هلاکت قاتل شهید سلیمانی

برخی منابع خبری گزارش داده اند که مایکل دی آندرا معروف به«آیت‌الله مایک» قاتل سردار قاسم سلیمانی و رئیس عملیات‌های سیا علیه ایران، عراق و افغانستان در سقوط هواپیمای آمریکایی در ولایت غزنی کشته شده است.


به گزارش اسپوتنیک به نقل از Veterans Today، ظاهرا در هواپیمای ساقط شده در افغانستان مایک دی آندره فرمانده آمریکایی سیا، که رئیس عملیات علیه عراق، ایران و افغانستان بوده است، همچنین وی در عملیات ترور علیه شهید سردار سلیمانی دست داشته است.

عملیات های آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ایران توسط این شخص ملقب به “آیت الله مایک” و “شاهزاده تاریکی” انجام می شده است.

بر اساس اطلاعات رسانه ها، چنین اهدافی می تواند نشانگر رویکرد تهاجمی تر ترامپ در قبال تهران باشد.

از سال 2017، دی آندره با برنامه های نیابتی سیا اقدام به ترور در خاورمیانه می کرده است، ظاهرا وی نه تنها مسئول ترور شهید سلیمانی بوده، بلکه خون 300 تظاهرکننده عراقی نیز ریخته است.

سایر رسانه ها

پیش از این منابع خبری به‌ نقل از «فابیو کاریسو» مدیر مسئول gospanews گزارش دادند که وی در صفحه توئیتری خود درباره این موضوع نوشته بود: «آیت‌ الله مایک» مدیر میز خاورمیانه سیا ممکن است در جریان اسقاط هواپیمای آمریکایی در افغانستان مرده باشد.

به گفته منابع آگاه، گزارش شده است که مایک دی آندره مسئول پرونده ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی»، در هواپیمای آمریکایی که در افغانستان ساقط شده است، کشته شد.

وی برجسته ترین چهره اطلاعات سیا در منطقه است. یک مقام ارشد سازمان سیا ایالات متحده در سانحه هوایی در افغانستان کشته شد.

علت سقوط

سانی لگت، سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در توییتی اعلام کرده است تحقیق در مورد دلیل سقوط هواپیما E-11A در جریان می باشد ولی هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که نشان دهد این هواپیما توسط ” آتش دشمن ” سقوط کرده باشد .

فرضیه ی بمب گذاری در حال حاضر محتمل ترین گزینه می باشد .

واکنش طالبان

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که در منطقه «سدوخیل» ولسوالی «ده‌یک» ولایت غزنی یک فروند هواپیمای آمریکایی که مأموریت اطلاعاتی داشت ساقط شده است.

آیت‌الله مایک کیست؟

مایک دی آندره، مامور سازمان اطلاعاتی سیا ، مشهور به « آیت الله مایک »مدیر سیا در امور ایران و افغانستان و طراح ترور سردار سلیمانی، عماد مقنیه، ابو مهدی المهندس می باشد . او مدیر همه عملیات‌ های مخفی برای بی ثبات کردن ایران نیز بوده است.

«وترنز تودی» به نقل از منابع اطلاعاتی روسیه نوشت مایک دی آندرا که مسئول پرونده ترور سردار شهید، قاسم سلیمانی بود در حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده است.

نیویورک تایمز در مقاله‌ای به تاریخ ژوئن سال 2017، (12 خرداد 1396) از «مایکل دی آندریا» اسم به میان آورد. در CIA به او لقب‌ «شاهزاده تاریکی» و «آیت الله مایک» داده‌اند. 

علت لقب آیت الله

در سال 2012، نشریه واشنگتن‌ پست در مقاله‌ای با عنوان «یک تازه‌مسلمان مرکز ضدتروریسم سیا را هدایت می‌کند» مایک دی آندره را یک مدیر برجسته که به رغم سخت‌گیری و تندخویی با همکاران و زیردستانش، روی آنها به شدت تأثیرگذار است، توصیف کرد. مقاله واشنگتن‌پست، لقب مایک به « آیت الله » را به خاطر ازدواج او با یک زن مسلمان آفریقایی به نام «فریده کوریمجی»، دختر یک خاندان ثروتمند از یک قبیله آفریقایی با تبار گجراتی دانسته بود.

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :5 تعداد آرا: 4

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir