بیوگرافی پیام فضلی نژاد

پیام فضلی نژاد متولد ۲۹ بهمن ۱۳۵۹، تهران روزنامه‌نگاری و مجری تلویزیون می باشد . ( بیوگرافی پیام فضلی نژاد + حواشی )

نام نام خانوادگی :پیام فضلی نژاد
تاریخ تولد :29 بهمن 1359
محل تولد :تهران
مدرک تحصیلی : لیسانس رشته حقوق قضایی
بیوگرافی پیام فضلی نژاد + حواشی
اینستاگرام پیام فضلی نژاد
اینستاگرام پیام فضلی نژاد

اینستاگرام پیام فضلی نژاد

کلاس های سروش

وقتی هنوز نوجوان بود ( 1375 )، در کلاس های عبدالکریم سروش حاضر شد و این حضور به مدت 4 سال طول کشید .فضلی نژاد از سروش درس تفسیر اشعار و همچنین مباحث دینی را آموخت .

ورود به نوشتن

پیام فضلی نژاد از 17 سالگی در هفته نامه سینما ویدئو به سردبیری « فریدون جیرانی » مشغول نوشتن شد و در سال 1379 اولین کتاب خود با عنوان « سینما ، سیاست و آزادی » را منتشر نمود . این کتاب از نوشته های فضلی نژاد طی 3 سال فعالیت در هفته نامه سینما ویدئو گردآوری شده بود .

ترور پیام فضلی نژاد

به گزارش خبرنگار صراط فضلی نژاد که برای خرید کتاب در این محل حاضر شده بود هدف حمله یک تیم تروریستی متشکل از هفت موتور سوار قرار گرفت.

نویسنده پرفروش ترین کتاب سیاسی دو سال اخیر پس از این حادثه به بیمارستان فیروزگر تهران منتقل شده و تحت تدابیر فوری تیم اورژانس این بیمارستان اقدامات پزشکی اولیه برروی وی انجام می گیرد.

پیام که شدیدا از ناحیه سر مصدوم شده بود نهایتا در نخستین ساعات امروز به بیمارستان بقیه الله تهران منتقل می شود تا عملیات تخصصی پزشکی بر روی وی انجام گیرد.

مطابق آخرین برآوردهای انتظامی ضاربین به قصد کشتن فضلی نژاد وارد این عملیات تروریستی شده بودند و احتمالا دارای وابستگی های سیاسی به جریانی هستند که طی ماه های اخیر در اقدامات مشابهی دست به عملیات تروریستی علی نظام زده اند.

گفتنی است پایگاه خبری منوشه امیر (مدیر بخش فارسی رادیو اسرائیل) شب گذشته از این اقدام تروریستی ابراز خشنودی کرده که با توجه به عدم انتشار رسمی این خبر، با خبری اسرائیل از ماجرا گمانه وابستگی تروریستها به رژیم صهیونیستی را قوت بخشیده است.

این پژوهشگر ارشد موسسه کیهان تاکنون سلسله مقالت موثری در نقد ترورهای آکادمیک به رشته تحریر درآورده بود که با واکنش خشمگینانه مخالفین خشونت مواجه شده بود.

ویکی پدیا پیام فضلی نژاد
ویکی پدیا پیام فضلی نژاد

واکنش به صحبت های حسن عباسی

 توزیع گسترده کلیپی از استاد حسن عباسی در سال 1391 مبنی بر مردود دانستن نتایج فعالیت های معرفتی برخی از علما منجر گردید که انتقادات فراوانی علیه او در سایت های خبری منتشر شود و گویی تعدادی به انتظار چنین فرصتی نشسته بودند.

پیام فضلی نژاد نیز طی یک مصاحبه با بولتن نیوز بسیار تاکید داشت که صرفا پیرامون سخن اخیر نقد دارد و احترام ایشان واجب است.

فضلی نژاد با ارایه پیشنهادی به «حسن عباسی» اظهار داشت:

پیشنهاد من این است حال که پس از این چند روز جنجال آقای عباسی، علامه مصباح یزدی به عنوان قطب‌نمایی ارزنده از بحث ماهیت و نسبت و کارآمدی فلسفه اسلامی در نشست “علم دینی” شبه‌زدایی کردند و می‌توان آن را رافع شبهات دعوی اخیر و فصل الخطاب دانست، آقای حسن عباسی نیز به این عالم ربانی اقتداء کنند.

حداقل انتظار این است که ایشان به عنوان یک فعال در «جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» و فعال «قرارگاه عمار» صریحا اعلام کنند که به تبیین علامه مصباح یزدی از فلسفه معتقدند. امیدوارم آقای عباسی علاقه‌مندان خود را به تعریف علامه احاله دهند که فرمودند “چه قدر کوتاه نظری است که کسانی بگویند فلسفه با دین هیچ ارتباطی ندارد.

ما نسبت دینی و غیر دینی بودن یک علم را با عالم و متعلّم در نظر می‌گیریم؛ اگر عالم و متعلم با یک علم طوری برخورد کردند که به وسیله آن خدا را بشناسند و وجود او را اثبات کنند آن علم، علم دینی می‏شود.”

پیام فضلی نژاد
پیام فضلی نژاد

مناظره پیام فضلی نژاد با زیبا کلام

این مناظره که روز ۱۳ آذر ۱۳۹۶ در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه امام خمینی (ره) و به همت انجمن اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) در ۴ دور برگزار شد .

مصاحبه تلفنی مسیح علی نژاد با پیام فضلی نژاد

مسیح علی نژاد مدت ها برای مصاحبه های تلفنی و انتشار آنها تلاش میکرد که البته در اکثر مواقع چیزی جز ناکامی برایش نداشت . یکی از سوژه های مورد علاقه مسیح علی نژاد ، پیام فضلی بود که بار ها با او تماس میگیرد ، در ادامه فایل صوتی مصاحبه اصلی را قرار داده ایم :

مصاحبه تلفنی مسیح علی نژاد با پیام فضلی نژاد

برنامه تلویزیونی شوکران

فضلی‌نژاد هم‌اکنون سردبیر برنامه تلویزیونی «شوکران (برنامه تلویزیونی)» است که دوشنبه‌شب‌ها حوالی ساعت ۲۱ از شبکه چهارم سیما روی آنتن می‌رود.

انتقاد تند به ظریف

پیام فضلی نژاد گفت: اینکه آقای ظریف ریچارد فرای را دوست واقعی خود اعلام می‌کند، نشان دهنده بلاهت آقای ظریف است؛ آقای ظریف یا نمی‌داند یا براساس جهل تاریخی در جمهوری اسلامی یک چنین حرفی می‌زند. سال 74 وزارت اطلاعات به طور رسمی و طی بیانیه‌ای جاسوس بودن ریچارد فرای را اعلام می‌کند و در همان اعلامیه بیان می‌کند که او در ایران در حال جمع‌آوری اطلاعات محرمانه آموزش عالی کشور است. فساد تئوریک ریچارد فرای و صورت بندی تفکر انحرافی مکتب ایرانی بسیار مخرب‌تر از نقش جاسوسی وی است و دلیل اصلی مخالفت حزب الله با دفن ریچارد فرای بر همین اساس است. {تابناک کد خبر :۳۹۳۸۴۵ }

وزارت اطلاعات در سال ۱۳۷۶ کتابی با عنوان هویت منتشر کرده‌است که در صفحه ۱۳۱ این کتاب که توسط انتشارات حیان به چاپ رسیده، دربارهٔ ریچارد فرای آمده‌است:

«ریچارد فرای چندی پیش به دعوت و تلاش برخی روشنفکران داخلی به ایران سفر کرد و در طول اقامت خود در تهران با استفاده از برخی عناصر ناآگاه اقدام به جمع‌آوری گسترده اطلاعات محرمانه کرد. ریچارد فرای که همکاری به ظاهر علمی او با سیا امری آشکار است در این سفر تا آنجا پیش رفت که حتی برای جذب برخی مدیران اجرایی و آموزشی کشور اقدام کرد که البته این تلاش با برخی هوشیاری‌ها ناکام ماند.»


به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.4 تعداد آرا: 174

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir