تعبیر دیدن آبشار در خواب

تعبیر خواب آبشار، کوه ، تپه و دریا بر اساس منابع معتبر گوناگون در این مقاله برای شما عزیزان قرار داده شده است .

منوچهر مطيعي تهراني :

آبشار در خواب سيلي است از حوادث غير مترقبه که قدرتي عظيم پشت آ ن است. حوادثي که واقع مي شوند و بيننده خواب نمي تواند جلوي وقوع آن را بگيرد. هر قدر عظمت و ارتفاع آبشار بيشتر باشد عظمت آن حادثه بيشتر است و نزديکي و دوري ما نيز در خواب نسبت به جا يي که آبشار فرو مي ريزد دوري و نزديکي ما را به حادثه اي که خواب پيش بيني مي کند نشان مي دهد. اگر زير آبشار ايستاده باشيد حادثه با شما ار تباط مستقيم دارد ولي اگر از دور شاهد و ناظر فرو ريختن آن باشيد حادثه به شما مربو ط نمي شود و احتمالا ناظر آن خواهيد بود.

اگر آبشاري که در خواب مي بينيم آبي روشن و صاف و زلال داشته باشد حادثه اي که واقع مي شود خير و برکت همراه مي آورد. آب متعفن بيماري است. اگر از ايستادن زير سقوط آب آبشار خوشتان مي آيد و از آن لذت مي بريد در مسير حادثه اي مطلوب قرار مي گيريد و سودي عايدتان مي شود که اين سود از شما نيز مي گذرد و ديگران را متمتع مي سازد ولي اگر فشار آب را با ناراحتي احساس کرديد و در عالم خواب مي خواستيد از زير جريان آب خود را نجات دهيد و کنار برويد نشان آن است که گرفتار رنج و غم مي شويد.

تعبیر دیدن آبشار در کوه

امام جعفر صادق :

ديدن كوه در خواب بر پنج وجه است.اول: پادشاهي. دوم: دليري. سوم: ظفريافتن. چهارم: بلندي. پنجم: رئيسي. اگر بيند بر كوه نتوانست شدن، دليل نامرداي است. محمد بن سيرين :ديدن كوه در خواب، دليل مال بود كه به حيله به دست آيد.

اگر بيندكه در كوه پنهان شد و راه بيرون آمدن نداشت، دليل كه او را به حيله در كاري اندازند و از آن كار به دشواري خلاصي يابد. اگر بيندبر سر كوهي بانگ نماز گفت يا نماز كرد، دليل است كارش بالا گيرد. اگر ديد كه بر دامن كوهي مقام نمود و بيفتاد، دليل غم است. 

حضرت دانيال :

اگر كسي درخواب خود را بر سر كوهي بيند، دليل است در پناه بزرگي رود. اگر بيند كوه از جاي بركند، دليل كه بزرگي را قهر كند. اگر بيند در كوهي مُقام بساخت، دليل كه مقرب پادشاه شود. جابرمغربي :اگر بيند كوهي بجنبد، دليل كه بزرگي از آن ديار رنجور شود. اگر بيند كوهي مي كند و بر وي آسان است، دليل كه كسي چيزي به وي دهد. اگر بيند بر كوه قاف نشسته است، دليل است اجلش نزديك بود.

اگر در خواب خود را به كوه طور بيند، دليل است معتقد پادشاه شود. اگر بر كوه لسان بيند، دليل است با علما صحبت دارد. اگر بيند در كوهي شد، دليل است در زندانش نمايند يا بميرد. اگر ديد در كوه سوراخي بود و در آنجا رفت، دليل كه از راز پادشاه آگاه شود. اگر بيند كه از كوه سنگ برمي گرفت و از هر جا كه بود مي انداخت، دليل كه نامه هاي پراكنده نويسد.

اگر بيند از كوه يفتاد، دليل است مرادش برنيابد. اگر بيند نردباني بسته بود از كچ و او بدان نردبان بر سركوه رفت، دليل است مرادش زود برآيد. اگر نردبان را از گل و خشت بيند به تاويل نيكوتر است. اگر نردبان را از مس و برنج بيند، دليل نامرادي است. اگر از آهن بيند، دليل قوت است اگر بيند بر سر كوهي بلند ايستاده بود، دليل است مقرب پادشاه شود. 

منوچهر مطيعي تهراني :

همان طور که قبلا در چند مورد نوشته ام کلا چيزهائي که در زندگي روزانه ما بزرگ و دور از دسترس جلوه مي کنند در خواب هايمان به صورت آيات عظيم خلقت و طبيعت ظاهر مي گردند. مانند کوه آتشفشان، غول، سيل، صاعقه، گردباد و غيره . شخصيت هائي که دور از دسترس ما به نظر مي آيند به صورت غول، ديوار و از اين قبيل شکل مي گيرند و حوادثي که و قوعشان بيرون از دايره قدرت و حيطه گمان و قياس ما است و به شکل آيات طبيعي تجلي مي نمايند که کوه يکي از شناخته ترين و قابل توجه ترين آن ها است.

کوه يا کار بزرگ است يا شخصيت بزرگ و غير قابل دسترس. تشخيص اين که کوه در خواب ديده شده کام است با خود بيننده خواب مي باشد چون خودش بهتر از معبر مي داند درگير چه حوادثي است. اگر در خواب ببينيد از کوهي عظيم بالا مي رويد کاري بزرگ در دست مي گيريد. اگر ديديد که از کوه به سختي و با رنج و زحمت بالا مي رويد کار شما دشوار خواهد بود و اگر آسان و سبک راه پيمائي مي کنيد به سهولت بر دشواري يا آن شخص دور از دسترس چيره مي گرديد. اگر ديديد بر قله کوهي ايستاده ايد به اوج موفقيت مي رسيد که از آن بيشتر نبايد انتظار داشته باشيد.

اگر ديديد از کوهي سر مي خوريد و پائين مي آئيد و خودتان نمي توانيد خويشتن را کنترل کنيد، سقوط مي کنيد و موقعيت خويش را از دست مي دهيد. اگر شما را پرت کردند و پائين افتاديد شما را معزول مي کنند. اگر ديديد در کوهي به غار پناه برديد امنيت مي يابيد يا مجهولي را مي شکافيد و رازي را کشف مي کنيد.

تعبیر دیدن تپه در خواب

منوچهر مطيعي تهراني :

تپه اتکا است بر ديگري. چنانچه در خواب ببينيد که بر تپه اي بلند ايستاده يا نشسته ايد به شخصي بزرگ و مقتدر متکي مي شويد يا محلي براي اعتبار و اعتماد مي يابيد که قدرتمند است و به شما نيز علو و بزرگي مي بخشد. اگر ديديد بر تپه اي ايستاده ايد که اطراف آن تپه دشتي وسيع است از آن مرد که بر او متکي هستيد و يا موقعيتي که داريد و به آن مي باليد سود مي بريد به قدر وسعت آن دشت. اگر ديديد که بر تپه اي ايستاده ايد که گرد شما را آتش گرفته در شرايطي که احتمالا براي ديگران مخاطره آميز است امنيت مي يابيد.

اگر از تپه پايين آمديد تنزل مي يابيد و اگر از تپه بالا رفتيد به دشواري و صعوبت کاري انجام مي دهيد. نشستن پايين تپه حسرت و اندوه است. چنانچه ببينيد که بر تپه اي ايستاده ايد که احساس مي کنيد به خودتان تعلق دارد از جانب قدرتمندي مورد تعدي واقع مي شويد.

ابراهيم کرماني :

اگر كسي بيند كه در دريا است، دليل كه به خدمت پادشاه شود، يا مطيع مردي عالم و فاضل شود. اگر بيند درميان دريا متحير فرومانده است، دليل كه كار او بر خطر است. اگر بيند كه از دريا بيرون آيد، دليل است بي غم شود. اگر بيند كه آب دريا بخورد و به غايت سرد است. اگر بيننده عالم است از علم بهره تمام يابد. اگر بيننده خواب از مردم پادشاه است، از پادشاه ايمن شود، يا علم آموزد، لكن از علم بهره يابد. اگر بيند كه آب دريا مي خورد و سخت گرم است، دليل كه گناه كند و تاويل آن به غايت بد است.

اگر بيند كه آب دريا گنده و ناخوش است، دليل كه او را خصمي بزرگ پيش آيد و او را آن خصم بيم سخت است. جابرمغربي :اگر بيند كه در آب دريا همي رفت، دليل است توفيق طاعت يابد. اگر بيند كه آب دريا زياده شد، دليل كه لشگر پادشاه زياد شود. اگر بيند كه آب دريا كم شد، دليل كه لشگر پادشاه هلاك شود.

اگر بيند كه برخي از آب دريا بخورد و بر وي هيچ پديد نيامد، دليل كه پادشاه يا عالمي را هلاك كند. اگر بيند كه آب از درياها و رودها جمع شدند، دليل كه پادشاه آن ديار مال و خزانه خويش را به يكجا جمع كند. اگر بيند كه از دريا موج ها برخاست و جهان از ابر تاريك شده بود. دليل بود بر گناه و عصيان مردم آن ديار. اگر بيند كه از دريا موجي برخاست يا از دريا شكار مي گرفت، دليل است كه به اندازه و قدر آن، روزي حلال يابد و عيش بر عيال او فراخ و گشاد شود. اگر بيند كه آب دريا شور است كه خورد، دليل كه كسب حلال بگذارد و كسب حرام كند. 

تعبیر دیدن دریا در خواب

منوچهر مطيعي تهراني :

نفايس الفنون نوشته دريا در خواب پادشاه است ولي به نظر من دريا را نبايد صرفا پادشاه دانست چون در زمان هاي مختلف دارندگان قدرت نام هاي مختلف داشته اند هر صاحب قدرت و شوکتي مي تواند در خواب ما به صورت دريا ظاهر شود. گاهي اين صاحب قدرت پادشاه است و گاه رئيس اداره و يا به قول فرويد امپراطور و امپراطريس و حتي مدير کلي مقتدر که بيننده خواب از او رعب دارد و مي ترسد و يا به لطف و محبتش اميد بسته است.

تمام کساني که ما نسبت به آن ها ضعف شديد داريم در خواب هاي ما به صورت پديده هاي عظيم جلوه گر مي شوند مانند دريا، آسمان، توفان، رعد و برق و يا شير و پلنگ. عقيده فرويد نيز عينا همين است حال اگر در خواب ببينيم که کنار دريا ايستاده ايم با چنين شخصيتي مجاور مي شويم و چنانچه ببينيم از آب دريا مي نوشيم متنفع مي شويم و سود مي بريم.

اگر بيننده خواب ببيند که آب دريا را نوشيد به طوري که چيزي باقي نماند به قدرت و شوکت و عظمت مي رسد. اگر بيننده خواب ببيند که روي آب دريا راه مي رود در کار خطرناکي مداخله مي کند که احتمال لغزش و سقوط او مي رود ولي موفق مي شود. معبران نوشته اند در ساحل دريا بودن و منظره تلاطم دريار را مشاهده کردن نشانه اي است از بيماري فرزندان. چنانچه ببينيد که از کشتي بيرون مي آييد و به ساحل قدم مي نهيد فرزند بيمار يا عزيز ديگري که بيمار داريد شفا مي يابد. اگر خود را در دريا در حال غرق شدن ببينيد گرفتار مشکلاتي مي شويد. بودن در کشتي در درياي آرام نشان امنيت و آرامش زندگي است.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 5

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir