بیوگرافی نازنین فراهانی

نازنین فراهانی  متولد خرداد ۱۳۵۲ در تهران ، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون می باشد .Nazanin Farahani

نام نام خانوادگی :نازنین فراهانی
تاریخ تولد : خرداد  ۱۳۵۲
محل تولد :تهران
مدرک تحصیلیدانش‌آموخته روزنامه‌نگاری
از دانشگاه علامه طباطبایی تهران

نسبت با گلشیفته فراهانی

خانم نازنین فراهانی با گلشیفته فراهانی و سایر فراهانی های مشهور در عرصه بازیگری نسبت فامیلی ندارد.

تصاویر نازنین فراهانی
تصاویر نازنین فراهانی

بیوگرافی کامل نازنین فراهانی + تصاویر و اینستاگرام

علاقه ی نوجوانی

در نوجوانی به واسطه یک از آشنایان پیشنهاد بازی در یک نمایش را داشت اما به دلیل مخالفت خانواده اش از انجام این کار منصرف شد و به ادامه تحصیل پرداخت . این موضوع علاقه ی درونی او به بازیگری را نه تنها کاهش نداد بلکه انگیزه های او را دوچندان کرد به نحوی که یک روز کنار مادرش نشست و گفت : در آینده بازیگر می شوم.

شروع با روزنامه نگاری

نازنین فراهانی در سال 1372( 19 سالگی ) به عنوان روزنامه نگار در روزنامه آفتاب امروز و در بخش اجتماعی – هنری فعالیت خود را آغاز کرد و کم کم از همین جا ارتباط وی با دنیای نمایش شکل گرفت و با استعدادی که داشت توانست به بازیگری توامند تبدیل شود .

نازنین فراهانی
نازنین فراهانی

مصاحبه ی سرنوشت ساز

در زمانی که به عنوان روزنامه نگار در روزنامه فعالیت میکرد با افراد زیادی مصاحبه کرده بود اما دیدار و مصاحبه با سیروس شاملو یک مصاحبه معمولی نبود در حین مصاحبه آقای شاملو متوجه علاقه ی خانم فراهانی به بازگری شدند و گفتند : من در یک آموزشگاه کلاس پانتومیم دارم شما هم می توانید در این کلاس ها شرکت کنید.

نازنین فراهانی در مورد شرکت در این کلاس ها گفته است : شیفتگی ام نسبت به بازیگری شدید شد…

اینستاگرام نازنین فراهانی

اولین بازی در سینما

فراهانی تا سال 1379 با فعالیت در تئاتر تجربیات لازم را کسب کرد و در 26 سالگی با بازی در فیلم « زیر پوست » رخشان بنی اعتماد برای اولین بار جلوی دوربین رفت و توانست بازی خوبی از خود به یادگار بگذارد .

پس از این در همان سال نقش کوتاهی در سریال « داستان یک شهر » بازی کرد اما علاقه ی او به سینما بسیار بیشتر از علاقه به تلویزون بود و بازی در سریال تلویزیونی برای او ارضا کننده نبود .

نویسندگی

خانم فراهانی خود را محدود به بازیگری نکرده است و در کنار بازیگری به نوشتن فیلم نامه نیز مشغول می باشد و حتی تا جایی پیش رفته است که یک فیلمنامه مشترک با استاد « سیروس الوند » با عنوان « این سیب هم برای تو » نوشته است .

ازدواج نازنین فراهانی

اطلاعات خاصی در مورد ازدواج و زندگی خصوص خانم فراهانی وجود ندارد و احتمالا هنوز مجرد می باشند .

اینستاگرام نازنین فراهانی
اینستاگرام نازنین فراهانی

علاقه به نقاشی

نقاشی کشیدن مهمترین سرگرمی کودکی نازنین فراهانی بود و البته استعداد او در این زمینه بی تاثیر نبود که همیشه به نقاشی مشغول بود و در مدرسه در درس هنر همواره نمره 20 میگرفت .

بازی در سریال مکاوان

نازنین فراهانی در سریال ملکاوان به عنوان نقش اول به ایفای نقش پرداخته است . این سریال در ژانر وحشت ساخته شده است و با تم امنیتی و پلیسی توانسته است بیننده زیادی را جذب کند .

ملکاوان محصول شبکه آی فیلم به کارگردانی احمد معظمی می باشد .ملکاوان از 22 دی 1398 بر روی آنتن رفته است و با 30 قسمت 45 دقیقه ای سریال شبانه ی آی فیلم می باشد.

ملکاوان داستان زنی را روایت می‌کند که همسرش در خارج از ایران خودکشی کرده و نهاد های امنیتی داخلی و خارجی به دنبال یافتن علت این خودکشی‌ هستند .

لیست بازیگران سریال ملکاوان

عکس نازنین فراهانی
عکس نازنین فراهانی

بیوگرافی کامل نازنین فراهانی + تصاویر و اینستاگرام

سریال سرگذشت

سریال تلویزیونی سرگذشت از جمعه ۲۷ دی ماه 1398 هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می شود، مجموعه تلویزیونی «سرگذشت» با نام قبلی «محکومین ۲» در ۱۴ قسمت به تهیه کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سید جمال سید حاتمی در گروه فیلم و سریال شبکه یک تولید شده است.

سریال سرنوشت به صورت اپیزودیک می باشد و هر اپیزود بازیگر های مختص به خود را دارد اما نازنین فراهانی در تمامی اپیزودها در نقش مددکار قضایی بازی کرده است .

نازنین فراهانی بازیگر
نازنین فراهانی بازیگر

عدم علاقه به تلویزیون تا مدت ها

تا سال ها اصرار نازنین فراهانی بر بازی در فیلم های شاخص سینمایی بود. فیلم هایی که بیش از همه مخاطبان خاص را هدف قرار داده اند ولی این رویکرد باعث شده بود تا سالها چهره ی او برای مخاطب عام شناخته شده نباشد .

او به تلویزیون هم گریزی زده که بیشتر در قالب تله فیلم بوده و پررنگ ترینش «معمای شاه» و نقش آفاق است. فراهانی چندی پیش در یکی از اپیزودهای سریال «روزهای بهتر» با نام «دیگری» بازی کرد که از ابتدای هفته در کنداکتور شبکه سه قرار گرفته.


سوابق هنری نازنین فراهانی

آثار تلویزیونی نازنین فراهانی

۱۳۹۸ ملکاوان 
۱۳۹۷ ترور خاموش
۱۳۹۶ شکوه یک زندگی
۱۳۹۶ روزهای بهتر (اپیزود دیگری)
۱۳۹۴ معمای شاه 
۱۳۸۷ بشارت منجی 
۱۳۸۰ چراغ جادو  (بازیگر مهمان)
۱۳۷۹ داستان یک شهر  (بازیگر مهمان)

سینمایی های نازنین فراهانی

۱۳۹۶ نبات 
۱۳۹۶ ترانه
۱۳۹۵ کوپال
۱۳۹۳ طعم شیرین خیال
۱۳۹۳ موقت 
۱۳۹۳ نزدیکتر 
۱۳۹۲ ترانه شرقی
۱۳۹۱ دل بی‌قرار
۱۳۹۱ چهارباندی 
۱۳۹۱ مهمونی کامی 
۱۳۸۹ چشم 
۱۳۸۹ خانه پدری 
۱۳۸۷ صداها 
۱۳۸۷ فرود در غربت 
۱۳۸۴ مسیح
۱۳۸۴ وقتی همه خواب بودند 
۱۳۸۱ تهران ساعت ۷ صبح 
۱۳۸۰ نیمه پنهان
۱۳۷۹ از کنار هم می‌گذریم 
۱۳۷۹ زیر پوست شهر 

مصاحبه نازنین فراهانی

اکنون مردم کمتر پای تلویزیون می نشینند حالا که به سمت بازی در تلویزیون آمده اید این موضوع برای شما نگران کننده نیست ؟

خیلی با خودم پیش بینی نمی کنم که در آینده در تلویزیون می مانم یا نه؟ من الان حدود پنج فیلمنامه سریال در دست دارم و در حال خواندن شان هستم. اما مثلا کارهایی است که دو تا سه سال ممکن است من را درگیر کند و نمی خواهم این اتفاق من را از سینما دور کند.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 18

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir