و…

وی افزود: موضوع اکلیل در تهران بیشتر رخ می دهد، اما در شهرستان ها نیز به دلیل انقلابی که در بخش فضای مجازی رخ داده قابل مشاهده است‌. این انقلاب فضای مجازی قربانیان بسیاری می گیرد که متاسفانه روز به روز بیشتر می شود.

کوشکی ادامه‌ داد: اجرای نمایشنامه های این گونه کوتاه با فضای مینیمال که مسائل روز جامعه را مطرح می کند می تواند موثر باشد و به نوعی تلنگری باشد که ما را به خودمان بیاورد. همین که خانواده ها خود را کشف کنند و بفهمند چه می کنند و آیا برای زندگی کردن به خود و دیگران آسیب می رسانند یا خیر، من به انتقال مفاهیم اخلاقی به صورت خیلی بزرگ و عجیب و غریب در نمایشنامه زیاد اعتقاد ندارم، چون معتقدم زیاد تاثیر نمی گذارد. همین که آیینه ای باشد که فرد خود را در آن ببیند و با خود مواجه شود کافیست.

کوشکی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود تماشاخانه های خصوصی در شهرها و تاثیرات مثبت آن گفت: به نظر من بسیار موثر است. در بخش خصوصی برای سرپا نگه داشتن آن تلاش بسیار و واقعی می شود. وجود تماشاخانه های خصوصی باعث می شود مکان های دولتی نیز بیشتر به خودشان بیایند. در مجموع اگر تئاتر چه در بخش تالارهای نمایشی و چه تهیه کنندگان به سمت خصوصی شدن برود و اگر درآمد هایش از نیاز فرهنگی مردم تامین شود خیلی اتفاقات بهتری می افتد. همان طور که قبلاً این اتفاق در سینما افتاده و فیلم هایی که در بخش خصوصی ساخته شده با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه شده، به نسبت فیلم هایی که میلیاردی از طرف نهادهای دولتی بودجه دریافت کردند و برای این نوع فیلم ها اتفاق ویژه ای نیفتاده، چون از دل مردم برنیامده، به دل مردم هم نمی شیند.

این چهره شاخص تئاتر کشور در ادامه درباره کم کار بودنش در عرصه سینما و تلویزیون برعکس تئاتر گفت: من اعتقاد دارم که در سینما نباید زیاد شتاب زده وارد شد. من بعد از فیلم لانتوری رضا درمیشیان خیلی پیشنهاد کار در سینما داشتم. اما سعی کردم زیاد هیجان زده عمل نکنم و با وسواس حضور در سینما را انتخاب کنم. خوشبختانه امسال یک فیلم سینمایی به نام بوفالو به کارگردانی کاوه سجادی حسینی کار کردم. سینما علاقه اصلی من است و در واقع به خاطر سینما وارد تئاتر شدم و امیدوارم اتفاقات بیشتری بیفتد.

وی در پایان با سپاس از استقبال مردم رشت از اکلیل گفت: همیشه دوست داشتم در این شهر به روی صحنه بروم و اولویت اول اجرا برای من بعد از پایتخت اجرا در این شهر بود. امیدوارم بتوانم نمایش هایی که خودم کارگردانی آن را بر عهده دارم را نیز در این شهر به روی صحنه ببرم.

منبع : رکنا

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.6 تعداد آرا: 222

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir