تمیز کردن لباسهای سفید که دارای لکه های زرد هستند بدون استفاده از مایع سفید کننده چطور ممکن است ؟

اگر نمیخواهید از وایتکس برای لکه بری استفاده کنید یا در دسترستان نبود شما میتوانید با اضافه کردن چند قرص آسپرین به درون لباسشویی همان نتیجه را بگیرید . آسپرین چون دارای اسید سالیسیلیک است لکه های زرد لباس را برطرف میکند .

استفاده از آنزیم‌های لکه‌بر

سعی کنید قبل از شستشوی کامل لباس سفید، نقطه و یا نقاطی که دارای لکه هستند را با مقداری آب و آنزیم لکه بر خیس کنید. لباس را تا ۱۵ دقیقه به همین حالت کنار بگذارید تا آنزیم‌ها لکه روی لباس را نابود کنند. توجه داشته باشید، شما با این روش می‌توانید نقاط زرد زیر بغل که معمولا به شکل رنگی دیده می‌شود، نیز را نابود می‌شود. حتما از آنزیم‌هایی استفاده کنید که خاصیت لکه بری زیادی داشته باشد. یعنی این آنزیم توانایی نابودی انواع لکه‌های روغنی و غیر روغنی را داشته باشد.

استفاده از جوش شیرین برا رهایی از لکه‌های روی لباس

برای استفاده از این روش باید ۱/۲ فنجان جوش شیرین را درون یک سطل آب ولرم بریزید و لباس سفیدتان را درون آن قرار دهید. به صورتی که لباس‌تان در آب غرق شود. با این روش لکه‌های معمولی به راحتی برطرف می‌شوند.

آب لیمو محلول جادویی برای رفع لکه لباس سفید

ظرفی بی استفاده را پر از آب کنید و چند برش از لیمو ترش های تازه را داخل آن بیندازید. بگذارید آب روی گاز به جوش آید سپس آن را خاموش کنید تا جوراب یا لباس سفید یکی دو ساعت خیس بخورد.
آب را عوض کرده، این بار ¼ پیمانه مایع ظرفشویی به آب گرم اضافه کنید. لباس یا پارچه سفید را نیم ساعت داخل آن خیس کنید و سپس طبق معمول بشورید.
برای سفیدتر شدن لباس ها، از روش قدیمی استفاده کرده، آن ها را در آفتاب پهن کنید تا نیازی به استفاده از سفیدکننده کلردار نداشته باشید.

استفاده از آبلیمو و جوش شیرن برای لکه بری زیر بغل لباس‌های سفید

استفاده از آبلیمو و جوش شیرن برای لکه بری زیر بغل لباس‌های سفید
استفاده از آبلیمو و جوش شیرن برای لکه بری زیر بغل لباس‌های سفید

برای نابودی لکه‌های زرد زیر بغل لباس، ابتدا محل مورد نظر را کمی خیس کنید و سپس یک قاشق غذاخوری جوش شیرین روی نقطه زرد شده بریزید و سپس نصف برش لیمو روی مکانی که پودر را ریخته‌اید، بمالید. ۱۵ دقیقه به آن اجازه دهید تا محلول به خوبی روی نقطه زرد رنگ بنشیند تا باعث نابودی آن شود و پس از این مرحله لباس را آبکشی کنید.

استفاده از نمک برای لک عرق

 یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن لکه های عرق از روی لباس استفاده از نمک است. مقداری نمک را در آب داغ حل کنید و با اسفنج روی لکه‌ها بمالید یا قسمت لک شده را یک ساعت در آن قرار دهید تا لکه‌ها از بین بروند.


انواع مختلفی از مایع سفیدکننده وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید . سفیدکننده‌های دارای کلر می‌توانند لباس‌ها را ضدعفونی‌کنند ، اما ممکن است به بعضی از جنس‌ها آسیب برسانند . سفیدکننده‌های اکسیژنی که رنگ را از بین نمی‌برند و برای تمامی پارچه‌ها مناسب هستند ، نیز نوع دیگری از سفیدکننده است .

از بین بردن لکه زرد روی پارچه سفید
از بین بردن لکه زرد روی پارچه سفید

چرک مردگی؛ نگذارید لکه‌ها ماندگار شوند

اولین قدم برای داشتن لباس‌های سفید و بدون چرک مردگی این است که نگذارید آن‌ها لک شوند.
چیزی شبیه پیشگیری قبل از درمان است.
اما به هر حال بعضی وقت ها کنترل همه چیز از دست آدمی خارج می شود.
برای آن زمان‌ها، حتما قبل از این که به بافت‌ها نفوذ کند و در آن ماندگار شود، کارتان را برای تمیز کردنش شروع کنید.  

با به بازار آمدن انواع اسپری، ژل و مام زیر بغل، این محصولات به یکی از اجزا اصلی سبدهای خرید خانواده ها تبدیل شده است.
این محصولات حتی نمونه های بسیار خوب و استانداردشان هم به مرور زمان باعث زرد شدن زیر بغل لباس‌تان می شود و نمای زشتی ایجاد می‌کند.

برای حل کردن این مشکل دو راهکار دارید:

اول این که روی محل مورد نظر لکه بر بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند و بعد آن را بشویید.
یا این که راه بهتر را انتخاب کنید. روی محل مورد نظر جوش شیرین بریزید، روی جوش شیرین یک نصفه لیمو ترش قرار بدهید و بگذارید ۳۰ دقیقه در همان حالت بماند بعد از آن با خیال راحت از لباس سفیدتان استفاده کنید، بدون این که نظر دیگران را به زردی زیر بغل پیراهن و بلوزتان جلب کنید.

یقه و سردست

سر دست و یقه پیراهن‌های روشن مردانه، خصوصا سفیدها بیش از هر چیزی مستعد کثیف شدن هستند.
کافیست لباس یک روز صبح تا عصر تن آقایان باشد و عصر به یقه آن نگاه کنید.
قطعا آثار به جا مانده از عرق و آلودگی را خواهید دید.
برای این که یقه لباس ها این آلودگی سیاه رنگ را به خودشان جذب نکند، سعی کنید بعد از هر بار پوشیدن لباس آن را تمیز کنید.

برای این کار می‌توانید از هر کدام از محلول هایی که قبلا گفته شد استفاده کنید.
اجازه بدهید محلول مدتی روی قسمت سیاه شده باقی بماند، بعد آن را با آب یا آب اکسیژنه بشویید و با یک یقه و سردست تمیز به استقبال روز بعدی بروید.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :3.3 تعداد آرا: 10

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir