با خورشت سوخته چه باید کرد؟

اولین نکته این است که هیچوقت روی خورشت سوخته آب نریزید چون طعم سوختگی در آن میماند بهترین کاری که باید در این زمان کرد خاموش کردن شعله زیر قابلمه است .

پس از آن خورشت را به آرامی داخل ظرفی دیگر بریزید بدون آنکه قسمت های سوخته اش وارد ظرف شود سپس کمی آب و روغن و نمک را مخلوط کرده و به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید نیم ساعت با حرارت ملایم بجوشد خواهید دید دیگر اثری از بو و طعم سوختگی باقی نمانده است .

از بین بردن بوی سوختگی برنج

از بین بردن بوی سوختگی برنج
از بین بردن بوی سوختگی برنج

اگر برنج شما دچار سوختگی شود روش هایی وجود دارد که بتوان بوی سوختگیه،قسمت های سالم را از بین برد :

  1. یک پیاز متوسط را به 4 قسمت تقسیم کنید و هر تکه را در یک قسمت از برنج فرو کنید کمی صبر کنید تا پیاز بوی خوش را جایگزین بوی سوختگی کند .
  2. مقداری آبلیمو را بر روی یک برگ دستمال کاغذی قرار دهید و بروی برنج بگذارید و اندکی صبر کنید تا آبلیمو بخار کند و بوی سوختگی را از بین ببرد .
  3. یک تکه نان را کمی مرطوب کنید و بر روی برنج قرار دهید ، سپس چند دقیقه صبر کنید تا نون بوی سوختگی را جذب کند .
  4. تعدادی قند را در لابه لای برنج قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید .همزمان با خارج کردن قند ها بوی سوختگی هم از بین می رود .

از بین بردن بوی سوختگی در آشپزخانه

از بین بردن بوی سوختگی در آشپزخانه
از بین بردن بوی سوختگی در آشپزخانه

پس از سوختن هر غذایی ، بوی سوختگی ساعت ها در فضای آشپزخانه باقی می ماند و حس بدی را برای افراد حاضر ایجاد می کند . برای از بردن بوی سوختگی در فضای آشپزخانه از روش های زیر استفاده کنید :

  1. تهویه را روشن کنید.
  2. پنجره را باز کنید.
  3. دو لیوان آب و یک قاشق مربا خوری دارچین را به خوبی هم بزنید . مایع به دست آمده را بر روی شعله قرار دهید تا بجوش آید . بخار این محلول، فضای آشپزخانه را خوشبو می کنند و بوی سوختگی را به طور کامل محو می کنند .

به این پست امتیاز بدید...

خیلی ضعیف/ضعیف/متوسط/خوب/عالی

میانگین امتیازات :4.2 تعداد آرا: 13

هنوز کسی رای نداده...




طراحی سایت بیوگرافی شما
یکبار هزینه برای 5 سال
آدرس دلخواه شما با پسوند .ir