تمیز کردن ظروف مسی

استفاده از ظرف مسی مدتی است که دوباره در آشپزخانه های ایرانی باب شده و این بدلیل فواید پخت غذا در این ظروف بوده و نسبت به تفلون که پس از گذشت زمان برای سلامتی مضر است مزیتهای زیادی دارد .

اگر شما هر روز از ظرف مسی در آشپزی استفاده کنید بعد از حدود سه ماه تغییر رنگ داده و قرمز میشود در این حالت بایستی آن را تمیز کرده و سپس برای پخت و پز بکار بگیرید .

روش اول : سرکه

برای تمیز کردن بدنه این ظروف میتوان از مخلوط آب یک لیوان و سرکه نصف لیوان و یک قاشق غذاخوری نمک استفاده نمود و با یک اسفنج بدنه ظرف را حداقل بمدت ده دقیقه بشویید . باید توجه داشته باشید که این روش فقط برای تمیز کردن بیرون ظرف بوده و برای پاک کردن توی آن باید از قلع استفاده کنید تا بخوبی تمیز شده و برای سلامتی شما زیانبار نباشد.

تمیز کردن ظرف مسی
تمیز کردن ظرف مسی

روش دوم : لیموترش

لیموترش دارای خاصیت اسیدی می باشد و زمانی که با جرم و کثیفی در تماس باشد، همانند یک شوینده طبیعی عمل کرده و آن ها را از بین می برد. به همین دلیل بسیاری از مردم برای تمیز کردن اشیاء و جواهرات فلزی خود از لیموترش استفاده می کنند.

جالب است بدانید تابه، قابلمه، کتری، قوری و سایر ظروف مسی نیز با استفاده از لیموترش به راحتی تمیز می شوند و دوباره ظاهر جذاب و درخشان خود را به دست می آورند. کافیست یک یا دو عدد لیموترش را از وسط نصف کنید و آن ها را روی بدنه ظروف مس خود بمالید. در ادامه زمانی که جرم و تیرگی کاملا برطرف شد، می توانید ظرف را آب بکشید و خشک نمایید.

تمیز کردن ظروف مسی
تمیز کردن ظروف مسی

روش سوم : رب گوجه فرنگی

اگر بیرون ظرف مسی سیاه شده باشد یک روش اینه که مقداری رب گوجه فرنگی روی سطح ظرف مسی بمالید بعد از ۵ دقیقه تمیز بشورید تا سیاهی کلا پاک بشود.

تمیز کردن ظرف مسی با سس گوجه
تمیز کردن ظرف مسی با سس گوجه

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 2

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir