مسکن‌های طبیعی

مصرف مسکن های شیمیایی و مصنوعی با وجود تاثیر مطلوبی که بر درد ها دارند ولی عوارض جانبی بسیاری را نیز همراه دارند از این جهت بسیاری از افراد ترجیح میدهند برای درد هایی که خیلی شدید نیستند تا آنجا که می توانند از روش های طب سنتی اسفاده کنند .

در ادامه مواد گیاهی که می توانید برای تسکین درد ها استفاده کنید ذکر شدند :

روغن زیتون : 

اولئوکانتال موجود در این روغن دقیقا می‌تواند مانند ایبوپروفن عمل کند. حدود سه چهارم قاشق غذاخوری روغن زیتون برابر با ۲۰۰ میلی گرم ایبوپروفن است.

رژیم غذایی کشورهای حوزه دریای مدیترانه که روغن زیتون یکی از مواد اصلی آن است، از مدت‌ها قبل برای سلامتی انسان از جمله کاهش خطر سکته مغزی، بیماری‌های قلبی، سرطان سینه، سرطان ریه و برخی از انواع فراموشی مفید تشخیص داده شده بود. پژوهشگران هنگامی متوجه این خاصیت روغن زیتون شدند که مشاهده کردند روغن زیتون فرآوری نشده مانند ایبوپروفن موجب ناراحتی در قسمت عقب گلو می‌شود.

پوست بید : 

پوست بید سفید به طور سنتی برای درمان استئوآرتریت، کمردرد و سایر بیماری‌های دردناک مانند تاندونیت استفاده می‌شده است. شما همچنین می‌توانید برای امدادرسانی فوری به کسانی که سردرد دارند، از آن استفاده کنید. سالیسین ماده تشکیل‌دهنده فعال در این پوست درخت است که در معده به اسید سالیسیک تبدیل می‌شود و خاصیت ضد التهاب و ضد درد دارد.

خیار و بابونه :

گیاه بابونه بهاری
گیاه بابونه بهاری

 برای مداوای سر درد پوست خیار سرد شده در یخچال را روی پیشانی قرار دهید. برای سردردهای شدید، میگرن و یا سردردهای جزئی روزانه همچنین می‌توانید از بابونه استفاده کنید. یک قطره روغن گیاهی نعنا فلفلی و یک قطره روغن گیاهی بابونه را با هم مخلوط کرده روی پیشانی و گیجگاه ها زده و به آرامی ماساژ دهید.

میخک و نعنا فلفلی : 

میخک
میخک

اگر از زخم و آفت در دهان خود رنج می‌برید یک دانه میخک را خوب بجوید. اگر از درد دندان رنج می برید، دانه میخک را روی دندن خود برای مدتی قرار دهید. ترکیب آن با نعنا فلفلی معجزه می‌‌کند. یک قاشق چایخوری چوب میخک، یک قاشق چایخوری برگ نعنا فلفلی و یک قاشق چایخوری آویشن را در یک فنجان آب جوش بریزید و کاملا مخلوط کنید. پنبه را به این محلول آغشته کرده و روی آفت بزنید.

 زنجبیل :

زنجبیل
زنجبیل

 برای درد های استخوانی و درد زانو توصیه می‌شود.اگر به کشیدگی عضله دچار شده‌اید، گلودرد دارید و یا از بیماری مسافرت در رنج هستید برای خود یک تونیک زنجبیل درست کنید تا به قدرت آن پی ببرید. همچنین بررسی‌ها نشان داده‌اند که زنجبیل می‌تواند باعث جلوگیری از تهوع ناشی از عمل جراحی و شیمی درمانی شود. خاصیت گرم کنندگی و فعال کنندگی زنجبیل آن را به عنوان شفابخش خانگی معرفی کرده‌است. 

کپسایسین : 

یک ماده شیمیایی است که در فلفل وجود دارد و جایگزین خوبی برای ایبوپروفن است به‌خصوص در افرادی که از دردهای عضلانی، سردردهای مکرر، درد مفاصل رنج می‌برند. اگر از یک بیماری دردناک رنج می‌برید می‌توانید فلفل چیلی را به رژیم غذایی خود به طور منظم اضافه کنید. برای درمان دردهای حاد نیز می‌توانید از کرم‌های حاوی کپسایسین برای ماساژ بخش آسیب دیده استفاده کنید.

کورکومین : 

مولکول فعال موجود در زردچوبه و دارای خواص ضد التهابی است. کورکومین با مسدود کردن پروتئین‌هایی که به التهاب کمک می‌کند و نیز متوقف کردن انتقال ‌دهنده عصبی از فرستادن سیگنال درد به مغز می‌تواند در تسکین درد موثر باشد. همچنین کاهش شانس ابتلا به آلزایمر و نیز برخی سرطان‌ها از دیگر خواص این ترکیب شیمیایی است که می‌تواند به‌عنوان قرص یا با افزودن زردچوبه به رژیم غذایی وارد بدن شود.

کندر : 

خواص ضدالتهابی این گیاه هندی به اسیدهای بوسولیک مربوط می‌شود که بر اساس تحقیقات توانایی بهبود گردش خون، از جمله خون‌رسانی به مفاصل و پیشگیری از التهاب را با سد کردن راه گلبول‌های سفید خون برای ورود به بافت‌های آسیب ‌دیده دارد. این گیاه به ‌صورت پماد در داروخانه‌ها موجود است.

اسیدهای چرب امگا ۳ :

 امگا ۳ التهاب و درد گردن و کمر را کاهش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند کسانی که دچار گردن دردهای غیر جراحی هستند، با دریافت ۱۲۰۰ میلی گرم امگا ۳ در روز، ۶۰ درصد کاهش درد را گزارش کرده‌اند. علاوه بر این، امگا ۳ خستگی، درد عضلانی، خشکی و خارش پوست، سردرد، بی خوابی، شکنندگی مو و ناخن‌ها و عدم تمرکز را کاهش می‌دهد و برای التیام بیماری‌های قلبی عروقی، رماتیسم مفصلی، آسم و کاهش التهاب آرتریت روماتوئید موثر است.

کنجد :

کنجد
کنجد

بیش از ۱۶۰۰ سال است که کنجد برای تسکین درد دندان در چین کاربرد دارد. کنجد حاوی ترکیب‌های است که درد را بهبود می‌بخشد. خواص کنجد شبیه آسپیرین است و مانند مسکن عمل می‌کند. این دانه‌ها برای تسکین درد دندان موثر هستند.

تهیه مرهم با کنجد بسیار ساده است و به مواد زیادی نیاز ندارد؛ برای تهیه این مسکن ظرف آبی را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس دانه‌های کنجد را در آن بریزید. برای هر مقدار کنجد ۲ برابر آب لازم است. برای اینکه ترکیب تاثیر بهتری داشته باشد، باید منتظر شوید تا نیمی از آب تبخیر شود. مرهم را مستقیم روی قسمت دردناک دندان بگذارید.

آب نمک :

آب نمک یکی از آسان‌ترین گزینه‌ها به عنوان مسکن درد دندان است که می‌تواند التهاب و دندان‌درد را تسکین دهد. طرز تهیه این محلول نیز بسیار ساده است؛ کافی است یک قاشق غذاخوری نمک را داخل یک لیوان آب گرم بریزید و آن را حل کنید. سپس محلول را غرغره کنید. این درمان خوب است، اما چندان قوی نیست.


درمان بر اساس نوع درد :

ــ هوفاریقون در درمان افسردگی‌های خفیف خصوصاً در افراد مسن توأم با اختلالات اضطرابی، مؤثر بوده و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند.

ــ نعناع می‌تواند در شل شدن عضلات صاف دستگاه گوارش، کاهش گاز داخل روده‌ها، افزایش صفرا “کاهش ترشح اسید معده” و نهایتاً اثر ضداسپاسم در اختلالات عضلانی ــ عصبی نقش مؤثری ایفا کند.

ــ دمنوش ریشه زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی بسیار خوب و قوی است و می‌تواند جایگزین آسپیرین، دیکلوفناک و حتی ایبوپروفن باشد.

ــ دمنوش ریزوم گیاه زنجبیل یا دمنوش گل بومادران در درمان درد‌هایی همچون درد‌های گوارشی، درد‌های قاعدگی بانوان بهتر از مفنامیک اسید به‌عنوان مسکن گیاهی ظاهر می‌شود.

ــ برای تسکین درد گوش، حبه سیری را گرم کرده و در مجرای گوش قرار دهید که در درمان مجرب است و برای درمان وزوز گوش با قطره‌چکان، ۳ قطره روغن بادام تلخ در هر گوش چکانده شود.

ــ برای تسکین درد دندانها، فلفل قرمز را خشک و پودر کرده مقدار نصف قاشق چای‌خوری پودر را در یک لیوان آب جوش حل کنید، سپس یک قاشق غذاخوری از این محلول را با آب جوش رقیق کرده بنوشید که در درمان مجرب است.

ــ برای تسکین سردرد‌های سینوزیتی، روغن کنجد را به پیشانی و ملاج ماساژ دهید و دود برگ گیاه خرگوشک یا دود کندر یا دود عنبرنساء را روزانه یک بار به‌مدت ۳ هفته استنشاق کنید.

ــ برای تسکین درد‌های استخوانی و نیز درد‌های مفصلی، مقداری از زاج سفید را پودر کرده سپس همراه با روغن زیتون کهنه مخلوط کنید و مواضع درد را ماساژ دهید.

ــ برای تسکین درد‌های عضلانی به‌جای مصرف ایبوپروفن یا دیکلوفناک و پیروکسیکام، مقداری مشک آهوی ختن را با کمی گلاب و روغن سیاهدانه مخلوط کرده و مواضع درد را ماساژ دهید که در درمان مجرب است.

ــ برای تسکین درد‌های استخوانی و عضلانی در بیمارانی که قصد ترک اعتیاد دارند، بهترین مسکن گیاهی ضددرد جایگزین متادون، دمنوش بذر گیاه بذرالبنج یا تاتوره یا دمنوش گلبرگ‌های شقایق نعمانی است.

ــ بهترین مسکن گیاهی ضددرد‌های قلبی که می‌توان به‌جای آسپیرین در بیماران قلبی استفاده کرد، ریشه گیاه بید است؛ ریشه این گیاه به‌مراتب بهتر از آسپیرین عمل می‌کند و اصلاً قابل مقایسه با آسپرین نیست؛ این بیماران لازم است صبح ناشتا هر روز یک تا ۳ حبه سیر میل کنند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.3 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir